Fortuna

Heeft hier iemand de methode fortuna en kan die misschien wat uitleggen over de genitivus? Ik snap er namelijk niks van en heb morgen PW… :blush:

Gaat het over latijn?
Want de genitivus is bij elke methode hetzelfde. Welk jaar zit je?

Ik heb geen fortuna. Maar bedoel je Latijn, want dat kan ik zo ook wel uitleggen.

Ik zit in de 3e. Maar vorig jaar snapte ik er ook al niks van. Hoe weet je wanneer iets bij de urbs of nomen groep hoort, want gen. ev. is hetzelfde?

De genitivus duidt een bezit aan. Dus als het is amica tuae : de vriendin van jou / jouw vriendin. En dat kan je zien aan de uitgang toch? maar het maakt niet uit of het bij een groep hoort toch, het gaat om de vertaling?

Wat lacoccinelle zegt. Wat heb je voor toets? Vertaling, tekstverklaring?

Wij hadden in de onderbouw Fortuna… Ik zit nu in de zesde, dus we hebben nu het examenboek van Vergilius.
De genitivus is inderdaad bij elke methode hetzelfde, haha. Maar goed, wat lacoccinelle zegt, klopt helemaal, dus het is niet echt nuttig als ik nu hetzelfde ga zeggen. :wink:

Whaha, ik had vorig jaar Disco. (:

vertaling (:
Haha, ik denk dat ik het nu wel snap, ik loop een beetje achter met mijn verstand, maar bedankt (:

Oh, ik heb Fortuna, maar sorry, ik kan je niet beter helpen dan in het boek staat.

verschil tussen urbs en nomen:

urbs staat voor mannelijk en vrouwelijke woorden en nomen voor onzijdige.

p.s. note maar als ik wat moet uitleggen

Ja bij hebben ook fortuna, maar vraag mij maar niks, ik kan die dingen ook niet onthouden :’)