fosti / grande retro scooter?

Heeft iemand ervaring met fosti / granderetro / holleeder modellen scooters?

het zijn van die retro scooters.
graag ook goede ervaringen. want iedereen kraakt het af, maar volgensmij zijn ze toch niet zo erg?
nouwja, meningen graag.

• punten.

(ik heb het topic verandert omdat het alleen maar geklaag werd.

all risk verzekering is bij mij iets door de 300 euro hij is verzekerd voor 1750 euro,
Verder heb ik geen ervaring met fosti grande retro scooters, maar het klinkt niet heel bekend, en ik blijf bij m’n mening dat onbekende scooters vaak een miskoop is… Als er iets aan kapot is is het bijna onmogelijk om een onderdeel er voor te krijgen,

Grande retro is toch met zo’n super groot stuur? Dat lijkt me eigelijk vrij onhandig, verder geen ervaring mee. Zorg er ook voor dat er makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn als er bijvoorbeeld wat kapot gaat :wink:

Het is van agm. / nog iets wat ik zo niet meer weet,

als je bij marktplaats intypt : retro scooter krijg je allemaal van zulke scooters te zien.

niet doen. Zoek maar bij google op agm problemen.

Daarnaast is het een chinees merk en ik vertrouw dat niet zoo.

ja maar dst kun je mbij alle merken doen…

Chinese merken zijn over het algemeen als ze minder bekend zijn minder betrouwbaar, ze gaan sneller kapot en van scooters die bijna niemand heeft zijn ook weinig onderdelen goedkoop te vinden.

Nou, ik ken wel een paar betere merken dan dat hoor.

welke dan.
ik heb maximaal 700 te besteden aan de scooter dus dat word sowieso marktplaats.

1. leer typen
  2. gebruik de juiste interpunctie

maar oke, vespa is buiten je budget dus, maar ik denk dat je het beste naar een scooterhandel kan gaan, kan je ook kijken hoe ze in het echt zijn enzo. heel veel zien er nogal plastic uit (en dat zijn ze ook)

^ Mee eens, alles is tegenwoordig plastic, niks is meer als het vroeger was, die mooie zundapjes enzo!
Enfin, ik heb Benelli, nog nooit problemen mee gehad, wordt in de zelfde fabriek gemaakt als Keeway, maar Keeway heeft minder goede onderdelen dan mijn scooter. Maar als je maar 700 euro te besteden hebt, krijg je sowieso niet veel waar voor je geld…

Ik heb een Aprilia Habana Custom voor ¤800,- wel tweedehands van marktplaats. Heb eerst ook naar die AGM gekeken, maar heb het toen niet gedaan, omdat er allemaal slechte dingen overstaan en ook omdat de onderdelen (als er wat kapot gaat) niet makkelijk te vervangen zijn. Daarnaaats ben ik naar een scootercentrum geweest en die raadde het ook erg af. Tuurlijk is die prijs van een AGM chill, maar wil jij dat je scooter na 2 maanden kapot is? En jaa er zijn ook uitzonderingen dat de scooter wel mee gaat.

Bijna al die goedkope retro scooters (dus Santini, Znen, Baotian, AGM noem t maar op) zijn Chinese troep. Ze zijn heel goedkoop ja, maar de kwaliteit is dan ook slecht.

Ze roesten je binnen een paar maanden helemaal kapot, onderdelen gaan er kapot aan en kunnen niet gerepareerd worden omdat de meeste dealers hier in NL niks met die merken te maken willen hebben etc. etc.

Google maar eens op van die goedkope merken en dan kom je genoeg fora tegen met info en slechte ervaringen.

Aan een goede scooter hangt nou eenmaal een prijskaartje, dus ik zou óf verder sparen, óf kijken of je ergens een goede tweedehands voor een klein prijsje kan krijgen.

^dit wilde ik net zeggen
ik vond de retro van agm heel mooi, eigenlijk een soort oude fake vespa
maar ik heb er opgezeten en ik zat schuin naar voren echt heel weird! en voor 2000,- koop je eigenlijk een roestbak met veel problemen en niet een goed merk met garantie! Daarom heb ik nu een een duurde gekocht, met een goed merk, goed garantie; en die je later weer goed kunt verkopen mocht je er zat van hebben
dus of vind een hele goedkope grande scooter geval, of investeer in een iets duurdere;)

zijn er ook nog GOEDE ervaringen?

niemand?

nog maar eenupje voor mezelf.

[u]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/u]ik wil echt heel graag wat reacties zodat ik weeet waar ik aan toe ben. en niet allleen maar flutreacties want er zijn vast wel pluspunten :wink:

Heb je al gegoogled? De meeste reviews over dat soort scooters zijn gewoon slecht, helaas. Waarom niet gewoon een degelijke tweedehands?

zoals?

Dit zin geen flut reacties zoals jij ze noemt, het zijn waarschuwende reacties, zodat jij geen flut scooter koopt. Maar als je hem zo graag wilt, koop je hem toch gewoon? Maar maak dan later geen topic aan met ‘Wie weet waar ik dit onderdeel kan kopen?’ want dan word je hard gefacepalmd :slightly_smiling_face: