Food&Drink contest

The Food&Drink contest.

Wat houd deze contest in?
Om de zoveel tijd kies ik een onderwerp/thema bijvoorbeeld ovenschotel.
Het is de bedoeling dat jullie dan een foto + uitleg (eventueel recept erbij) uploaden.
Het mag een zelfgemaakt gerecht zijn maar het mag ook een afbeelding van internet zijn.
Zelfgemaakt is natuurlijk leuker! Diegene die een zelfgemaakt gerecht maken krijgen 4 punten extra.

Beoordeling
Zelfgemaakt: 4 punten
Past het bij het thema: 3 punten
Uitstraling gerecht (mooi opgemaakt etc): 2 punten
Originaliteit: 3 punten
Aantrekkelijkheid gerecht (eetbaar?): 2 punt

Thema 1:
Italiaans gerecht
Deadline » 22 september.

Deelnemers:

• Rectangular

Succes! <3

[b]http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000958800/000/000958820_001_FRAL13080152_300.jpg[/img]

Recept:
[ol]- [size=1]1. Verwarm de oven voor op 200 ºC. Stort de ricotta op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ca. 30 min. in het midden van de oven. Laat afkoelen tot kamertemperatuur. Verlaag de oventemperatuur naar 180 ºC. Bekleed de springvormen met bakpapier. Doe 6 eieren, 2 tl vanillearoma en 150 g suiker in een kom. Klop met een mixer in 8 min. tot een luchtig beslag. Spatel in delen de bloem erdoor. Verdeel het beslag over de vormen. Bak in ca. 20 min. gaar en lichtbruin. Neem uit de oven en laat 15 min. afkoelen. Neem de cakes uit de vormen en laat in 1 uur helemaal afkoelen.

- 2. Roer de ricotta in een kom met een garde los met 1 tl vanillearoma en 100 g suiker. Spatel de chocolade, 2/3 van het citroenrasp en 50 g sukade erdoor. Bestrijk 1 cake ermee, leg de andere erop.
- 3. Leg de stukken marsepein deels overlappend tussen 2 vellen bakpapier. Rol met de deegroller uit tot een lap die de hoogte van de taart heeft en iets langer is dan de omtrek. Bekleed de taartrand ermee. Druk iets aan.
- 4. Splits de laatste 2 eieren. Doe de eiwitten in een kom en klop stijf met de mixer. Voeg halverwege de rest van het citroenrasp en de poedersuiker toe. Bestrijk hiermee de bovenkant van de taart. Garneer met de rest van de sukade en de bigarreaux.[/ol]

Super tof! Ik doe mee :slightly_smiling_face:

Top!
Ik heb je bij de deelnemers gezet! :slightly_smiling_face:

Ik ga morgen iets verzinnen, alleen ben ik zo slecht in de opdiening van gerechten :frowning_face:

Ik wil ook wel mee doen!

Toevallig gister pasta gemaakt. Maar heb nou niet echt iets om het in/op te presenteren. Wat er dan ook nog een beetje uitziet. Ik ga er nog even over nadenken, want heb zo’n 5 porties, waarvan er al 2 in de vriezer zitten haha.

Jaa, ik doe wel mee!

Ik keek zojuist naar de datum haha. Maar ik sluit me daar bij aan, ja.

Jammer dat deze contest is gestopt, hij leek me leuk.

De wedstrijd kan wel weer doorgaan.
Er werd eerst niet zoveel gereageerd, maar als er nu wel weer mensen mee willen doen kan de wedstrijd wel weer worden geopend :wink:

Wanneer er weer een wordt geopend, doe ik zeker mee. :slightly_smiling_face: