Heeft iemand alsjeblieft tips met flirten? Kijk, het gaat zo: tijdens het uitgaan heb ik wel oogcontact enzo met jongens maar dan? Ik weet niet wat ik moet zeggen of dat ik op hem af moet stappen. Je kan ook niet echt iets diepzinnigs zeggen want het geluid staat zo hard. Hoe pakken jullie dit aan? Hoe stap je af op een jongen die je wel leuk lijkt, of moet hij de eerste stap zetten?En wat zeg je op zo’n moment?
Ligt heel erg aan de situatie. Ik heb het zelf meerdere keren gedaan en ik kan je zeggen het wordt altijd gewaardeerd. Ik vind het lastig om je hier tips bij te geven aangezien ik zelf nog nauwelijks me kan herinneren hoe ik altijd een gesprek begin. Weet wel dat het nooit hetzelfde is en dat ik let op de situatie, dus is er een liedje op waar mensen armen om elkaar heen slaan… ga dan naast hem staat bijvoorbeeld. Is je vriendin aan het praten met een vriend van hem, probeer daar eens opmerking over te bedenken. Je zou je eventueel ook gewoon kunnen voorstellen random… maar dan zou ik wel echt goed kijken of hij ook wel al wat signalen heeft afgegeven. Als je een beetje spontaan bent komt dat helemaal goed!
Ik zou eens proberen op een jongen af te stappen, zal hij zeker waarderen! En wat je zegt hangt echt van het moment af, zoals hierboven al gezegd is. Probeer het gewoon eens zonder er over na te denken!
-
Jongens zijn vaak nog zenuwachtiger dan wij, dus na oogcontact met iemand die je echt leuk vindt, mag je zeker zelf ook de eerste stap zetten… anders komt er misschien nooit een stap!
Je kan ook gewoon tijdens het oogcontact lachen naar de jongen. Dan geef je een duidelijk signaal dat je interesse hebt. Als hij goed terug reageert en ook lacht tijdens het oogcontact. Dan pas zou ik durven erop af te stappen… het blijft wel moeilijk hoor erop af stappen, maar je gaat er niet dood van en je leert er ook durven stappen te nemen, ook al wijst hij je af ^^