Fotorolletjes kopen.

ohhw okee
bedankt =)

Ik heb ook een oude camera, uit 1936.
Ik heb er twee fotorolletjes bij gekregen en de man van wie ik het kreeg zei dat mijn eerste drie rolletjes waarschijnlijk zouden mislukken, omdat ik nog moet leren hoe de instellingen werken. Alleen ik heb geen idee waar ik de rolletjes kan ontwikkelen, gewoon bij de Hema of zo? Ik weet überhaupt ook niet of ik nog rolletje kan kopen, omdat het zo’n oude camera is… Kan iemand mij helpen die hier verstand van heeft?

Moet je zeggen wat voor rolletjes je er hebt bij gekregen en wat voor camera. Als er gewoon normale kleinen rolletjes in gaan kun je die nog kopen bij de kruidvat, hema, fotozaak, blokker. Hier kun je ze ook laten ontwikkelen.

Mies, zoals we in dit topic zeiden: hema, kruidvat, je locale fotospeciaalzaak, AH etc.

Hema en kruidvat zijn goed, fotospeciaalzaak ook. Ik heb daar 3 200ISO rolletjes voor 5 euro gekocht. En bij de kruidvat waren ze laatst ook in de aanbieding, maar
ik weet niet of dat nu nog zo is.

Ontwikkelen is geloof ik het goedkoopst bij de Hema, in ieder geval zijn ze daar
wel heel snel.

Dat heb ik toch niet hoor ;(
Het is behoorlijk duur iig! Ontwikkelen is gratis, maar het afdrukken is voor 36opnamen iets van 30eu! Tenminste bij mijn fotozaak dan.
Wees er dus echt zuinig mee! Ik maak alleen foto’s met m’n analoge fototoestel als ik zeker weet dat het een mooie foto is. Anders doe ik gewoon digitaal ;p hihi.
Succes!

Dat is ook alleen zo bij de Hema. :v

Ja ik dacht dat die link met de hema duidelijk was? Schijnbaar niet.
Bij 3-pak films van de hema zitten dus bonnetjes(er staat op tot 2008 ofzo, maar ze zijn nog steeds geldig)en dan heb je dus recht op gratis ontwikkelen.

Maar je betaalt wel erg veel voor de foto’s zeg!

Weet iemand of er ook nog 35mm rolletje kunt kopen ergens?

voor iets van 20foto’s betaal ik dan meestal maar ¤5? (bij hema dus)
& aha, die bonnetjes, soms geven ze die perongeluk mee terug (dubbelgebruiken!)

en 35mm film is juist het meest beschikbare… hema kruidvat fotospeciaalzaak …

Ah okay bedankt:) Heb van de week mijn eerste Lomo camera gekocht, dus ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien :slightly_smiling_face:

welke heb je?

Lomo Diana Style. Ik ben ook druk opzoek naar een fisheye camera, maar aangezien ik nog beginnend ben wil ik niet gelijk een hoop geld er aan uitgeven dus eerst bekijken hoe de Diana mij bevalt.

Oh ik heb net een Zenit-B gekocht via marktplaats. En ik ga denk ik die van de hema maar is proberen. :grinning:

ik moest laatst bij de hema 8 euro betalen voor 36 foto’s met ontwikkelen

vond ik best wel meevallen.
Als ik lees dat sommige mensen hier 30 euro betalen voor de foto’s…

Hema is volgens mij 1 van de goedkoopste.

Ik vond laatst bij de AH kodak rolletjes met 35% korting :B

hoe duur is ontwikkelen en afdrukken bij de kruidvat dan?
want mijn moeder zei dat het daar goedkoper was.

Ik heb geen idee, ik werk bij de hema dus ik krijg daar korting :B Dus voor mij is dat altijd voordeliger.

haha ja x] dat is dan wel voordeliger voor jou.
mhmmm
nouja ik vond bij de hema wel prima dus k denk dat ik het daar maar gewoon altijd ga doen.

ik laat het meestal bij de kruidvat ontwikkelen en daar betaal ik meestal rond de 10 euro voor 36 foto’s. Er zit dan ook een foto-cd bij.