Forever 27 club - is er een verband met elkaar?

Hi Girlsceners. Ik open een nieuw topic om discussies te voeren en theorieën door te spelen over de Forever 27 club.

Wat word er precies bedoeld met deze club?

De Forever 27 club, is een ‘club’ van artiesten die een losbandig bestaan leefden en op 27 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen daarvan. Overdosis, Alcoholvergiftiging, zelfmoord etc. Enkele artiesten die je misschien zult kennen zijn: Jimi Hendrix, Alan Wilson, Janis Joplin, Jim Morisson, Kurt Cobain, Amy Winehouse etc. Maar de lijst is langer! Wikipedia heeft een volledige lijst met artiesten geplaatst. Hier zijn ook artiesten geplaatst met een andere doodsoorzaak, zoals moord, auto ongeluk, vliegtuigcrash, ziekte etc. Ze hebben allemaal gemeen dat ze bekende muziekkanten zijn waarvan de meesten (niet alle genoemde in de lijst) het zogenoemde sex-drugs-rock&roll bestaan leefden en overleden, ja, op 27 jarige leeftijd.

Is er een verband? Wellicht een pact?

Denk je dat dit toeval is? of dat er een soort vloek of straf op hen rust voor hun levenswijze en stijl. Er bestaan ook theorieën over pacten met een ‘duivel’ die in ruil voor hun wensen/fame, op een bepaald moment hun ziel innemen.

Ik ben benieuwd. Ik vind dit soort onverklaarbaarheden erg interessant en ik ben benieuwd hoe jullie over deze ‘club’ denken.

Volgens mij is dit gewoon toeval. Ik zie er alleszins geen complot ofzo achter.

Vind het wel interessant maar geloof niet dat er iets achter zit.

Denk niet dat er een complot ofzo is.
gewoon 'toeval´

Toeval.

toeval, als er vele artiesten niet veel op 27 zouden sterven, zou het de club 33 heten, club 35 ofz.

gewoon de leeftijd waarop de meeste zijn gestorven, valt op.

Er zijn ook heel veel mensen die op 26-jarige leeftijd gestorven zijn, of op 30-jarige leeftijd. Dat er bij de 27-jarigen toevallig veel artiesten zijn, dat is gewoon puur toeval.

Bedoel je dan de Illuminati? Want als dat al bestaat, geloof ik sowieso niet dat Kurt Cobain daar iets mee te maken had, gezien bepaalde teksten in zijn dagboeken…
En ja, veel van het clubje zijn wel onder aparte omstandigheden overleden, maar ik denk niet dat het in verband is met elkaar!

Het is overigens wel interessant om te lezen over de dood van Jim Morrison :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik vind hem echt intrigerend!

Neh geloof er niet zo in. Zoek een lijst met 30-jarige en dat zijn er vast ook heel wat.

Ik vermoed dat als je het aantal artiesten dat op 27-jarige leeftijd stierf vergelijkt met het aantal artiesten dat op een andere leeftijd doodging, je statistisch gezien geen significante afwijking krijgt. Je hebt namelijk dikke sampling bias, mensen gaan nu specifiek zoeken naar artiesten die op 27-jarige leeftijd doodgingen om ze aan de lijst toe te voegen terwijl niemand aandacht besteedt aan de rest die eerder of later dood ging.

Als je er zo naar kijkt is het inderdaad wel opvallend, maar het is nu niet iets waar ik me mee bezig zou houden. Lijkt me nogal sterk dat mensen massaal een pact sluiten om vroeg dood te gaan.

Ik denk niet dat daar echt iets achter zit.

Nee, denk ook niet dat er meer achter zit. Zo’n grote ‘club’ is het geeneens, als je kijkt naar het ontelbare aantal artiesten dat deze wereld heeft gekend.