Foto's bewerken: mening

Het valt me op hoeveel foto’s tegenwoordig worden (over)bewerkt. Als je hier op girlscene rondkijkt tussen de duizenden topics waarin meiden hun foto’s plaatsen, is ongeveer elke foto bewerkt.
Dus daar ga ik mijn mening over geven:].
Ik vind dat als je foto’s bewerkt, het niet meer jouw foto is. Natuurlijk nog wel voor een deel, maar de computer doet dan ook heel veel werk. Bijv. het contrast: foto’s kunnen een heel andere sfeer krijgen door het contrast te veranderen, en natuurlijk is dat leuk om te doen, maar dan sta ik niet erg ondersteboven van de kunst van jouw foto.
Een beetje bewerkt kan op zich wel, scherpte enzo, aangezien het bijna niet anders meer kan in deze moderne tijd, maar wat zou je doen als je gewoon een analoge camera zou hebben en dus niets zou kunnen veranderen? Dan heb je tenminste jouw foto, en niet die van de computer.

Soms vind ik bewerkte foto’s heel leuk hoor, maar dan vind ik het geen echte originele fotografie meer. Meer bewerkfotografie ofzo, als daar überhaupt al een woord voor is :’).

Wat is jullie mening hierover :]?

Ik vind ook dat mensen veel te veel foto’s bewerken. Sommige meisjes lijken daardoor net ‘poppen’, helemaal gladde huid. Je hebt ook zo’n algemeen bewerktopic en dan vragen meisjes om hun wimpers langer te maken. Hoe fake ben je dan (in mijn ogen)? In je echt wordt je ook niet bewerkt. Een beetje scherpte of iets doe ik ook wel eens maar ik vind het onzin als je jezelf zo bewerkt dat je ‘perfect’ bent.

Heb zelfs een keer van een meisje gehoord dat ze haar borsten groter maakte op een foto XD Hoe erg ben je dan ;’)

Het ligt eraan. Soms is een klein beetje bewerken gewoon mooier, maar als je echt heel goed gaat zien dat het bewerkt is wordt het lelijk…

hmm ik ben het wel met je eens
alleen soms kan een kleine bewerking een foto wel een stuk mooier maken zolang je maar niet te erg ziet dat ze foto bewerkt is vind ik het meestal nog wel mooi

hm ligt eraan wat voor bewerking je bedoelt.
bewerking puur voor de lol (zoals in algemeen bewerk ding) dat is gewoon mensen die hun plaatje op een andere manier willen die hem een beetje willen opleuken.
maar echt bewerking om iemand mooier te laten lijken, tsjha… in magazines doen ze het ook.

als je het daarentegen gaat hebben over mensen die hun fotografie plaatsen ( en dan bedoel ik echt ALLEEN hun fotografie ) en die dat dan zo erg gaan bewerken dat het eigenlijk geen fotografie meer is, vind ik wel dat je gelijk hebt.

Ik heb het dus inderdaad voornamelijk over dat laatste: dat mensen hun fotografie plaatsen en dat zo bewerken dat het eigenlijk geen fotografie meer is. :]

nou soms heb ik een foto, en dan pas ik gewoon even de kleur aan en maak ik de ogen scherper (want die zien er altijd zo lelijk-dof uit op de foto).
maar dan is het niet dat ik er niet meer op lijk. meestal lijk ik dan alleen maar meer.

ik heb er wel een hekel aan als de foto zwartwit is en dan heel erg overbelicht zodat je hele gezicht wit is en alleen je ogen-neus-mond voor een deel ziet en je haar dan enzo.>.<

voor mij hangt het er een beetje van af. voor sommigen is overbewerking gewoon hun stijl en kan het toch nog mooi zijn. het geeft sommige foto’s net dat tikkeltje extra maar dat hangt bij mij altijd af van geval tot geval. soms vind ik het horrible en soms vind ik het prachtig (hangt er natuurlijk ook van af of degene die bewerkt weet wat ie doet of maar gewoon even op alle knopjes gedrukt heeft).

Ik bewerk mijn foto’s bijna altijd [a]
Ik maak het niet te nep, dat is niet mooi.
Naja

http://94.100.113.40/453050001-453100000/453094501-453094600/453094527_5_xzJK.jpeg
dat ben ik [a]
kus

Dat is met picasa toch?
ik denk dat ze bedoelen met photoshop.

Dus je bedoelt, dat het net een soort masker is? Sommige gaan al hun puisten weg halen, maken hun huid glad, en weet ik veel wat allemaal. Ik kopier er altijd poppetjes bij, of teksten, ben niet zo van de hele foto veranderen.

Het is zo iets als make-up. Een beetje is mooi. En als je er teveel van op doet is het gewoon nep. Maar uiteindelijk bepalen mensen zelf wat ze met hun foto’s willen doen.

Hm… Ik zet soms maffe brillen om m’n hoofd met de computer =)
Ik vind dat je gelijk hebt, vooral die hyves foto’s en sommige kijken dan ook zo verschrikkelijk arrogant x’)

-

Het ligt er maar aan wat je doel is.
Ik retouch voor de lol foto’s, gewoon omdat ik dat leuk vind, meestal van celebs.
Maar ik maak ook manipulaties etc, dat is ook een vorm van bewerken.

ik bewerk ze altijd met Picasa :grinning:
Dat vind ik wel heel mooi. :blush:

Ik maak mijn huid altijd een beetje gladder en haal mijn wallen een beetje weg, maar ik heb niet het idee dat ik daarom veel nepper lijk? Ik doe het altijd subtiel en het wordt echt niet meteen een andere foto als ik wat minder pukkeltjes heb… Ik zie er in ieder geval niet uit alsof ik in een tijdschrift zou kunnen ! x]

Ik bewerk altijd alleen met kleuren, niet dat ik plekjes ga weg halen etc.