Ford Ka

Hi meiden,

Ik heb sinds 2 maanden een Ford Ka Trend 2001. Ik heb alleen geen idee met hoeveel km ik moet tanken. Tank nu rond de 450 km omdat ik bang ben zonder benzine te zitten.
Hoeveel km rijden jullie hiermee en gaat bij jullie het lampje branden? (dit heb ik nog niet gehad)

Ben benieuwd!

Ik begrijp dit niet helemaal? Heeft je auto geen benzinemetertje dan?

Dat heeft hij wel alleen ik tank iedere keer rond de 30 liter en er zou 42 in kunnen. Alleen mijn benzinemetertje zit al bijna in het rode gedeelte waardoor ik niet verder denk te kunnen.

Pas bij het rode deel hoef je pas te tanken, met zo’n rood deel kun je vaak nog iets van 80 km dacht ik.

In mijn moeders auto gaat een lampje branden (dat is bij jou als het wijzertje in het rode gedeelte komt) en dan kan ze nog 50 kilometer. Dat houdt ze bij door de kilometerteller weer op nul te zetten zodra het lampje gaat branden, zodat ze weet wanneer ze echt moet tanken.
Maar ik weet niet hoe erg het verschilt per auto. Bij een Ford Ka kan het weer anders zijn.

Ik kan ook nog op het laatste blokje (ik heb er 6) 50 km rijden.

Ik heb ook een Ford Ka, alleen wel het nieuwere type, maar ik kan vanaf dat het lampje begint te branden nog 50 tot 70 kilometer rijden!

Ik leen altijd de ford ka van mijn moeder, als het oranje lampje begint te branden (bij een ford ka wordt hij eerst oranje, pas als hij echt op is wordt hij rood) zeg ik het tegen haar en dan gaat zij daarna te tanken. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik tijdens het rijden naar huis een oranje lampje kreeg, kon nog wel minstens 10 km rijden. Vast wel meer maar ik was 10 km van huis op dat moment :stuck_out_tongue:
(waarom ik zelf niet tank: geld en ik heb het nog nooit gedaan :grinning_face_with_smiling_eyes: )

Bedankt voor jullie reacties! Toch even wat meer zekerheid om te gaan rijden totdat het lampje brandt. Nu hopen dat ik niet stil kom te staan :camera:

Een autootje als een Ford Ka kan echt wel minstens 600/700 km rijden op een volle tank. :slightly_smiling_face: Het is geen auto die benzine slurpt bij het leven.