Fotografie Opleiding.

Hee =]
Zijn er hier mensen die een opleiding fotografie doen?
Want het lijkt me best leuk.

bv; wat voor opdrachten moet je doen, wat voor vakken heb je allemaal en welke scholen zijn goed etc.

Alvast bedankt!

Hello ( :
Ik doe op het moment nog HAVO 5 maar ik ben toegelaten tot de vooropleiding van het KABK & tot de hbo aan minerva.

Ikzelf vind het KABK(Koninklijke Academie Beeldende Kunsten Den Haag) de beste optie omdat je je daar in de loop van tijd kunt richten op modefotografie en dat heb je op andere scholen minder… Minerva zit in Groningen(waar ikzelf woon) en verder heb je nog het HKU(Hoge school voor Kunsten Utrecht), WDKA(Willem de Kooning Academie), Gerrit Rietveld, Fotovakschool en in Amsterdam zit er geloof ik nog wel een :sunglasses:
Dus het hangt een beetje af van wat je precies wilt en waar je goed in bent!
Misschien moet je eens op de site’s van deze scholen kijken?

Verderrr, deze scholen zijn over het algemeen voor HBO, ik weet niet wat voor een vooropleiding jij doet?

-ik hoop dat je mn preek snapt a. Anders kun je altijd vragen-

Ik ga volgend jaar starten aan een opleiding AV Productie / Video - Fotografie uitstroom fotografie op het Deltion College in Zwolle.
M’n intake opdracht moest ik in 3 dagen afhebben, bestaande uit een teken, een script en een foto opdracht.
Redelijk easy vond ik, was er ook redelijk snel mee klaar.
Heb wel aardig wat verwachtingen van de opleiding moet ik zeggen.
Wou eigenlijk naar ROC A12 in Ede [met name hoe de opleiding daar aangeboden werd klonk me 10x beter] maar om elke morgen in Ede te komen vanuit Harderwijk is gewoonweg niet te doen.
Mocht het me niet te bevallen, ga ik naar een andere school die opleiding doen of begin ik met ‘Detailhandel’

Ik ga hopelijk volgens jaar beginnen aan een fotografie opleidng op het kw1c (koning willem 1 college) in denbosch.
ik hoop dat ik toegelaten word!
(dit jaar deed ik een kapeprsopleiding maar daar ben ik mee gekapt en zit nu thuis :’))
ik heb gehoord dat het een superleuke opleiding is

oh jaaaaaaaaaaaaa,
dat wil ik ook :grinning:

Ligt er wel aan welk niveau, zou je mbo of hbo willen gaan doen? Ik heb zelf even op de kunstacademie (hbo dus) gezeten, alleen een andere richting. Ik kan je wel wat over de hbo-variant vertellen als je wil :] weet niet of je nog specifieke vragen hebt?
Als grootste tip wil ik alleen alvast zeggen dat je het niet moet gaan doen ‘omdat je fotograferen leuk vindt’, want dat vindt tegenwoordig zo ongeveer heel Nederland. Je wordt op het hbo ook niet toegelaten met alleen een paar leuke vakantie/vriendinnen-kiekjes, je moet wel echt talent hebben. En tenslotte: besef je dat er al heeeeel veel fotografen zijn, dat je niet zomaar doorbreekt, dat je diploma van zo’n opleiding ook zeker geen garantie is voor een baan/inkomen. Daarom heb ik zelf besloten om het als hobby te houden (:

Lol ik ben pas 11 jaar dus ik doe zulke things nog niet, maar later als ik groot ben wil ik ook niet die kant op. Ik vind gewoon foto’s maken voor MSN, en Hyves wel leuk enzo, maar ik kan geen proffesionele foto’s maken.

Ik wil dat men!
Maar dat is allemaal te ver weg. :confused: