Fleurcup

ik zag net even een rare advertentie op Facebook? Voor de Fleurcup. Kent iemand dit? Het is een alternatief voor tampons/maandverband. Het idee komt geloof ik uit frankrijk.

Ik snap eerlijk gezegd nog niet helemaal hoe het werkt dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die het wel eens gebruikt hebben.
Ergens ziet het er namelijk heel hygienisch en handig uit, maar aan de andere kant: het idee dat zo’n ding vol loopt met bloed vind ik nogal ranzig…

Ik zie trouwens net op google dat er meer merken van zijn. En het is gewoon te koop bij DA. Volgens mij loop ik achter ofzo…

Zijn dat niet gewoon softcups?

^ ja dat zag ik net pas, dat ze ze ook zo noemen.

Maar gebruiken veel meiden dat? Want ik had er echt nog nooit van gehoord (ik krijg echt het idee dat ik achter loop, haha)

uh… ik heb m even opgezocht want ik had er nog nooit van gehoord… maar ik vind het n raar idee eigenlijk…

wat zijn het precies ? :blush:

http://a3.twimg.com/profile_images/564603408/softcup.jpg

Dit is een soft cup

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6nR9mQbYUk3jGTumnA0zxTgs7bffGhrDWb7ujNYio0TX7Vs-dHtOGot2xHQ

en dit een fleurcup

je moet dat zeg maar in doen als je ongesteld bent. Het vangt het bloed op. Je kunt ze heel lang dragen (12 uur). Op internet staan nog veel meer voordelen, maar ik was dus wel benieuwd of er hier mensen zijn die er ook echt ervaring mee hebben.

oh oke dat lijkt me wel raaar om in te doen zeg maar…

Hahaha nu zie ik het al voor me als je van de stoel valt en dat ding komt scheef te zitten dat je dan helemaal onder komt te zitten. :’] Ok flauw, zal wel niet kunnen gebeuren maar het lijkt me niet helemaal een fijn ding…

Apart, inderdaad het lijkt me raar om in te doen. Hangt het er dan uit ofzo?

ik denk dat dat einde hetzelfde is als een tampon maar als dat zo diep ziet, hoe haal je dat er dan uit?

ja, dat soort dingen vroeg ik me dus ook af x’]. En als je zo’n ding uithaalt lijkt me ook behoorlijk smerig (niet dat een tampon lekker is, maar toch :stuck_out_tongue:)

Ik zou dan bang zijn voor knoeien als je het er uit haalt :")

Wow wat raar! Hier had ik dus ook nog nooit van gehoord, het lijkt me verder niet zo handig.

Wow, die ziet er best groot uit, het zou vast passen, maar ik vind tampons al vervelend. :'D

^ hij is flexibel, dus je kunt m gewoon kleiner drukken, hoor.

Maar ik denk dat de meeste meiden niet voor niks eerder maandverband en tampons gebruiken.
Zo’n ding lijkt me alleen maar een gedonder.

Haha wat een genante naam ook, ik ken mensen die Fleur heten x]
Maar hij ziet er idd groot uit D:

Nooit kleiner dan een tampon lijkt me. :’)

Mij lijkt het wel goed, maar, inderdaad, het eruit halen? stel dat hij uit je handen valt D:
En je moet hem ook schoonmaken…
Kom je daar, uit je wc-hokje : ‘Hee, hallo. Ja sorry ik moet ff wat schoonmaken.’

^^ je kan hem gewoon weggooien hoor :slightly_smiling_face:… eerst ff 'de inhoud’doorspoelen…