foto/fotograaf gezocht

Hee,

Ik ben zelf een site aan het opzetten en omdat ik goed om kan gaan met photoshop, zoek ik een bepaalde foto die ik kan bewerken. Ik kan alleen helemaal geen goede/mooie foto’s vinden, omdat hier allemaal copyright op zit en ik dit niet wil schenden. Weet iemand misschien welke site ik kan gebruiken? Of wat ook kan, is dat een van de hobby fotograven hier op het forum een bruikbare foto maken. Kan je helaas dan geen geld aanbieden, maar wel promotie =)

Ik zoek nl een foto waarop een meisje(of iets dergelijks) in gedachten de andere kant uitkijkt, dus niet recht in de lens, vanaf haar knieen ongeveer.

(hoop trouwens dat dit niet in strijd is met de regels *gaat toch nog maar even de regels opzoeken*)

ik snap niet wat je precies zoekt? xd

Je moet gewoon de naam opschrijven, en geld vragen mag niet. Op Deviantart zijn er wel stockfoto’s, maar je moet alsnog een verwijzing doorsturen. Of begrijp ik het verkeerd?

Nouja, ik wilde de precieze beschrijving van de foto die ik zoek pas neerzetten als er geen goede sites werden genoemd. Maar ik zoek een bepaalde foto die ik kan bewerken om op de homepage te zetten

[i]maar “bepaalde” is niet echt concreet,
en ik denk niet dat meiden hier n hele middag foto’s gaan schieten,
in de hoop dat die “bepaalde” erbij zit.

misschien meot je wat meer n beeld scheppen,
voordat we ermee aan de slag kunnen![/i]

Ja, ik heb aardig wat ervaring ermee dus ik refereer zowieso naar degene waar ik de foto van heb gebruikt. Maar op deviantart hebben ook veel van de foto’s copyright waardoor je ze niet mag gebruiken.

Veranderd in OP =)

Ik neem foto’s van Google over. Dan duurt het toch een eeuwigheid om de auteur op te speuren. Het is niet goed, maar ahh… tot nu toe heb ik nooit klachten gehoord. Ow jawel, behalve één keer maar die was terecht xD

@Pickpocket, haha ja dat kan inderdaad ook. MAar ik verdien er mijn geld mee, dus als ik dan die foto’s ga gebruiken dan pleeg je eigenlijk plagiaat en da’s strafbaar =(

Dan heb je geen andere kans dan zelf je foto’s maken maar kleine toevoegingen (zoals textures, een oog of ander object) kan je gewoon stiekem kopiëren, want het valt toch niemand op.

Tip: Je kan ook zulke stockwebsites gebruiken.

[fgcolor=#DEA600]Browse[/fgcolor] through the categories of our huge gallery containing over 350.000 quality stock photos by more than 30.000 photographers! Need a wallpaper for your desktop or illustration for your blog? Need a pic for your commercial website design? Looking for inspiration? Have a look around.

[fgcolor=#1FC908]Share[/fgcolor] your photos with fellow designers! SXC is a friendly community of photography addicts who generously offer their works to those who need them free of charge. If you have some nice photos that you’d like to share with others, join us! Not only it feels great to share, you will also get a huge exposure for your work!

Ahh super dank je! Ik kwam alleen maar stockwebsites tegen waar je voor moest betalen. En ik ben nu gewoon bezig met een probeer lay-out, dus ik wil er pas geld voor betalen als ik zeker ben, haha.

hmm, hier staat wel weer een watermerk doorheen. Maar das wel op te lossen:zwhip:

-edit- ik zat bij de verkeerde te kijken :grinning: