Fotogeniek worden

Hey,
Ik durf nooit op de foto, ik heb ook helemaal geen foto’s met vriendinnen samen.
Zodra ik ergens een camera zie duik ik weg. En dan als ik per se op de foto moet, sta ik er altijd lelijk op en heel ongemakkelijk. Ik durf dan ook niet vol uit te lachen en het is dan meestal een kleine glimlach.

Ik wil hier van af, hebben jullie tips om fotogeniek te worden?
xxxx

-oefen je lach voor de spiegen (ik weet het, het ziet er stom uit, maar het werkt wel!)
-zodra je een camera ziet, denk je aan iets mega-grappigs, een spontane lach is de mooiste lach die er is
-hou je open open, zo lijkt het alsof je kei mooie grote ogen hebt, jij steelt dan de foto!

Fotogeniek kan je niet worden, dat ben je gewoon of dat ben je niet.
Helaas ben ik het niet :’)

bedankt voor de tips!
Nou, vroeger was ik wel heel fotogeniek tot dat ik me bewust werd van m’n uiterlijk. Dus het heeft denk ik ook met onzekerheid te maken :slightly_smiling_face:

upje!

Eh nee. Nouja niet bij mij in ieder geval, dan krijg ik van die pop-up ogen, zo niet showstelend… nouja dat wel, maar op de verkeerde manier hahaha :’)

Ik ben echt a-fotogeniek dus geen tips :'D

je moet gewoon met een vriendin! die je goed kent en vertrouwd je lekker opmaken en de meest stomme fotos gaan maken:!P

up!

Glimlachen of lachen!

Als er tijdens uit gaan of met vriendinnen foto’s gemaakt worden lach ik altijd gewoon. Als ik samen met mijn beste vriendin foto’s maak moeten er meestal eerst heel wat foto’s gemaakt worden voor we een goede hebben hoor haha.

Fotogeniek word je niet, fotogeniek ben je.

Maar gewoon spontaan lachen werkt altijd goed.

Oké dit klinkt heel stom en fake, maar probeer voor de spiegel een standaard-lachje te creeëren waarbij je er goed uitziet. Als de rechterkant van je gezicht mooier is dan de linker, ga dan met die kant naar de camera gedraaid staan bijvoorbeeld. Ik haat foto’s ook en zet altijd een standaardlachje op. Ik zie er verder niet fake uit dus het valt niemand op denk ik, en met dat lachje sta ik vaak wel redelijk normaal op foto’s :wink:

^ Dat doe ik ook altijd! Mijn linker kant is mooier dus doe ik altijd mijn linker kant naar de camera =)

Ik doe altijd maar een zo groot mogelijke lach op de foto (als iemand anders hem maakt), zodat mijn gezicht een en al tand en glimlach is en meestal ziet het er dan wel acceptabel uit.

Je hoofd een beetje draaien en schuin naar de camera kijken, zodat je niet met je hele gezicht van voren op de foto gaat. Zo zie ik er altijd minder leuk uit in ieder geval. :’]

bedankt voor de tips meiden! :grinning:

tinychat.com/girlscene
Hier zie je ook je eigen en dan zie je hoe je lacht, zo kan je makkelijk zien wat wel en niet kan en soms worden er ook fotos gemaakt (waar niks mee wordt gedaan)