fotobewerking vintage

hee,
ik wil graag mn foto’s bewerken in zo’n vintageachtige stijl, als jullie me begrijpen?
misschien zijn hier al topics over, maar die kon ik niet vinden.
kunnen jullie mij uitleggen hoe dat moet :slightly_smiling_face:?

om mee te beginnen, waar bewerk je mee?

als je met photoshop werkt, is het heel simpel.
je speelt met de levels, colorbalance, saturation en contrast.
je hebt er ook tutorials voor… dus zoek eens op www.tutorialized.com :wink:

Je kan in photoshop ook een plaatje openen. Dan maak je een nieuwe layer en die ‘vul’ je met een donkerblauwe kleur. Dan doe je de blendmode van die layer op exclusion en zo krijg je ook een beetje een vintage effect.

Zo zijn er nog veeeel meer manieren, gewoon even op google kijken of zelf experimenteren. Ook kan je veel van die photoshop actions downloaden die een vintage effect geven… die kan je vinden op Deviantart.

als je windows vista hebt; gewoon je foto openen, op bewerken klikken (in de balk bovenaan) en dan met belichting>contrast en kleur aanpassen>intensiteit proberen. Lukt mij ook altijd

weet iemand ook hoe je dat met pspX doet?

Maar welk photoshop programma gebruiken jullie?
Ik heb :

• Adobe Photoshop
  • Picasa 3
  • Paint Shop Pro 7

Met welke van die kan dit (het makkelijkste) ?
& wie weet welk programma het allergemakkelijkst is voor goed te kunnen bewerken?(het hoeft niet 'n programma te zijn die ik zelf heb, ik wil ook wel wat downloaden:) )

Photoshop.
ZEKER photoshop.
Als je photoshop hebt, www.tutorialized.com en daar staan heeeeel maar dan ook HEEL veel tutorials op over hoe je je foto ‘vintage’ kunt maken.

dankjewel:D

Iemand tips voor als je het met psp 8 doet? S:

Hetzelfde,
nieuwe laag. Vullen met donkerblauw. Dan ga je bij die laag even langs de effecten en kijk je welke het mooist staat. Exclusion (ofzo) zit daar volgens mij ook tussen. En anders kan je daarna nog hetzelfde doen maar dan met een gele/paarse/bruine kleur.

Dankje!

ik heb echt iets heel erg kuts, ik heb geen ‘vul’ ding, geen emmertje (die je bij paint bijv. hebt) weet iemand hoe je dan kunt vullen?:S

je kunt toch ook dat kwast ding uit photoshop gewoon een beetje groot zetten en dan hem zelf zo inkleuren dat doe ik altijd(a) haha

ik wil zo’n effect graag doen met PicNik.com maar ik vind nergens hoe je dat zo ongeveer krijgt :S HELPHELP!

sorry voor de up van een oud topic :’)
maar weet iemand waar je dan vintage fotokaders kan vinden op internet? Of met een bepaald programma?
Dankje! x

weet iemand het ook voor Picasa?

ja voor picasa is het simpel je drukt gewoon op retro
en je kunt het ook doen als je deze link downlaudhttp://www.poladroid.net/download.html
dan heb je polaroid foto’s
x