Foto's bewerken

Ik heb vraagjes voor de mensen die veel foto’s maken en daarna bewerken, om inspiratie op te doen enzo 8D.

• Welk bewerkprogramma gebruik je?
  • Welke bewerkingen voer je uit?
  • Weet je nog tutorials voor leuke bewerkingen?

En nog een vraag voor iedereen:

• Waar vinden jullie dat de grens van bewerking in de fotografie ligt/moet liggen? Wat is geoorlooft en wat niet (denk aan: contrastbewerking, pukkels wegwerken, achtergrond bewerken, etc)? Of moet er helemaal niets aan foto’s gesleuteld worden?
  • paint shop pro 7, adobe photoshop 7, cs photoshop 7 voornamelijk. verder alle programma’s die in het pakket zitten.
  • meestal kleurenfilters maar eigenlijk vanalles
  • nee, je moet gewoon wat kloten

Hoihoi!

ik raad je aan om Picasa te installeren gwn gratis,!

www.picasa.nl

bijvoorbeeld voor foto’s te bewerken Zwartwit, Sepia en dat soort dingen maar ook om lichterder donkerder meer kleuren en dat soort stuff,!

succces,

Paint SHop Pro X2 nogwat.
    echt vanalles. maar vooral met kleuren enzo.
    hmm, nee.
    Paint Shop Pro en Photoshop

Van alles… Blenden/vectoren, maar ook schoolopdrachten of gewoon kleuren mooier maken.

Ik heb zelf een aantal tutorials: http://lisartdesign.nl/tutorials.php

En nog een vraag voor iedereen:

• Waar vinden jullie dat de grens van bewerking in de fotografie ligt/moet liggen? Wat is geoorlooft en wat niet (denk aan: contrastbewerking, pukkels wegwerken, achtergrond bewerken, etc)? Of moet er helemaal niets aan foto’s gesleuteld worden?
    Als iemand z’n hele gezicht zo egaal wil maken (en het ziet er meestal nogal nep uit, maar dat terzijde) moet hij dat lekker zelf weten, maar ik doe er niet aan X’D Kleuren/contrast bewerken of de achtergrond aanpassen ofzo, tja waarom niet? =p

Ik zal iemand op een foto niet anders maken. Alhoewel ik wel wat zal sleutelen aan het licht of de achtergrond zwartwit maken ofzo.

Paint Shop Pro 8, hiervoor gebruikte ik Picasa2 maar die is niet zo heel uitgebreid.
    Meestal alleen om de kleuren te veranderen, soms een randje erbij. Vaak ga ik gewoon wat aan de foto prutsen en komt er wel wat leuks uit.
    Nee niet echt, ga er gewoon wat aan prutsen. Als het niet lukt sla je hem gewoon niet op en begin je opnieuw :wink:
  • Welk bewerkprogramma gebruik je? GIMP
  • Welke bewerkingen voer je uit? uhhh blenden, verkleuren, achtergrond veranderen gewn vanalles XD
  • Weet je nog tutorials voor leuke bewerkingen? nietecht
    niet echt veel. Photofiltre studio en voor de ‘basis’ gewoon heel klein beetje bewerken picasa
    Van alles, !
    nee.?

Heeee :slightly_smiling_face: Ik moet voor stage een foto meenemen, maar al mijn foto’s waar ik goed opsta zijn schreef… maar ik weet dus niet hoe ik ze recht kan zetten. Bij paint heb je wel die standaard draaien van 90graden enzo, maar ik moet dus maar 30 graden ofso draaien. Weet iemand hier hoe ik dat meot doen? Moet het zo snel mogelijk weten dus hopelijk reageert iemand!! :slightly_smiling_face:

Met rechtmaken (staat bij basisbewerking en dan de 2de van boven) kun je de foto ook een klein beetje draaien

photoshop cs4 extended
    eehw ja gewoon vanalles (blenden, kleuren/achtergrond veranderen etc.)
    nee

-Photoshop cs3
-Ik doe alles en moet ook voor school gebruiken
-nee heb ik niet

Photoshop CS2 en CS4

Dunner maken, colorizen, mooier, kleuren, contrast, alles. En posters maken.

Gewoon op google zoeken voor photoshop tutorials. Of youtube. Als je iets leuk lijkt om te leren dan klik je het gewoon aan. Verschilt wat je wilt leren.

Ligt aan je smaak :wink: Digitale fotografie staat tegenwoordig gewoon bijna gelijk aan photoshop. Je maakt een foto om hem vervolgens ‘‘compleet’’ te maken in bewerkt programma’s

• Welk bewerkprogramma gebruik je? picasa, picnik.com
  • Welke bewerkingen voer je uit? niet zulke grote. retoucheren, de kleur en dat soort dingen (:
  • Weet je nog tutorials voor leuke bewerkingen? er is toch een topic over?
  • Welk bewerkprogramma gebruik je? Paint shop pro x2
  • Welke bewerkingen voer je uit? Verschilt per foto.
  • Weet je nog tutorials voor leuke bewerkingen? Ehm, ik heb het meest geleert via youtube filmpjes & lisartdesing.nl (zoiets).