Fotogeniek worden

als je net iets boven de camera kijkt heb je een open blik (niet idioot ver omhoog kijken ahaha)

gewooon lekker spontaan doen ! :grinning:

Ik oefen zo vaak op mijn fotoglimlach en telkens wanneer ze een foto nemen, zie ik er weer niet uit

Dat heb ik ook, dan duurt het te lang voor dat de foto wordt genomen. Zit ik al een minuut lang te lachen en dan gaan m’n mondhoeken trillen. Hetzelfde bij schoolfoto’s :stuck_out_tongue:

Herkenbaar, haha.

Ik snap ook echt niet waarom het er in de spiegel wel goed uitziet en op foto niet :’) Ik kijk echt precies hetzelfde.

Vooral bij flits foto’s, die zijn zo lelijk! Of van die foto’s waarbij alles wordt geaccentueerd, ieder puistje, vlekje.

Als je googled: ‘misslipgloss fotogeniek’ dan kom je ook wat tips tegen! (haha het lukte even niet om de link te plakken, sorry :p)

Ik had ergens eens gelezen dat je tijdens het lachen je tong tegen je gehemelte moet duwen en dat het er dan mooier uitziet of zo. Sindsdien pas ik dat altijd toe (’:
Ik sta meestal wel mooi op foto’s, maar geen idee hoe ik het doe. Ik zet gewoon een standaardlachje op. Ik denk dat zelfzekerheid wel belangrijk is, probeer toch eens voluit te lachen en kijk hoe het resultaat is (: Desnoods kan je het eens oefenen of zo (dat een vriendin een foto neemt en jij allerlei lachjes probeert en omgekeerd. Dat klinkt heel stom, maar waarschijnlijk vindt je vriendin het ook handig)

Gewoon lachen alsof er geen camera is!

Ach hier heeft iedereen last van. Mijn vertrouwen werd een stuk beter toen ik bij fotoshoots betrokken werd. Daar wordt iedereen ineens 10x mooier dan zo’n mobielfotootje. Dat is sowieso vaak kwaliteit om te huilen (tenzij je een duur dingetje hebt).

Klopt! Dan krijg je geen ‘‘onderkin’’. Werkt wel :slightly_smiling_face: