Fotografie met Digitale Camera

Hi Girls,
Ik wil graag beginnen met fotograferen , maar ik heb een digitale camera. Is dat niet veel slechter dan zo’n echte camera? En hebben jullie nog wat beginners tips?

xoxo

Dat je een digitale camera hebt is vrij normaal x’D. Want dat is gewoon eentje waarvan je de foto’s zo op de computer zet. En niet eentje met zo’n rolletje van vroeger :'P. Maar ik denk dat je bedoeld dat je gewoon zo’n kleine digitale camera hebt zo als de meeste hebben? En bij de ‘echte camera’ bedoel je dan de spiegelreflexcamera. Je ziet wel verschil tussen die 2 soorten camera’s. Ik heb nu ongeveer een half jaar een spiegelreflexcamera en ik merkte meteen erg verschil tussen de kwaliteit van de foto’s. Ookal was mijn vorige camera al redelijk goed. Ik heb met mijn vorige camera ook een hoop foto’s gemaakt en dat werkt ook prima. Dus ik denk dat jij met jou camera ook een hoop mooie foto’s kunt gaan maken. Als je er later echt iets mee wil gaan doen of als je hobby uit de hand gaat lopen kun je altijd nog een spiegelreflexcamera kopen maar dan heb je tenminste al wel wat kunnen oefenen met licht en compositie enzo. Dus over het algemeen zit er dus wel verschil in maar het is nog niet voor je werk ofzo dus het maakt niet uit als de foto niet helemaal perfect is. En van iedere fout kun je weer leren. Dus suc6 ermee :] Ik hoop dat je iets aan mijn nogal erg lang bericht hebt :'D

Wat versta jij hier onder? Een digitale camera is ook ‘echt’ hoor…

Ik denk dat ze een spiegelreflexcamera bedoelt ofzo? Tenminste lijkt mij :'P

Mja dan heb ik hier tip 1:
1: Leer je spullen kennen.
Tip 2:
-Spiegelreflex is niet gelijk aan het maken van mooiere foto’s. Dit is een fout die heel veel mensen maken merk ik.
‘Ja ik heb ze gemaakt met mn Canon serienummerzoveel’
Dat zegt niks over de foto’s. Alleen dat de kwaliteit goed is en je meer en uitgebreidere functies hebt.
Maar zelfs een hoop weten niet eens bij het aanschaffen van een dure DSLR wat ‘ISO’ en ‘macro’ is. Of waar je het voor kan gebruiken.
‘Ja hoef krijg ik de achtergrond wazig’? Dat heet fudging scherpte-diepte man o_O
Sorry dit is een frustrerend onderwerp :'3