Foto bij telefoonnummer

Nou… Ik plaats het maar hier, want ik twijfelde tussen Lifestyle en Media.

Een jaar geleden kreeg ik een ander nummer en heeft een vriendin me voor de grap toegevoegd met de foto een jongen uit mijn klas erbij. Nu heeft ze, terwijl deze foto er stond, mijn telefoonnummer gedeeld met iedereen uit mijn klas. Een jaar later kom ik erachter dat ik in de normale contactenlijst (niet in WhatsApp dus) nogsteeds die foto heb bij iedereen. Het is nu al een jaar zo en ik heb er niks over gehoord, maar ik kreeg ineens een foto van mijn nummer met dan die foto erbij als screenshot gestuurd en dat meisje vroeg hoe dat kwam, ik denk dus dat het komt doordat die vriendin mijn telefoonnummer zo gedeeld heeft… Ik voel me hier nu echt kut onder want ik wil echt niet dat iedereen erachter komt dat dat mijn foto is ookal heb ik het niet zelf zo gezet…

Mijn vraag is dus: Kan ik hier zelf nu iets aan doen? Iets veranderen waardoor het bij anderen ook veranderd? Ik hoop het echt… Vreselijke manier om 2013 af te sluiten, hahaha.

Volgens mij kan dit nu alleen als zij jou verwijderen en opnieuw toevoegen.
Omdat die vriendin van je dit gedeeld heeft met die foto en iedereen het zo toegestuurd heeft gekregen en opgeslagen kun jij niets veranderen.

Aan iedereen vragen of ze er een andere foto kunnen doen? Want volgens mij gaat dat niet via je eigen telefoon lukken.

Weet iemand of die foto ook automatisch wordt opgeslagen als je door iemand die die foto heeft wordt toegevoegd in een groepsgesprek? Of echt alleen door het delen van een contact?

^ Ik hoop juist dat ze anders gewoon nooit bij hun contacten kijken en het dus nooit zien :’)

^bij een groepsgesprek op whatsapp zie je altijd je profielfoto van whatsapp zelf, niet uit de contacten.

Okay, nja, dan is de schade beperkt tot maar een aantal personen :’)

Maar je slaat die foto er niet automatisch bij op als je de foto opslaat dus?

dat weet ik eigenlijk zelf ook niet, sorry!

Volgensmij wel hoor

^ haha, ik zie nu pas mijn typfout, maar ik bedoelde of je de foto erbij opslaat als je het nummer opslaat uit een groepsgesprek.

Maargoed, ik kan er niet zoveel meer aan doen… Dus achja… Ik heb sowieso al een beetje rondgevraagd en het staat er volgensmij alleen maar bij mensen met een iPhone.