formaat koffer 20kg

heeej,

Bij de meest luchtvaart maatschappijen mag je 20/23 kg bagage mee nemen.
Ik ga dus best lang weg dus ik wil zoveel mogelijk mee nemen, maar ik heb nog nooit gevlogen en dus ook geen idee wat voor koffer ik moet kopen. Weet iemand wat een goed formaat is zodat je als je er geen rare dingen in stopt rond de 20 kg uit komt?

Kijk op de website van de maatschappij waar je mee vliegt, die hebben wel de maximum afmetingen voor een koffer staan lijkt me!

Ligt er aan met welke maatschappij je vliegt. Als je met je gezin vliegt of met vrienden mag je elkaars gewicht compenseren.
Dus als je met zn vieren gaat mag je 80kg mee. Als je zusje bijvoorbeeld 14kg meeneemt en jij 22kg compenseer je elkaar.

Ik weet ook niet met hoeveel mensen jij vliegt, maar bij de meeste economyclass is het 20KG. En als je er overheen zit heb je kans dat je 10euro per kilo mag bij betalen!

Hier heb je niet zoveel aan aangezien je echt riante koffers mag meenemen en als je die helemaal vol duwt dan zit je zo aan de 30 kilo. Terwijl je maar eigenlijk 20 mag.

Formaat maakt eigenlijk niet zoveel uit, een koffer die je kan vergroten door een rits is wel erg makkelijk: hoe je het ook doet, waarschijnlijk past de terugweg alles niet meer zo netjes erin en heb je de vergroting nodig!

het gaat niet zozeer om het gewicht, maar meer om wat voor een koffer ik moet kopen. Hij moet niet te groot zijn, want dan is de koffer zelf alleen maar zwaarder, maar ik wil (zeker op de terug weg) wel zoveel mogelijk mee nemen. Dus dat als hij helemaal vol zit hij ook 20 kg weegt. Mijn vraag is dus hoe groot de koffer dan ongeveer moet zijn

Ik heb het idee dat het formaat niet zo veel uitmaakt. Je kan een koffer (bijvoorbeeld) helemaal volstoppen met veren of bakstenen terwijl het dezelfde koffer is. Maar het gewicht is dus anders.

het zijn voornamelijk kleren en schoenen

Dit is gewoon iets wat niet valt te overzien. Ik had vorig jaar een koffertje die de helft kleiner was als me grote koffer, maar die was wel zwaarder dan de grote. Ookal is het voornamelijk kleding en schoenen. Als ik jou was zal ik gewoon een middelmatige/grote koffer kopen, een lichtgewicht en dan die op de weegschaal zetten voor je weg gaat.

Ik vlieg dit jaar met Emirates en daar mag je koffer 30 kg wegen. (’:

Ik zou trouwens een zachte koffer/tas meenemen want daar past vaak veel meer in dan een harde.

Ik studeer luchtvaartdienstverlening, en het formaat maakt niet zoveel uit. Vaak staat er op je ticket trouwens 20 kg, maar bij de meeste luchtvaartmaatschappijen wordt overbagage tot 23 kg trouwens kwijtgescholden, en daar hoef je dus niet extra voor bij te betalen. Als je samen met je ouders en/of vrienden vliegt mag je je bagage poolen; dit houdt in dat het totale gewicht niet boven jullie totale maximum gewicht (aantal personen x max. gewicht per ticket) uit mag komen.

Dus, als je vader of vriend met slechts 5 kg reist, en jij met (bijv.) 35 kg zou dat geen probleem moeten zijn als jullie samen inchecken. Als het totale gewicht van jullie koffers samen er maar niet overheen komt.

Ik heb een keer gevlogen en ik had een best wel grote koffer helemaal volgebouwd met schoenen, kleren en boeken enzo en ik zat echt maar op de 14 kilo ofzo. Ik zou me er dus niet te veel zorgen over maken.