food and an exchange

Hey

Ik denk dat alle uitwisselingsstudente hier kunnen over meespreken dat je bijkomt in een jaar op uitwisseling. Ik zit nu in Argentinië voor een jaar, waar ze behoorlijk veel vlees en weinig groeten eten. Ook toetjes zijn hier elke dag van de partij.
Ik ben nu al wat molliger, maar wil niet nog zwaarder worden door al het eten.
Simpel gezegt kan je zeggen eet minder, maar dan heb ik nog steeds honger… Ik ga nu al een paar dagen in de week naar de gym, maar toch voel ik dat ik zwaarder wordt.
Iemand raadt of tips?

Kun je niet zelf naar winkels/markt gaan om groente en fruit te halen?
(geen idee hoe je woont daar hoor)

Van veel vlees en weinig groente wordt je toch niet perse dik? Het is misschien niet goed voor je vooral als je het niet gewend bent, maar als je gewoon genoeg blijft sporten is er toch niks aan de hand?

Het probleem met het vlees is dat het gebakken wordt in veel olie, maar echt veel olie en laatst toen ik zei dat het best veel was schrokken ze want dit is hun cultuur en hoe ze leven. Ook bij alles gebruiken ze zout niet een beetje maar heel veel wat het vet natuurlijk gaat vasthouden.

De groenten en het fruit zijn hier best prijzig ook dus omdat elke dag te kopen zit er ook niet in

Ik ben op uitwisseling geweest in Zweden, daar eten ze gelukkig mega gezond haha.

Maar ik denk dat je gewoon moet gaan sporten. Hoor van iedereen dat ze aankomen als ze naar Zuid-Amerika of Amerika zijn geweest. Er was één meisje die was niet aangekomen, maar dat was omdat ze dus drie keer in de week sportte. En anders kom je aan, krijg je mooie Zuid-Amerikaanse vormen haha

Wat ook helpt voor af te vallen is groene thee. Drink wat voor je naar de gym gaat warm of koud en door de dag ook een paar tasjes.
Je moet geen wonderen verwachten, maar het helpt een beetje en is gezond :slightly_smiling_face: