Flauwvallen door tampon

2 dagen geleden wou ik voor het eerst een tampon in doen, ik had al gegoogelt en aan mn moeder gevraagd hoe het moest dus ik weet zeker dat ik het goed deed. Dus ik had hem in en na een minuutje begon ik helemaal vlekken voor mn ogen te krijgen en ik kreeg een heel raar gevoel en hoorde niks meer. En opeens werd ik wakker en lag ik op de grond. Ik stond niet meteen op want ik moest heel lang nadenken want ik wist helemaal niet waar ik was. Dus ik ben flauw gevallen. Mn ouders zeggen dat dit normaal is bij de eerste keer maar ik vind dat niet want ik hoor er bijna niemand over. Dus is dit normaal? Hebben jullie dit ook? Alvast bedankt voor de antwoorden!

Dit is bij mij een keer bijna gebeurd, toen zag ik ook ‘vlekken’ en duizelig etc. Maar toen heb ik de tampon er meteen uitgehaald en was ik nog even duizelig. Maar de tweede keer ging het gewoon goed!

Het is niet veelvoorkomend, maar het lijkt me wel mogelijk. Het is toch wel iets nieuws waar je lichaam aan moet wennen. Val je wel vaker flauw? en ben je misschien wat te vlug opgestaan?

sorryy toen ik je titel las ging ik helemaal los

Maar, nee dit heb ik nog nooit gehoord, misschien moet je toch maar terug gaan naar de maandverband?

Ik denk dat het misschien wat inspannend was? Ik heb bijvoorbeeld wel eens dat als ik oorbellen in doe en het niet goed lukt, een puistje weg wil halen of een ingegroeid haartje bij mijn schaamheuvel weg wil halen ik ook heel duizelig wordt.
Hoe dat komt? Geen idee. Vaak ga ik dan zitten op de grond en gaat het snel over.
Misschien de volgende keer heel rustig aan liggend de tampon inbrengen en even blijven liggen. Als je na 10 minuten rustig op staat en het gaat nog niet, is er inderdaad iets mis, maar als dat goed gaat is er denk ik niks aan de hand.

Nee ik ben nog nooit flauw gevallen. Dit is de eerste keer. Maar ik had hem erin gedaan en toen gebeurde het…

Ja dat zeg ik dus ook steeds tegen mn moeder, maar ze zegt dat ik maar weer moet proberen, omdat het ook zomer is enzo en dan straks als ik op vakantie ben word ik het misschien wel weer want ik ga over 5 weken. Maar ik ben dus echt bang dat het weer gebeurd…

Je moeder kan je toch niet dwingen die dingen te gebruiken? Ik zou het nog een keer proberen en nu proberen wat rustiger te blijven en niet gelijk op te staan en kijken of je dan weer duizelig wordt. En anders gewoon maandverband gebruiken!

Het is denk ik een combinatie van de spanning en prikkeling van bepaalde zenuwen. Je kan ook flauwvallen door pijn of door zelfs naar de wc gaan. Ik zou het, als je het wil tenminste, nog een keertje proberen en er rekening mee houden dat je weer flauw kan vallen (rustig blijven zitten, langzaam opstaan en meteen weer gaan zitten als het niet gaat). Gebeurt het dan weer zou ik het denk ik maar even laten…

Kan door de spanning komen. Of stond je misschien voorovergebogen met in doen zeg maar? Als je dan te snel weer rechtop gaat staan kan je ook duizelig worden. :slightly_smiling_face:

ik droeg ook nooit een tampon , deed zeer met inbrengen en uit doen, en werdt er ook licht in mijn hoofd van.
maar mijn vriendin raadde inbreng huls ofzo aan.
dat hielp wel, nu stelt het niks voor.

Ik had dat ook hoor de eerste keer.
Werd draaierig en misselijk.
Had hem er uitgehaald en m’n moeder geroepen, vond het eng haha. :’)

Maar ik denk omdat je je zelf toch redelijk concentreer.
En het waarschijnlijk best warm/benauwd kreeg, omdat het niet makkelijk ging.

oeps

Ik heb dat echt nooit gehad, ik wist ook niet dat dat überhaupt mogelijk was

Misschien waren dat de zenuwen ofzo? Vond je het eng?
En als je het eng blijft vinden: maandverband is ook prima te doen. Ik gebruik alleen tampons als ik echt ‘moet’, maar ik vind maandverband veel prettiger.

Als je het weer gaat proberen, doe het op een rustig momentje, als je bv alleen thuis bent ofzo.

ik heb dit ook! Ben sinds me 12 de ongesteld en ben nu 20. Af en toe probeer ik het weer, maar wordt er altijd duizelig van. Dus voor mij is het nu altijd maandverband

Ik dacht eerder aan het feit dat je ingespannen voorover staat… Waarschijnlijk vond je het spannend en heb je je druk gemaakt. Probeer het de volgende keer nog eens en ligt dan even je moeder in dy als t lang duirt voor je terug komt ze even kan kijken of je flauwgevallen bent?