Fotomeeting 2.0!

Hee dames!
Na het succes van de eerste fotomeetig willen we graag een tweede editie organiseren! En dit keer met warmer weer, haha! Dus mocht jij een (beginnend/in opleiding/amateur/superpro) model, fotografe of visagiste zijn en interesse hebben in een gezellige middag shooten, geef je dan vooral op! In deze post zal ik verder uitleggen wat de dag precies zal inhouden, hoe je je kan opgeven en wat de laatste updates zijn qua datum en locatie.

Korte Uitleg “Fotomeeting”
Een fotomeeting is een dag waarop visagisten, modellen en fotografen samen komen om te werken aan hun portfolio. Op deze dag zal je als visagiste verschillende modellen opmaken en wordt je helemaal vrijgelaten in je creativiteit, zodat jij straks vernieuwend portfoliomateriaal hebt. Als model wordt je gefotografeerd door verschillende fotografen met ieder hun eigen stijl en visie, zodat jij niet alleen met veel nieuwe portfoliofoto’s thuis komt, maar ook vooral met veel verschillende. Als fotografe krijg je te maken met veel verschillende modellen die allemaal hun eigen sterke punten hebben, jij kunt dus behalve nieuw werk schieten ook verschillende poses uitproberen en leren hoe je de sterke kanten van een model het beste naar voren haalt.
Voor iedereen is het natuurlijk een mooie manier om te netwerken en om vriendschappen op te bouwen.
De dag zelf zal er ongeveer als volgt uitzien: volgens een schema beginnen we met de make up, de visagistes zullen de modellen opmaken (dit gaat waarschijnlijk in meerdere rondes). Ondertussen kunnen de fotografen de locatie verkennen en inspiratie opdoen. Wanneer de eerste modellen uit de make up komen zullen we werken met een doordraaischema. Modellen en fotografen worden verdeeld in groepjes, en die groepjes gaan bezig met de eerste ronde fotograferen. Na een bepaalde tijd draaien de groepjes door en zo gaat dat verder totdat ieder model met iedere fotograaf heeft gewerkt. Aan het einde is er dan nog tijd om te freestylen, of om bijvoorbeeld een duoshoot te doen.

Locatie, Datum, Thema, Kosten en Bereikbaarheid
De locatie is nog niet bekend, het groepje van de vorige fotomeeting zit te denken aan Kasteel Haarzuilens (was de eerste keuze voor vorig jaar maar toen was er “opeens” een event in het gekozen weekend… :p), of weer een mooi natuurgebied (Soesterduinen, of een natuurgebied dichtbij Ermelo en T Harde). Maar er staat nog niks vast.
De datum is nog niet bekend. Pinkstermaandag of zondag leek ons een leuke optie, maar is misschien iets te snel.
Thema is nog niet bekend.
Deze fotomeeting is op basis van TFP. Dit betekend dat niemand iets betaald krijgt voor het geleverde werk. Daarbuiten zal iedereen wel kosten hebben aan vervoer en eventuele lunch, dit is dan voor eigen rekening.
We willen een locatie die zo goed mogelijk bereikbaar is met het OV, in het midden van Nederland, zodat iedereen in ieder geval qua vervoer een goede kans heeft om aanwezig te zijn.

Deelnemers
Als je je wilt opgeven zorg dan dat je een reactie achterlaat met een linkje naar je portfolio. Als je (nog) geen portfolio hebt, link ons dan even naar een voorbeeld van je werk (fotografie/visagie) of een duidelijke model polaroid van jezelf (model). Er is geen max. aantal deelnemers en bij te veel animo verdelen we de deelnemers over twee dagen. Het belangrijkste is dat de verhouding in balans is!

Deze lijst is natuurlijk niet definitief!

Fotografen

Modellen:

• TheOneThatGotAway (Martine)
  • Afterglow
    -

Visa’s:
-
-

Jaa, ik ben er natuurlijk weer :slightly_smiling_face:

Yaaay :grinning:

Ik volg even, ik weet natuurlijk niet of ik kan!

Ik ga ook heel graag mee!

Is een topic ook goed als “portfolio”?
http://forum.girlscene.nl/forum/fotografie/dorines-eye-photography-321780.0.html

Hangt trouwens wel een beetje van de datum af of ik inderdaad kom, maar dat is dan even afwachten : )

Ik wil natuurlijk ook weer mee :grinning:

Leuuuk! Tuurlijk is opgeven nog niet definitief en hangt het af van de datum, maar zo’n voorlopig lijstje is wel handig met het kijken voor welke datum en locatie we gaan enzo :slightly_smiling_face:

Dit keer ga ik zeker mee!

Portfolio:
www.suqyamutalib.nl

Ik heb je erbij gezet :grinning:!

Ik ga mee! :grinning:
Fotograaf en bij gebrek aan modellen wil ik evt wel model staan :slightly_smiling_face:

Wat een leuk idee !

Jaaa het was ook heel erg gezellig de vorige keer! En iedereen heeft er natuurlijk veel ervaring op nagehouden. Dus het is zeker aan te raden als je interesse hebt in model staan, fotograferen of visagie!

En mioos, heb je erbij gezet! Zal ik voor je portfolio linken naar je flickr?

Oh ja dat is goed! :grinning:

Ik zou graag mee willen doen maar ik heb nog geen ervaring met iets hiervan

Geeft niks! Had ik ook niet toen ik de eerste keer mee ging. Wil je als fotograaf of model mee? :slightly_smiling_face:

me to^

@Linda & Chey,

Inderdaad wat Mioos ook al zei, geeft helemaal niks! Als je aangeeft als wat je mee zou willen doen dan kan ik jullie op de voorlopige deelnemerlijst zetten :smiley:

Ik wil niet opdringerig zijn, maar weten jullie al of het dit weekend wordt of is dat sowieso al van de baan?

Hee geen probleem hoor :wink: Ik denk dat pinksterweekend het niet meer wordt, aangezien we nog maar 1 model hebben en geen mua’s! Ik kan van het weekend wel effe kijken voor wat voorsteldata?

Het wordt zondag wel prachtig weer, dus stel dat er een aantal kunnen, lijkt het me wel leuk om een kleine meeting te houden? :slightly_smiling_face:

We hebben ook Juul toch, als model?