folderverhalen!

de titel zegt het al! iets grappigs, leuks, ergs meegemaakt met folderen, zeg het hier! :slightly_smiling_face:

Kan zo even niets bedenken…

uhh om flikkeren met me fiets.

Ik heb ze vandaag gedumpt.

Euh… in de winter met superzware fietstassen elke besneeuwde bocht op mijn bek gaan?
Nee, ik heb eigenlijk nooit iets leuks beleeft tijdens het folderen of mijn krantenwijk.

ehm

Fiets met post was gestolen door een junk.
Even later vond ik de post in een steeg… het meeste open gescheurd… wss was ie opzoek naar geld

lol haaha heb je je fiets wel weer terug of niet?^

ik ben een keer, toen ik nog 13 was, met fiets en al achterover gegaan toen ik een drempel opwilde omdat de achterkant zoveel zwaarder was dan de voorkant haha

Het enige dat er bij 1 huis wel eens een aardig oud vrouwtje met me ging praten. Vond ik wel grappig, maar is niet echt heel leuk ofzo xD

En omvallen met mijn fiets 10000x :’) Er was toen een keer een man en die kwam helpen met die fiets overeind zetten want het was best zwaar en dat vond ik ook wel aardig :slightly_smiling_face:

Met krantenlopen 's ochtends, alle lampen in de wijk gingen ineens uit, precies toen ik wou beginnen en toen was het echt pikdonker, je zag niks.
Stond ik dan met m’n 2 kranten wijken, extra dikke kranten door de zaterdag, in de 20cm hoge sneeuw. Ik zag mezelf al helemaal 3/4u lang rond strompelen in 't donker. Gelukkig gingen de lampen na 15min ofzo weer aan.

En verder te vaak gevallen, uitgegleden, kranten per ongeluk verkeerd bezorgd waardoor ik weer helemaal terug kon fietsen, drama gehad met klanten die over de meest achterlijke dingen zeikten terwijl ik 't niet eens fout deed (ik was standby en viel in voor de vaste lopers), lekke band aan 't begin van een wijk, gezeik met de kut depot houder.

Och zo leuk, dingen bezorgen :stuck_out_tongue:

Vallen met je fiets, je fiets valt om en alle folders liggen op de grond etc.

Ik had me nog nooit van mijn leven verslapen, nog NOOIT.
Tot de dag dat ik moest beginnen met mijn krantenwijk voor het eerst. Afgrijselijk :’) heb zowat jankend bezorgd, ik kon NIKS vinden (zat in zo’n kutbuurt in een dorp met heel veel van die kleine straatjes en onzichtbare huizen, weet ik het). Echt drama was die ochtend, haha. En ik moest toen ook nog gewoon om half 9 weer in de klas zitten op de middelbare (wat ook weer een half uur / drie kwartier fietsen was van mijn huis). Ik heb zoooo moeten haasten die ochtend, niet normaal!
Uiteindelijk had mama nog heel lief geholpen door me tijdens het bezorgen met de auto tegemoet te komen en mee te helpen :’)

Ik las Flodderverhalen. :'D Zoals in Familie flodder, asociale momenten, haha.

In de winter ben ik met mijn fiets gevallen en al die kranten lagen in de sneeuw, ik heb ze wel gewoon bezorgd (:

Ik heb overigens een tijdje een christelijk kerkblad bezorgt die op zondag VOOR 12 uur bezorgt moest worden.
Altijd begon ik rond 9 uur, zodat om half 11/11 uur iedereen dat blad wel had. En éen keer regende het zó verschikkelijk hard met sneeuw ertussen door, echt van dat vieze weer. Normaal zou ik wel doorgaan wanneer het regende, maar nu had ik echt zoiets van; ik wacht even. Als ik met die bladen rond ging lopen werd het boekje zeikesnat, dus gingen ze daar weer over zeuren.
Uiteindelijk ben ik rond half 11 toch maar die kant op gegaan, helemaal doorweekt. Werd er boos opgebeld om een kwartier na twaalf dat ze het krantje nog niet hadden. Toen was ik zó chagrijnig. Kijk es ff naar buiten joh. :'D

Wacht, ik weet wel iets leuks! :’)
Er was altijd een huis waarbij de brievenbus veel te klein was voor de zaterdag krant van De Volkskrant (die heeft dan een extra bijlage en magazine en alles). Dus die moest ik dan altijd heel erg proppen en dat vond ik niet tof voor die mensen (ben zelf ook fan van de Volkskrant haha :p) dus ik had op een gegeven moment een plastic zak meegenomen op zaterdag om daar de krant in te doen en aan de deurknop te hangen.
En de zaterdag daarop hing er een briefje dat ze het zo goed bedacht vonden van mij en dat ze voortaan elke zaterdag een zak aan de deur zouden hangen voor me! :slightly_smiling_face: Dat was wel heel leuk, dat mensen een beetje met je meewerken en zo.

toen ik nog kranten bezorgde was er iemand die élke dag belde dat ie geen krant had gekregen! Terwijl we 'm echt bezorgde!! Soms deed ik er zelfs 2 in, en zelfs dan belde diegene! Echt super raar :S

Ik heb dit jaar een vakantiewijkje gehad. Het was lekker weer, dus ik was helemaal blij (en dan let ik niet op), en toen viel ik bij het eerste huis van het stoepje… Twee mannen in de tuin ernaast: “Tja, 't is maandag, hè?”

ik had eerst een huis waar de hond altijd de krant uit de brievenbus kwam halen zodra hij hoorde dat ik die erdoorheen duwde.
dus ik duwde hem nooit door, zodat hij viel, maar liet hem altijd half erin steken zodat de hond 'm zo kon pakken :3

In de winter ging ik altijd met de slee whahaa :grinning: en dan hadden mn ouders de auto op een centrale plek gezet en ging ik heen en weer met de slee (het ging ook nog sneller dan met de fiets :stuck_out_tongue:)

Ohja ik heb een keer gehad tussen kerst en oud&nieuw met de “geldronde” dat mensen zeiden: oh maar dat kaartje komt me bekend voor. Had ik zeker bij 10 huizen !! Nou dan voel je je echt genaaid want in de buurt was er een jongen die ook voor VSP liep. Ik weet 1000000% zeker dat hij me voor is geweest terwijl het niet zijn wijk was. Ja voelde me wel lullig tegenover die mensen maar ik zorgde toch echt elke week voor de folders ! :astonished:

Dat was het wel zo’n beetje