Fotografie opdracht CKV.

[i]We hebben nu een opdracht van CKV gekregen om andere mensen op een foto te zetten. Dus eigenlijk mensen als ‘model’ gebruiken op foto’s.
Maar het moeten minimaal 100 foto’s zijn, en er moet variatie inzitten, maar je moet er toch aan zien dat ze bij elkaar horen.

Weet iemand een leuke manier om dan 1 persoon te fotograferen op 100 foto’s?
Misschien kan iemand ook een leuk voorbeeld plaatsen?

ps: alle foto’s moeten op dezelfde plek genomen worden.

[/i]

Ehm, misschien iets met de vier seizoenen?

Het probleem is dat alle foto’s op precies dezelfde plek moeten worden genomen. En ik denk niet dat ik door kleding en make-up iets kan duidelijk maken over seizoenen. :pensive:
toch bedankt.

wow 100 foto’s?
ik heb eigenlijk ook niet echt ideeën

zie dit maar als up

Ja, ik haat die opdracht. Maar ik moet het wel goed maken want het telt al mee voor het examen :flushed:

dan heb je wel erg weinig fantasie.
:’)

/gaat over die seizoenen.

Daarom maak ik ook dit topic aan, om te hopen dat andere mensen wel fantasie hebben.

je kan ook de foto al anders maken, om diegene van een andere kant te fotograferen. Je kan ook van bovenaf, en van onderaf fotograferen. Zo krijg je denk ik al 10 foto’s ofzo. En natuurlijk andere poses en kleding. Good luck!

Met die make up/kleren seizoenen kun je wel veel hoor.

bij herfst beetje bruine/warme tinten.
bij winter wit/van dat wintersblauw, eventueel van die plakkertjes kopen wat op sneeuwvlokjes moeten lijken.
bij zomer heel licht, foto maken als de zon schijnt.
lente beetje grauw/somber/

Je kan allemaal mensen van bijvoorbeeld dezelfde maatschappelijke groep of stijl fotograferen?
Wacht even zoeken, er was ooit zo’n fotoreportage met heel veel van dat soort dingen.
Nou ik kan het niet vinden, heb ook geen flauw idee hoe het heet.
Maar je had dan steeds iets van 20 foto’s van allemaal verschillende groepen
Bijv allochtonen, alto’s, hippies, bla
Uit de 90s was het geloof ik
En het waren echt heel veel groepen.

Zoiets misschien?

Ja, dat kan ik doen. dankjewel. Maar ik denk dat ik dan nog steeds niet aan 100 foto’s kom, omdat er veel variatie in moet zitten. en ik kan moeilijk 25 foto’s van bruintinten enzo maken.
maar ik heb nu wel al wat ideetjes (:

Oeh ja, dat is best een goed idee, daar kun je tenminste veel variatie in maken. Hihi dankjewell! :angel:

Ik zeg ook niet dat dat zoveel foto’s moeten zijn, maar je hebt er dan minstens al 4.

of moet je echt 100 foto’s die iets met elkaar te maken moeten hebben?

Ja, het moeten echt 100 fotos zijn, die allemaal iets met elkaar te maken hebben.

euhw, nee dan ist idd wel wat lastiger haha!
of anders met onderwerp stad? dat je foto’s maakt in verschillende steden. /als dat mogelijk is? en op verschillende plaatsen van een stad?
word wel moeilijk als je niet het geld/weinig steden in de buurt hebt.

Maar alle foto´s moeten op dezelfde plek genomen worden. :woman_facepalming:
Ik vind het echt een domme opdracht.

haha ja, lekker moeilijk gemaakt.

Hmm, maar als ik nu foto´s maak met wind (door ventilator) en regen (met water) en zon (met licht) en dan allemaal dingen die met weer te maken hebben zoals waaiende blaadjes. Zou dat dan allemaal met elkaar te maken hebben, en variërend zijn?

Je kunt er ook een verhaal mee uitbeelden… mag je ook andere mensen gebruiken?