Flauwvallen, hoofdpijn, duizeligheid... Help!

Hoi meiden!

Een jaar geleden kreeg ik voor het eerst last van flauwvallen. Ik ben toen naar de dokter gegaan, en hij constateerde dat ik een te lage bloeddruk had. Hij vertelde dat het heel normaal was voor iemand in de groei en dat het - wanneer ik veel drop at - binnen een maand over zou zijn. In die tijd heb ik heel veel drop gegeten, wat ik overigens haat, maar ik bleef flauwvallen en duizelig worden. Ik ben een paar maanden geleden opnieuw naar de dokter gegaan, en hij vertelde me dat het normaal was. Ik heb er nu nog steeds last van, gelukkig voel ik het opkomen, en kan ik er voor zorgen dat ik niet flauwval. Ik vind het heel erg raar, want de reden die de dokter gaf (dat het kwam omdat ik in de groei zat), klopt niet meer.

Als ik van positie verander (zitten/staan, rennen/lopen, etc.) zie ik zwarte vlekken en word ik heel erg duizelig. Als ik van positie verander krijg ik ook rechts bovenop mijn hoofd (net na voorhoofd) een ontzettende hoofdpijnsteek. Die steken houden aan van een paar seconden tot een paar minuten. Meestal is het zo erg dat ik stil moet blijven staan met mijn ogen dicht tot het over is.

Hebben jullie hier ervaring mee? Tips?

Liefs,
Aviva

Ik heb zelf ook een lage bloeddruk en als je dit echt heb, kun je er inderdaad vrij weinig aan doen. Ik heb ook, als ik te snel opsta, of lang heb gelegen en dan ineens op sta en ergens naartoe loop, dat het even zwart is voor mijn ogen. Ook heb ik het áltijd koud…

Ik denk dat de oorzaak toch bij de lage bloeddruk ligt en dat je dan vooral veel zoute dingen moet eten, en echt zorgen dat je elke paar uur gewoon iets eet, al is het maar een banaan of een cracker of koek, zodat je toch wel een beetje energie hebt. Dan val je namelijk ook veel minder snel flauw.

Ik denk dat als je er echt last van blijft houden, je toch nog een keer naar de dokter moet gaan. Als hij weer zegt dat het aan je bloeddruk ligt, zeg je gewoon dat de klachten steeds erger worden en kan hij je eventueel ook testen op pfeiffer, dat zou het namelijk ook nog wel eens kunnen zijn!

ik zou weer naar de dokter gaan, want dit is niet normaal!
En anders een second opinion bij een andere dokter.

wow, dit heb ik echt precies hetzelfde!!
sins zondag ben ik ziek en ben ik flauwgevallen en zag ik zwart en hoofdpijn.
ik weet niet hoe het komt en heb het sins zondag pas.
succes ermee!

heb ik ook gehad toen ik meer ging drinken eerder naar bed ging was het zo over

hoe is jou eetpatroon?
daar heeft het soms ook nog wel eens mee te maken…

Mijn eetpatroon is gewoon normaal. Ik eet genoeg, drink genoeg…

en ook genoeg rust?

qua slaap zit je normaal? en qua menstruatie en al die zaken ook, dus verder ook geen lichamelijke klachten of zit er je wat dwars psychisch?

second opion van een andere huisarts zoals hier al genoemd werd…
lijkt me niet echt normaal dit.

Ik ga niet al te vroeg naar bed haha, wel zo’n beetje elke avond rond 12 uur (door fotoproject en blog). Maar dit had ik ook toen ik wel op tijd naar bed ging (dus vóór 1 januari). Verder gaat alles top, er zit me niks dwars.

dan zou ik opnieuw naar de dokter gaan, en als je de vorige keren alleen was, moet je nu je moeder meenemen. toen ik klachten had ben ik ook iets van 3 x bij de huisarts geweest en toen mijn moeder mee was toen kon ik ineens door MRI en alles.
verder, zorg ervoor dat ze je bloed controleren in ieder geval, misschien kunnen ze het daar wel uit vinden, dus niet alleen bloeddruk doen.

Bedankt voor de tips!

Ik heb dit ook gehad en soms nog steeds.

Je moet niet zomaar drop eten. Je moet veel zout eten, dus zoute drop, chips, zoutjes. Dit komt omdat in zout ijzer zit en dat heb je nodig. Je kan dus ook aanvullende ijzersupplementen innemen. Daarnaast ook veel dingen eten waar ijzer in zit. Dit is vooral vlees.

Als je van positie veranderd moet je dit overigens niet al te snel doen. Als je dit wel te snel doet, krijg je inderdaad zwarte vlekken. Zodra je merkt dat je die krijgt, direct gaan zitten en je hoofd tussen de benen.

En verder goed eten, goed rusten enzovoort.

ik heb ook al 2jaar vlekken, duizeligheid en hoofdpijnsteek na opstaan enz, soms is het net op het randje van flauwvallen

Daar heb ik ook last van, maar dan sinds kort en ik weet dat ik niet meer groei, want dat is al zo goed als bevestigt…
Bij mij is de reden omdat er teveel spanning, stress, etc., is en helaas is dat niet te voorkomen want ik ben al mn hele leven stresskipje…

Ik heb precies hetzelfde! Hoewel het de laatste tijd wel minder is geworden…

dit lijkt me echt niet normaal. eet je wel genoeg?
zo ja, ik zou naar de dokter gaan en me niet zomaar weg laten sturen hoor!

ik heb dit ook al vanaf jongs af aan, en er is mij ook altijd verteld dat ik een te lage bloeddruk heb en ik er niks aan kon doen.
Maar bij mij lag het ook aan een verkeerde ademhaling in sommige situaties?

Op het begin viel ik nog flauw om verschillende redenen maar de laatste tijd ook gewoon zomaar, laatste 2x waren tijdens het fietsen.
Als ik een spuit ofzo krijg of bloed laat prikken viel ik ook altijd flauw, maar nu moet ik voor mijn opleiding 3 spuiten + bloedprikken, en heb al 2 spuiten gehad, en daarvoor heb ik gewoon heel veel suiker gegeten en dextro enzo en dat hielp opzich wel.

van positie veranderen en zwarte vlekken zien is normaal.

Dat andere, no idea.