Floaten

Damessss, ik ga binnekort floaten met me vriend heeft iemand daar al ervaring mee??
tell me!!

Ja, ik heb het gedaan en moet zeggen dat ik het helemaaaal niet prettig vond. Nu kan ik ook niet een uur lang niks doen, dus dat zal ermee te maken hebben… maar ik heb het echt in zo’n afgesloten capsule gedaan, dus daar word je best wel claustrofobisch van…

wat is floaten?

Ik ga het een half uur doen als dat daar kan want het lijkt me inderdaad wel irritant om een heel uur lang stil te liggen.

Dat je in zo’n dichte dichte bak met water ligt te drijven, voor halfuur/uur

maar, 't lijkt me echt NIET fijn!

Nog nooit van gehoord.

Huh ?
Wat is daar het doel van dan =P ?

Wat zijn de effecten?
Onze huidige maatschappij biedt echter weinig gelegenheid om alleen te zijn, stilte te beleven, om onszelf en ons gedrag te observeren tenzij daar bewust tijd en ruimte voor wordt vrijgemaakt. Een floatcabine biedt daar alle ruimte en gelegenheid toe omdat, als u niet langer van buitenaf wordt bedreigd, er een einde komt aan de constante kakofonie van prikkels die op de mens afkomen.

Floaten heeft diverse mentale als ook fysieke effecten zoals vermindering van mentale en fysieke stress, eliminatie van vermoeidheid, verhoging van het concentratievermogen en versneld fysiek herstel. Een mens moet zich eerst totaal ontspannen om deze gewenste effecten te bewerkstelligen.

Bewezen effecten van het floaten zijn onder andere:

•stressreductie en -preventie
•bestrijding en verzachting van (chronische) (spier)pijnen
•herstel van fysieke inspanningen (o.a. sport)
•verbeterde mentale voorbereiding
Voor een uitgebreid overzicht van de onderzoeken en effecten van het floaten, klik hier.

je kunt ook mediteren?

Ik dacht ‘wat ? floaten?’
Maar toen zag ik een afbeelding en ik kan me herinneren dat ik dat een keer op tv heb gezien, en toen zei dat ik helemaal claustrofobisch zou worden.

Ik denk dat ik het geld er niet voor over zou hebben om een half uurtje of een uur in een bak water rond te drijven… als je nou met zijn 2en in zo’n ding kon…

Haha, dat herken ik van de simpsons. Mij lijkt het me niet echt fijn, lijkt een uitgebreidt bad (dus met allemaal badspulletjes) me relaxter

ik dacht dat ze ooit hadden gezegd dat dat slecht voor je was :stuck_out_tongue:
iig, als je dat te vaak doet xD

maar lijkt mij niks :stuck_out_tongue: