Hee meiden,
Ik ben gevraagd om te fotograferen op een beurs. Op deze beurs worden er door de organisatie stands verhuurd, en ik zou dan verder niks hoeven te betalen (duh), maar de organisatie heeft ook geen directe vergoeding beschikbaar. Dus ik ben niet zeker van een vaste vergoeding, maar ik zit wel met reiskosten, en mijn tijd, natuurlijk.
Goed, het is dan vervolgens de bedoeling dat mensen direct via mij de foto betalen. Nu lijkt me dit echt wel leuk om te doen (het evenement leent zich er ook wel echt voor, er zullen dus echt wel mensen zijn die een foto kopen), maar ik heb geen idee hoe ik dit organisatorisch ga aanpakken.
Ik heb visitekaartjes, dus mensen kunnen mij altijd terug vinden.
Mijn vraagjes:
- Hoeveel zouden jullie neerleggen voor een foto gemaakt op zo’n beurs? Ik zat zelf te denken aan vijf euro per foto.
- Zouden jullie vooraf betalen, of zouden jullie liever eerst een miniatuur ontvangen zodat je zeker bent van kwaliteit? Ik heb eventueel wel een printportfolio die ik kan meenemen zodat mensen weten wat ze kopen. Achteraf betalen lijkt me zo’n gedoe…
- Hoe kan ik dit het beste organisatorisch aanpakken? Ik zat er aan te denken om mensen formulieren te laten invullen (naam + email is eigenlijk al voldoende wanneer men vooraf betaald), dit formulier op de foto te zetten en daarna de personen op de foto te zetten, zodat ik later weet wie wie is. Wat denken jullie? Andere ideetjes zijn ook zeker welkom!
- Hoe kan ik mensen trekken? Ik heb geen promotiemateriaal verder, als in een groot bord dat zegt “Fotoshoot hier!” En een kartonnetje met “Foto €5,-” vind ik ook een beetje hmm. Misschien kan ik alsnog wel iets printen maar dan zit ik wel weer met extra kosten en geen zekerheid dat ik die eruit haal.
Help! p.s. ik hoop dat dit allemaal een beetje te snappen valt, haha. En nogmaals het lijkt me wel echt leuk om dit te doen, haha, voordat ik helemaal down over kom