Zal het kort houden. Ik heb keuze tussen 2 scholen avans of fontys. Ik.hoor van alles en iedereen dat dat super slecht onderwijs is vooral in Eindhoven, onregelde zooi blablabla. Maar het punt is; die sxhool+ stad scoort bij mij alleen maar pluspunten en voordelen ( bv heel kort reizen, ken de stad, leuke stad, mooie school), bovendien errug handig als i het ov wordt afgeschaft, omdat het zo kort reizen is is een dagretour 5,60 :’) dus ben dan zoooveel minder geld kwijt. behalve het onderwijs, dat.is een big minpunt.
Avans daarentegen staat op nr1 vn beste hbo.instellingen, in het begin toen ik net van de open dag kwam probeerde ik mezelf voor de gek te houden dat ik het wel een leuke school vond, niet echt :’) Zag mezelf er niet rondlopen tbh. Bovendien is het lang reizen, elke dag 53 minuten heen en terug,4 jaar lang. Vond de stad ook niks, helemaal niet leuk.
Ik ga nog wel een meeloopdag doen maar toch daar gaan ze je niet vertellen dat het een slechte school is… Kan iemand die op fontys ( liefst brabant) zit mij eerlijk vertellen of het echt zo’n slechte instelling is?
Voor mijn gevoel is dit bijna een onmohelijke keuze…