fobie verpest me leven

hay
ik ben een meisje van 14
en ik heb een hele zware fobie voor flauwvallen
Ik ben 1 jaar geleden deprissief geweest , opgenomen geweest , paniekaanvallen de hele dagen.
Maar de angst voor flauwvallen was altijd aanwezig, maar er werd gezegd dat die door de paniekaanvallen kwamen.
nu dat weg is is de angst voor flauwvallen zo erg toegenomen
Ik weet echt niet wat ik nog moet doen
ik voel me er super kut door, bang dat de depressie terugkomt
hebben jullie tips?

Zoek professionele hulp als je dat nog niet gedaan hebt. Van een echte fobie kom je helaas niet zo makkelijk af en als het je leven echt zo erg verpest kan het zeker geen kwaad om het te proberen.

ik was ook een tijdje bang om flauw te vallen,
maar het gekke is dat wanneer je er bang voor bent dat het dan ook gebeurd.

Ik had vaak dat ik eraan ging denken: straks val ik flauw, ik wordt al duizelig
(terwijl dit natuurlijk niet zo was)
en dan gebeurde het ook…

Tips:
Denk op dat moment bij je zelf lacherig: ‘haha! dit slaat nergens op’
Wanneer je dat denkt is het weg. Wanneer je doet alsof je iets dom vind dan vind je dat langzamer hand ook echt! en dan nog een tip: ga niet stoppen waaar je mee bezig was door bijvoorbeeld even te gaan zitten ofzo. Gewoon door gaan en dan trekt het van zelf weer weg.

trouwens: wees niet bang om flauw te vallen, het is op het moment zelf even niet fijn, maar flauw vallen is opzich niets ernstigs. Je bent eventjes van de wereld. maar als snel ben je er weer. even flink wat suiker eten, en water (of iets zoets) drinken en dan moet het wel weer gaan.
Flauw vallen is dus niet eng!!!

niets om bang voor te zijn, wanneer je dit beseft ben je al over de helft van je proces!

Kusss
-xx- :hugs: