Flauwvallen bij concert

Hallo,

Ik ben meer het type om mee te lezen en geef bijna nooit reacties maar nu heb ik toch een vraagje.
Ik ga in juni naar een concert in de Amsterdam Arena waar ik een staanplaats heb.
Nu ben ik er een week geleden achtergekomen dat ik een te lage bloeddruk heb wat er voor zorgt dat ik flauwval als ik “lang” moet staan. “Lang” kan variëren van 20 minuten tot 4/5 uur.
De enige tip die ik van mijn dokter kreeg was “ga zitten als je duizelig wordt.” Erg leuk en aardig maar ik wordt liever niet verpletterd door schreeuwende fans.

Is er iemand die tips heeft om te werken aan een lage bloeddruk?
Of iemand die weet wat ik kan verwachten zou ik flauwvallen in de arena (bij pp14 werd ik bijvoorbeeld weer het veld opgestuurd en kon ik weer achteraan beginnen ipv de voorste rij waar ik stond maar ik heb voor een vip ticket betaald bij dit concert dus ik verwacht dat dit anders zal zijn).

Sorry voor het lange verhaal haha

Dat waar je weer terecht komt ligt aan de beveiliging al zul je sowieso wel weer in het voorste vak komen te staan, je hebt er genoeg voor betaald dus dat zou lullig zijn. Bij de EMA’s werden meisjes ook weer terug vooraan erin gezet als ze daar eruit kwamen, even contact maken met de beveiliging en ze inlichten voor het concert begint kan geen kwaad. Je zou voordat het concert begint even kunnen gaan zitten op de grond, even de mensen om je heen waarschuwen dan moet dat wel kunnen (toch?).

De enige tip die ik je kan geven is goed eten en drinken, zorg ervoor dat je genoeg suikers en vitamine binnen krijgt die dag vooral.

Dextro mee!

Vriendin van mij mocht eens niet meer terug. Dat was in de HMH. Toen werd er gezegd dat ze er maar niet uit had moeten gaan. Heel apart.

Maar inderdaad, voor het concert beignt even op de grond zitten. Ik vermoed dat je 1D bedoeld?
Bij alle concerten waar ik geweest ben, ben ik tot het voorprogramma op de grond blijven zitten. Heel veel mensen doen dat, want je moet ook echt superlang wachten vaak. En haal binnen een fles water zodat je goed kan blijven drinken.

-

Dit ja! En structureel aan je lage bloeddruk werken, als je weet waardoor dat komt (:

Ik heb ook een lage bloeddruk. Mijn huisarts heeft aangegeven dat ik meer zout moet eten. Dus misschien is het een goed idee om wat zoute nootjes of chipjes van te voren te eten. (of meenemen, maar ik weet niet of dat mag. Ben nog nooit naar een concert geweest.)

Onzettend bedankt allemaal!
Ik bedoelde inderdaad 1D, ik moest en zou staanplaatsen hebben maar ik heb er ook een klein beetje spijt van omdat ik er nu zo om stress.

Mijn vrienden weten het gelukkig al, maar de beveiliging inlichten is zeker een goed idee! Ontzettend bedankt voor de tips en de informatie die mijn dokter eigenlijk ook wel had mee mogen geven :confused:

Ik had in februari een concert van Ellie Goulding en ik merkte ook dat ik, onder andere tijdens het lange wachten voor het podium, helemaal duizelig werd en neigde flauw te vallen.
Bij mij hielp het om telkens te blijven eten (kleine hapjes van kaakjes) en zo veel mogelijk je aandacht af te leiden van je duizeligheid enzo. :slightly_smiling_face:

en niet de hele tijd gaan denken ‘omg ik ga mss flauwe vallen’, want dan ga je jezelf gek maken en dan (heb ik tenminste) altijd meer moeite om niet flauw te vallen. Een flesje water help bij mij vaak ook…

Ik heb ook een lage bloeddruk en ga regelmatig naar concerten.
Neem een rolletje zwartwit mee, van die snoepjes. Kan je gewoon in je broekzak stoppen en niemand die het ziet. En van tevoren goed drinken en eten is ook wel handig ja.

Wat vervelend zeg… Ik heb eigenlijk geen idee wat je er tegen kunt doen, maar je hebt vast wat aan de tips die hierboven staan.

Haal gelijk een flesje water en een flesje cola.
Als je bijna flauwvalt is cola een wondermiddel en water kun je dan gebruiken om het voorprogramma mee door te komen.

En ik zou dropjes mee’‘smokkelen’’. Officieel mag je waarschijnlijk geen eten en drinken meenemen, maar ik denk niet dat het moeilijk is om een boterhamzakje met dropjes mee naar binnen te krijgen.

Oh en flesje drinken kun je trouwens ook op de volgende manier meenemen als je niet wil kopen en gelijk naar een goede plek wil haasten:

smokkel doppen mee. Ze halen namelijk bij de ingang je dopje van je flesje af, omdat je het anders als wapen kan gebruiken ofzo?? Dus dan moet je hem óf open meenemen of weggooien maar als je dus extra dopjes meeneemt is dat probleem eenmaal binnen zo opgelost.

Verder dextro energie ook idd of andere tabletten met druivensuiker. Druivensuiker neem je sneller op waardoor je je sneller opgepept voelt.

De tips die hierboven gegeven worden qua eten zou ik idd opvolgen. Maar mocht je flauwvallen, dan ben ik bang dat je inderdaad weer achteraan moet beginnen. Met zo’n VIP ticket mag je wel eerder het veld op, maar als er allemaal mensen achter je staan zonder zo’n ticket dan moet je echt niet verwachten dat ze weer opzij gaan als jij eraan komt. Of het moet hier anders geregeld zijn dat VIPs een apart vak hebben ofzo? Maar ik ben zelf ook ooit eens flauw gevallen bij een concert vergelijkbaar met 1D (denk ik) en toen was het echt vechten om mijn plekje toen ze me uit het publiek trokken. Stelletje asocialen :’)

-

-

Sowieso zo lang mogelijk blijven zitten ja.

Lage bloeddruk komt door te weinig zout. Ik raad je aan dus voor het concert iets te eten met veel zout. Ik neem aan dat het savonds is? Eet dan bijvoorbeeld een frietje en strooi er wat extra zout over. Dan heb je al een ‘buffer’.
Daarnaast zou ik proberen chips mee naar binnen te smokkelen, of van die zoute stokjes.

Verder zou je een zakje ORS bij de apotheek kunnen halen. Hier zitten suikers en zouten in en dat kun je door een flesje water gooien. Ik denk niet dat je die mee mag, maar misschien met de beveiligers overleggen? Doktersbriefje mee?

Ik herken het echt, ik heb zelf ook en lage bloeddruk (90/60 is het meestal bij mij, normaal hoort het 120/80 te zijn), dit is wat ik meestal doe :stuck_out_tongue: Concerten heb ik niet zoveel ervaring mee maar ik val regelmatig flauw en chips en zoute stokjes helpen dan haha.

En om je lichaam extra energie te geven is suiker toch wel aan te raden, niet zozeer voor je bloeddruk, want dat komt door zout, maar om je lichaam weer op te peppen. Dus ik zou naast zoute producten, toch ook dextro’s meenemen. Succes!

Ja dit ook inderdaad. En als je weer een beetje bijkomt, moet je rechtop zitten met je kin op de borst en dan moeten je vriendinnen je hoofd naar beneden drukken met hun handen. Jij moet dan je hoofd omhoog drukken. Dat helpt ook :stuck_out_tongue:

Lijkt me erg vervelend! Ik neem ook altijd zitplaatsen bij zoiets want ik word er al benauwd van als ik aan al die mensen denk!
Maar inderdaad, waarschuw de beveiliging, en dan vooral die bij jou in de buurt staan. Aangezien je VIP hebt, staan er vast genoeg in die area. Misschien kun je dan, als je je niet goed voelt, even uit en bij hun op de grond zitten zodat je er niet helemaal uit hoeft. Ik weet niet of er genoeg open ruimte is waar de beveiliging staat hoor, maar wel een optie als dit het geval is.

Hahaha nee gek, dit is zodat je je flesje niet kan gaan blijven vullen en bewaren.