fobie om gaatjes te laten zetten

hey, ik weet gewoon niet meer hoe dat ik het moet verhelpen maar ik heb zowat een fobie om gaatjes te laten zetten in men oren en ik heb geen idee waarom. Oké je kan gewoon zeggen Get over it okay ?!! maar dat gaat dus niet. Zelf wil ik het wel graag maar ik heb er ondertussen zo een schrik van gekregen dat ik het zowat heb opgegeven. Er logisch vindt ik het niet echt want ik kan wel redelijk goed tegen pijn en zo. En van naalden heb ik ook geen schrik, ik vind het gewoon zo frustrerend dat ik er zzoo een schrik van heb :woman_facepalming: , sorry wou even men ding kwijt xxxx kuss

Wat is er dan gebeurd waardoor je er zo bang voor bent?

Maar heb je nog geen gaatjes laten zetten en wil je ze nog laten zetten of is het al gebeurd?

De pijn verdwijnt gelukkig weer, ik zou het gewoon doen als je het zo graag wil.
Je moet ze wel laten piercen, ik heb ze laten schieten en bij mij gingen ze ontsteken.

geen idee heb het is één keer bijna gedaan toen dat ik 11 jaar was. Maar toen dat alles voor was bereid , echt alles. Zei ik doodleuk ik wil niet meer xd xx

nee kheb geeen gaatjes in men oren xxx

niet aanstellen!
het doet écht geen pijn
en geloof me, als er iemand hier gevoelig voor pijn is ben ik het wel

Ik ben het niet eens met de reactie boven mij, ik vond het wel degelijk pijn doen. Maar die pijn duurt maar een paar seconden, dan ben je er vanaf en heb je voor de rest van je leven gaatjes in je oren! [Mits je ze niet dicht laat groeien] Dat is die paar seconden pijn toch wel waard?

Gewoon doen. Ik durfde eerst ook niet maar je moet gewoon niet nadenken, naar binnen stappen en voor je het weet zitten ze er in. Echt waar! Denk aan al die leuke oorbellen die je dan kan dragen! En de pijn duurt maar een paar seconden hoor, valt reuze mee.

Gewoon doen joh!
Ik ben als de dood voor naalden, ik heb met tranen en ogen dichtgeknepen op die stoel gezeten, maar achteraf ben ik er wel blij om hoor.
Eigenlijk ben ik niet zo’n fan van sieraden en heb ik alleen knopjes in, ik ben wel blij dat ik het gedaan heb!

Mijn beste vriendin was flauw gevallen met het gaatjes schieten hahaha.
Maarja dat is dus het ergste wat er kan gebeuren. En dan is het over en heb je gaatjes. dus gewoon even doorbijten!

owh mij deed het dus totaal geen pijn en ik was 7 jaar oud…

Hee, gewoon doen, ik wilde het al heel lang, heb het 3x laten schieten, alle 3 de keren onstoken omdat ik best jong was en buiten speelde, wastte mijn handen niet goed genoeg en ging er aan friemelen, dus dat ging niet goed, weekje geleden weer laten schieten, nu was ik iedere keer heel goed mijn handen en doe het 1 á 3x per dag indruppelen met sterilon. Daarna even eraan draaien of heen en weer bewegen, nu nog 5 weken wachten haha.

deed ik ook ja, me zus was pissed jonge! Ik echt doodleuk ‘nee sorry geen zin ik wil het niet’. Maar ik ga het echt nog een x doen, weet nog niet wanneer… heb absoluut geen zin om met knopjes in me oren te gaan lopen o_o had het beter deze vakantie kunnen doen. dus ja, beetje dom, misschien doe ik het in zon 2 weken vakantie, geen idee hoe die heet. x}

Maar indd; doe het gewoon, paar seconden , denk aan iets leuks ook al lukt hetniet, dan heb je toch lekker pijn en bang enz. Doe het gewoon! :grinning:
x

bij mij deed het dus vrijwel helemaal geen pijn?
ligt denk ik per persoon en wie ze schiet

ik vond het ook geen pijn doen?
Gaat echt heel snel voordat je het doorheb zitten ze erin

Ik was 3 toen ik gaatjes liet schieten, dus ik herinner me dr niet meer veel van, maar ik weet wel dat het helemaal geen pijn deed! :stuck_out_tongue: Nergens over zorgen maken joh :stuck_out_tongue:

Anders mot je gewoon al een afspraak maken, en dan gaan. Bang of niet, gewoon doen.

Dat had ik ook xP Naja niet zo heel erg misschien, maar ik was er best bang voor.
Ik had namelijk gaatjes gekregen toen ik 5 jaar was… en toen was het best eng, had er niet zulke goede herinneringen aan.
Maar toen de zweerknopjes eruit waren, wou ik absoluut niet dat mijn ouders er nieuwe oorbellen in deden, dus groeiden ze dicht.

Toen was ik 14 ofzo en wou ik heel graag weer gaatjes, ik was echt geobsedeerd door oorbellen, maar durfde niet te laten schieten.

Totdat ik op mijn 16e verjaardag van een vriendin als cadeautje kreeg dat ik gaatjes kreeg… nou toen moest ik wel.
Zij mee, ik was heel nerveus, maar het viel zó mee!

Tip: neem een vriendin mee! :grinning:

:slightly_smiling_face: mijn gaatjes zijn geschoten toen ik nog peuter was dus kan mij niet herrineren of het pijn deed xD hihi ik weet nog wel dat ik 9 was en mijn neuspiercing kreeg, van de schrik huilde ik even, maar na een grappig dansje van de turkse vader van de eigenaar kon ik alweer lachen, helaas heb ik mijn neuspiercing na 2 jaar voor goed uitgedaan omdat ik hem steeds kwijtraakte, alleen nu heb ik spijt en ga ik volgende maand er weer laten zetten xD