Fotograveren please help

Heej iedereen.
Ik wil later misschien fotograaf worden ofzow…
maar wat vinden jullie eigenlijk van mijn foto´s ?
By the way ik ben nog maar 14 dus ik heb nog tijd om te oefenen :grin:
http://wiwy.deviantart.com/gallery/#My-Best-Photos

Ik vind ze niet bijzonder. En het is ‘fotograferen’.

precies wat ik wilde zeggen :stuck_out_tongue:

goh, het lijkt wel of iedereen later fotograaf wil worden!

ik vind ze trouwens niet echt bijzonder… meer van die ik-verveel-me-en-ga-wat-foto’s-maken-in-de-tuin foto’s…

dus ik zou zeggen; meer oefenen :slightly_smiling_face:
ook met spelling trouwens xD

Met zoiets wordt je geen fotograaf :wink:

En ja je kan er nog voor leren maar je moet het ook in je hebben.

1. je bent 14, je zal waarschijnlijk nog 200 beroepen willen worden tegen de tijd dat je uberhaupt een baan zal krijgen.
  2. tis inderdaad ‘fotograferen’.
  3. als je dr echt zeker van bent dat je fotografe wilt worden moet je nog heel veel oefenen. :slightly_smiling_face:

4: Noem foto’s die je maakt niet meteen ‘fotografie’.
Je bent geen Anton Corbijn.

dit is nog geen fotografie, dit is ik ga naar de tuin en maak in 5 minuten zoveel mogelijk foto’s

Probeer van bijzondere dingen fotos te maken… of maak een simpel voorwerp bijzonder door het mooi op de foto te zetten. Kijk je maakt een foto van een vaas/bloem gewoon recht van voren… ‘boring’. Probeer een foto te maken van de vaas maar dan van dicht bij, een bepaalde hoek, mooi licht inval etc… probeer gewoon veel verschillende dingen uit.

Ik vind je foto’s niet bijzonder. Toen ik 14 was, was ik eerlijk gezegd wat creatiever dan jou… Ik had ook gewoon een compact camera. Op mijn 15e een spiegelreflex gekocht.

Bedenk je wel dat onwijs veel mensen fotograaf willen worden en dat je echt creatief moet zijn en je eigen stijl moet hebben, wil je echt fotograaf worden. Blijf zoeken naar inspiratiebronnen, lezen over fotografie en oefenen. Je kan later altijd nog proberen “amateur-fotograaf” te zijn en te fotograferen op bruiloften van vrienden enzo als bijbaantje :wink: Maar ik zie in deze foto’s niet echt potentie voor echt fotograaf. Maar wat nog niet is, kan nog komen hè! Ik probeer je niet af te kraken.

• Maak een mapje aan op je computer of een inspiratieboek en zoek naar inspiratiefoto’s op Deviantart, Livejournal, Flickr etc.
  • Koop af en toe een fotografieblad (Zoom.nl of Photodigitaal).
  • Lees tips op fotografie sites- en fora (en sla ze op)

okej in ieder geval heel erg bedankt.

kan je dit niet beter in het fotografie board vragen?