Flirterig?

Man, hier word ik zo ziek van! En ik weet niet eens hoe het komt.

Ik ben een meisje van 13 jaar, bijna 14. Ik heb leuke vriendinnen en lig (blijkbaar) goed bij jongens. Ondanks dat ik nogal raar uit de hoek kan komen. Maar ja, mijn vriendin vind een oudere jongen leuk. Die jongen komt ook vaak bij ons staan, maar ze durft niks te zeggen. En als ik dan maar een beetje met hem ga praten, krijg ik achteraf te horen dat ik niet zo moet flirten met hem. Ik heb alleen gevraagd wat hij dat weekend gedaan had…En dan nog zo’n geval. Als hij langs loopt, beweren mijn vriendinnen dat hij telkens naar MIJ kijkt, waardoor ik de hele dag vervelende opmerkingen naar mijn hoofd krijg geslingerd. Ik word flirterig genoemd, en gemeen omdat ik hem inpik. Maar mijn vriendin begrijpt het wel, zegt ze, en dat ze het niet zo erg vind. Het klinkt waarschijnlijk alsof mijn vriendinnen gemeen zijn, maar dat zijn ze niet. In ieder geval, alleen op dat gebied. Is het jaloezie? Of doe ik echt iets verkeerds? Ik hang namelijk alleen aan de nek van mijn huidige crush, letterlijk.

Natuurlijk is ze jaloers. Maar je kunt er ook niks aan doen, en dat is voor haar waarschijnlijk een beetje moeilijk om te accepteren. Dus laat het maar zo, en als je opmerkingen krijgt van ‘flirterig’ moet je er gewoon niet teveel op reageren.

Misschien ligt het aan de manier hoe je praat/doet.

Zeg tegen je vriendinnen dat het niet je bedoeling is om zo te doen en dat het geheel onbewust gaat. Verzoek ze het hierbij te laten, omdat je het vervelend vindt dat ze zo met je omgaan.

Als ze weten dat je een crush op een andere jongen hebt en haar crush dus niet wil inpikken denk ik dat dat al heel veel scheelt. Gewoon zeggen tegen haar, ik moet echt niets met hem, ik praat er gewoon mee. Ik vind … leuk. Je hoeft niet heel kil tegen die jongen te gaan doen. Gewoon praten als vrienden, als dat al niet meer kan krijgt je vriendin het nog moeilijk in haar toekomstige relaties.

Ik snap best dat ze jaloers is, maar daar kun je ook niets aan doen. Misschien kun je haar bij het gesprek betrekken.

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Wij hebben op school een onderwijs assistent, die ons vaak helpt. Hij is superslim en heeft het gymnasium nu al afgerond, en hij is pas 17 ofzo, hij doet nu ook de universiteit, maar dan maar gedeeltelijk, omdat hij ook nog een leuk studentenleven wil hebben en dus op onze school werkt. Maar nu is het probleem bij mij ook, als ik hoi zeg, dan wordt er gelijk beweerd dat ik met hem probeer te flirten, en ook als ik een gewoon gesprek heb ofzo, echt supervervelend. Maar ik ben (geloof ik) ook best populair bij de jongens, want dit schooljaar ben ik ongeveer 7 keer uitgegaan, en had 5 keer een jongen (terwijl ik ook 3 maanden een vriendje had). Maar ik probeer gewoon als er weer iets wordt gezegd een opmerking terug te maken van, ik probeer helemaal niet met hem te flirten, als jij dat graag wilt, maak je move, maar ga niet zeggen dan dat ik dat doe!
Naja, kijk maar of je hier wat aan hebt.

leg uit dat je hem niet leuk vindt als het egt vriendinnen zijn snappen ze heus wel dat je het niet bewust doet