Fotocollage

Voor een fotowedstrijd op een ander forum wil ik een collage maken, het thema is ‘Je huisdier vroeger & nu’, dus een collage met foto’s van vroeger en nu. Ik aan de slag met Picasa, lekker simpel maar wel leuk… Ondertussen ook af en toe resultaat posten in onze slowchat… Nu hebben meerdere mensen Picasa op de computer staan dus dat er andere collages bij zouden zitten had ik me ook al bedacht, maar er zit dus één iemand bij waarvan ze wel héél erg op die van mij lijken, ook qua achtergrond enzo. Dus ik ben opzoek naar een nieuw idee/programma alleen heb ik weinig inspiratie…

http://i160.photobucket.com/albums/t193/IrisCharlotte_/Subalbum%202/004Fotos2-1.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t193/IrisCharlotte_/Subalbum%202/222CANON-1-1.jpg

Mijn huidige opties… ^ voor grotere, naar mijn mening mooiere, versies moet je even op de foto klikken… Wat betreft de babyfoto’s heb ik niet veel anders, maar qua ‘volwassen’ foto’s kan ik alle kanten op, in principe kan ook ik zo m’n camera pakken en nieuwe foto’s maken bovendien heb ik ‘maar’ een paar duizend foto’s van Indy en Barber op de computer staan… :stuck_out_tongue:

die met die hond is wel echt lief man (A)

Haha dankje, 't is ook een dikke lieverd!

Maar niemand die een ideetje ofzo heeft? Of nou ja, tips of handige programma’s…

persoonlijk, zou ik niet de randen om de foto’s heen doen.
ik zou voor de foto gaan met die hond. =)

Hm, ik zal eens proberen hoe het zonder randen lijkt, uno momento!

edit; Ik vind het zelf niet zo mooi lijken, het maken van de collage duurt op de een of andere manier erg lang… Dus ik upload 'm straks wel als ik terug ben! :slightly_smiling_face:

Klik want verkleinen is me teveel werk. : $ [a]

aaahw je hebt vet lieve foto’s! :grinning:

misschien kun je eens aan het werk met photoshop ofzo?

jua ik vind het zonder randen leuker. ('a)

Met randjes is mooier, maar je moet eigenlijk het randje wat dunner maken, als dat kan?
En misschien tekst erbij? De foto’s zelf al wat bewerken, qua kleur? Ik weet het ook niet :stuck_out_tongue:

dat konijntje <3
hij lijkt een beetje op die van mij :stuck_out_tongue: =)
en die hond is ook lief
misschien zou je er tekst bij kunnen doen (zoals hierboven gezegd word)
en idd de foto’s bewerken,
en met www.piknic.com ← misschien schrijf je het anders
kun je ook nog collages maken maar dan iets anders…
maar ik vind ze leuk zo =)

Picnik ken ik wel, maar dat is al gebruikt door anderen. Randjes dunner maken kan niet zo automatisch met Picasa maar ik kan zelf wel even kijken :yes: Photoshop heb ik niet, maa rik kan nog wat met Gimp gaan prutsen.

En Indy is het liefste konijntje op aarde! <3 ook heel fotogeniek :he:

http://i160.photobucket.com/albums/t193/IrisCharlotte_/Subalbum%202/IMG_4762.jpg

Tekst had ik inderdaad ook al aan zitten denken, ik ben niet zo’n fan van tekst, maar hier past het wel. Bijv. in Indy’s (die prachtige witte kerel :p) geval bij de babyfoto’s ‘Mei 2003’ (jaja, hij is bijna jarig!) en dan aan de andere kant ‘2009’? Barber is nog maar zeven maanden dus dat zou dan 2008 & 2009 worden, maar van hem weet ik de precieze leeftijd op de foto’s, dus zou ik dat er ook bij kunnen zetten. En sowieso hun namen wel. En mijn copyright moet er eigenlijk ook nog op, in ieder geval op de paardenbloem want dat is ook mijn foto…

Niemand die mij kan helpen? :stuck_out_tongue: ben niet ontevreden met mijn collages hoor maar ik zou toch graag ietsje origineler zijn [a] en anders moet ik altijd nog kiezen tussen die twee :stuck_out_tongue: