Flash en Dreamweaver tutorials!

Ik weet dat er al een algemeen topic is over Photoshop tutorials, maar nog géén topic over Flash of Dreamweaver!

Zijn er meiden die hier veel mee werken? Ik ben op zoek naar algemene tutorials voor beginners, want ik weet er nog niet zo veel van!

xoxo

Iemand?

Ik kan ermee werken maar ik vind het eerlijk gezegd nogal nutteloos als je nu nog gaat proberen te werken met flash…

Flash is dying, over een aantal jaar is er niemand meer die ermee werkt en geen enkele browser of platform die het nog ondersteunt.

Beter steek je tijd in iets van html of javascript.
Ik kan je daarintegen ook weer afraden om met dreamweaver te werken. Neem een betere editor, zoals coda, en leer zelf te coderen ipv alleen snippets of html builders te gebruiken. Is prima als je eenmalig iets voor de lol doet, maar als je er ooit verder mee wil of je wil serieuze websites gaan bouwen, dan heb je daar echt helemaal niets aan.

Ik maak in Flash eigenlijk alleen banners. Best leuk hoor! En ja Flash is dying… maar dat kan nog jaren duren. En wat hierna volgt word volgens mij wel iets soortgelijks als flash. Dus leren kan je altijd. :wink: Websites heb ik nooit met flash gemaakt eigenlijk. Als je wilt beginnen met flash kan je het beste een boek ervan kopen. Basiscursus flash. Dat werkt het beste. (o.a bij bol.com te krijgen)

De opvolger van flash is html5 :wink:
En dat doodgaan is al een tijdje aan de gang, ze voorspellen dat binnen 2-4 jaar flash niet meer ondersteund wordt.

En ik vind persoonlijk een boek niet de beste manier… beter kun je lynda filmpjes kijken om dat soort dingen te leren.