Foto problemen help!

Hey allemaal!

Ik moet de opname datum uit mijn foto halen hebben jullie enig idee hoe ik dat kan doen. Misschien met een speciaal programmatje? Het liefste zou ik de opname datum veranderen, maar als dat niet kan het eruit halen.

niemand? :frowning_face:

paint? of picasa?
ik zou gewoon het onderste randje eraf knippen…

kan je dat niet instellen op de camera zelf?

het is niet dat de datum op de foto staat maar het staat in de gegevens van de foto, sorry niet er duidelijk bij gezet

Normaal kan je het op je camera veranderen

ja bij je camera instellingen,
je kan toch gewoon wegknippen?

Wat bedoel je eigenlijk?
Staat de datum op de foto en wil je die weghebben/veranderen?
Wil je weten op welke datum de foto is gemaakt?
Of iets heel anders?

Als de datum automatisch op de foto staat (vaak in heel fel en lelijk oranje) dan kun je dat ergens in de instellingen weghalen.
Als je wilt weten op welke datum de foto is gemaakt moet je in de exif-data kijken. Een deel daarvan kun je zien door met je rechtermuisknop op de foto te klikken (in windows, bij mijn afbeeldingen) en op eigenschappen te klikken =]
Veranderen kun je de datum niet.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen hebt, en anders weet ik niet wat je bedoelt. =]

De datum staat niet op de foto, dus niet dat knal oranje lettertype. maar de datum die aan de foto vast zit. ivm met een school opdracht wil ik graag de datum veranderen, omdat ik de foto’ s op een bepaalde dag gemaakt moest hebben maar dat niet heb gedaan, er word naar de datum die “achter” de foto zit gekeken

Met het programma Exifer kan je je EXIF veranderen :wink:

dankje :grinning: ik zal dat programmatje fftjes zoeken!