Foto's met groen randje

Ik zit met een probleem met mijn camera.
Ik heb een digitale, de Samsung ES17.
Gewoon een simpel ding.
Maar de laatste tijd, als ik foto’s maak, zit er zo’n groen randje omheen.
En dan ook overdag bij goed licht, niet alleen 's avonds.
Echt heel apart en lelijk.
Hoe kan dit en wat kan ik hieraan doen? (:

En als ik toch bezig ben; als ik op mijn schermpje kijk, zit er zo’n paarse waas over het beeld. Als ik de foto later terugkijk zie je er niks meer van, dus het lijkt me dat het niet aan de lens ligt? Wie kan me helpen?

X.

Dan ligt het aan het schermpje, niet aan de foto zelf. Dus dat maakt het minder erg denk ik?

Thanks.
Maar als ik de foto later terug kijk, zie ik nog steeds zo’n groen randje.
Niet echt mooi dus…?

Die paarse waas maakt inderdaad niet echt uit, maar ik dacht;
als het nou gewoon heel simpel te verhelpen is… (:

wegknippen op de computer

Heb je een voorbeeld?

Ik kom ook niet verder dan je lens een keer goed schoonmaken, en anders met die camera terug naar de winkel…

is dit ook als je je foto’s op je pc zet?

Kan helaas niet…
Het is echt om voorwerpen heen, midden in de foto.

toch maar even terug naar de winkel?

Wat vreemd!

Een voorbeeld (even heel snel gemaakt, dus geen goede foto ofzo. Het is een stuk van een koptelefoon haha.) :

http://i55.tinypic.com/2j2c4rs.jpg

'k hoop dat je het een beetje kunt zien (EDIT: je kunt het niet echt zien… het zit op die draden van de koptelefoon), op sommige foto’s is het echt nog veel erger, maar die heb ik hier niet bij de hand.

Waarmee kun je je lens schoonmaken? Ik heb het een keer geprobeerd met van die spray voor brillenglazen, maar daar kreeg ik het niet mee schoon.

De garantie van een jaar is net verlopen, dus om terug te gaan naar de winkel… ;o

Als er nog garantie op zit zou ik 'm door de winkel terug laten sturen naar de fabriek. Indien er geen garantie meer op zit, zou ik voor de zekerheid toch gaan, misschien kunnen ze je dan alsnog helpen.
Conclusie: even naar de winkel. : p

Helaas wel ja!
Anders was het niet heel erg geweest… (:

Nope, geen garantie.
Die winkel zit nogal ver bij mij vandaan, heb hem op vakantie gekocht.
'k Zal eens aan mijn vader vragen of hij er een keer na toe wilt, in de buurt van zijn werk zit ook zo’n filiaal.

Maar dat is best wel duur… ;o
Als het echt niet anders kan zal ik het wel doen, maar ik kan dit dus niet zelf oplossen?