Fotografie - JudithLauren

Slotje please! :slightly_smiling_face:

Prachtige foto’s!

Heb alleen geen kritiek voor je, alleen complimenten dat je de foto’s een natuurlijke uitstraling geeft en daar hou ik heel erg van.

Ben benieuwd naar meer van je werk. :slightly_smiling_face:

Dankjewel @Skitty_!

He Judith, hoe lang fotografeer jij al? (nieuwsgierigheid :roll_eyes:) Ik vind die eerste foto erg mooi! Het is een kleine scherptediepte, met de focus precies goed op de ogen. Mooie meid ook! Bij de laatste is de scherptediepte ook klein, maar lijkt de focus voor mij er net naast. Maar ach, soms is de techniek niet altijd zo belangrijk en gaat het om het moment van de foto. En die is leuk! Ik ben benieuwd naar nog meer foto’s van jou! :upside_down_face:

Heeee bekend gezicht, ik heb Thirza ook gefotografeerd :grinning: Zo mooi is ze he :open_mouth:

Over je foto’s: ik vind de eerste ook heel mooi! Over het algemeen denk ik dat je best nog wat meer uit de bewerking kan halen, niet dat het helemaal over de top moet ofzo, maar 2 en 3 springen er voor mij nog niet uit, en ik denk dat je dat wel voor elkaar kan krijgen met wat meer met de kleuren & curves spelen in photoshop!
Verder vind ik je standpunt bij 2 wel weer erg creatief en anders dan normaal!

Dus ga zo door zou ik zeggen :grinning:!

Oh, nog 1 ding: ik zag bij Thirza op facebook dat ze nummer 1 in zwart/wit had als profielfoto, maar ik vind hem in kleur veeeel leuker! Veel levendiger en meer sfeer hebben!

@Lillian90: Ik heb mijn spiegelreflex al zo’n 4 jaar nu. Maar ik heb er nooit echt heel fanatiek mee geschoten. Ik vind portretfotografie echt heel erg leuk om te doen, dus ik wil graag proberen om het fotograferen weer op te pakken en nu eens wel fanatiek er mee bezig te gaan. Ik heb verder nog niet zo veel lees: bijna geen ervaring met fotoshoots. Dit was dan ook nog maar de 2e keer dat ik zo echt iemand op de foto ging zetten.
Verder: dankjewel! Ik vind zelf inderdaad ook dat foto 4 net op het randje zit en eigenlijk dus niet echt scherp genoeg is, maar ik vond het eigenlijk wel een mooie foto, dus ik vond het stiekem zonde om hem niet te gebruiken haha!

@Kim: haha jaaaaa! Thirza is zo mooi!
Ik ben het enerzijds wel met je eens dat de foto’s nog net iets meer bewerkt kunnen worden, maar anderzijds hou ik zelf wel heel erg van natuurlijk en niet echt van over the top. (: Een beetje meer contrast zouden de foto’s misschien wel goed kunnen doen, maar daar ben ik eigenlijk expres heel voorzichtig mee geweest, omdat ik al gauw bang ben dat het niet natuurlijk meer lijkt. Ik ga daar nog maar eens even mee prutsen :sunglasses:
Die foto die Thirza als profielfoto heeft, had ze even zwart/wit gemaakt volgens mij voor op instagram. Dat vond zij zelf wel heel mooi. Ik vind de foto in kleur ook wat mooier, want het zijn toch best wel mooie zachte kleuren. Dat maakt Thirza een beetje een engeltje! :grinning:

@vici: ik ga eens kijken of ik ze nog wat sprekender kan maken! Dankjewel!

1. Even een niet-portret fotootje tussendoor!

De laatste foto vind ik erg mooi! Goede scherpte zit er in, met welke camera en lens is de foto gemaakt? Hij lijkt van veel betere kwaliteit als de rest van je foto’s.

Dankjewel @ELN! Ik fotografeer met de Sony A330. Deze foto is gemaakt met een 55-200mm lens op f/4.5. Ik weet niet zo goed hoe het komt dat het lijkt dat hij van betere kwaliteit is. Hij is wel met een andere lens genomen dan de andere foto’s en met kleiner diafragma, misschien daarom. Mijn camera is nu trouwens ook een paar jaartjes ouder dan die foto.

Hey! Wat een leuke foto’s! Het enige dat ik mis is wat belichting in de gezichten bij de meeste foto’s (vooral 1 & 2). Voor de rest zijn ze leuk!! Vooral de composities spreken me aan :slightly_smiling_face:

Dankjewel, nuttig commentaar!

Ik ben naar aanleiding van jullie commentaar nog even aan de slag gegaan. Volgens mij is het zo al een stuk beter! Ik denk dat ik de helderheid van mijn beeldscherm te hoog heb tijdens het bewerken. Daardoor kan ik alles veel beter zien, maar de foto valt dan uiteindelijk te donker uit bij een “normale” helderheid.

Wat vinden jullie er van vergeleken met foto 1?

Ik vind hem heel erg mooi zo!

Jaaa super! Het kettinkje en de details in haar ogen komen nu ook veel beter uit!

Ja deze foto is veel mooier nu!
En die foto met die tijger/panter(wat is het haha): WAUW. Ik hou er van! :slightly_smiling_face: