flaporen

heey meiden,
nou heb ik een vraag:
ik heb heel erg last van flaporen.
ik heb vrij lang haar wat ik altijd los hou, zodat mijn oren niet opvallen.
maar soms wil ik ook een staart of een knot in, want bij gym op school, moet dat. en ik schaam me gewoon als ik een staart in heb.
weten jullie miss tips om toch opgestoken haren te hebben??
pleaas.

X N.

sorry ik weet geen tips, maar als het je écht stoort, dan kan je een operatie doen ofzo :blush:

heee,
ik weet wat je voelt ik heb het ook
maar niet extreem maar een beetje
maar toch schaam ik me er voor
ik wil graag een operatie maar ik hoorde
dat je er nu voor moest betalen en bestwel veel
verder hou ik het altijd ook los en als ik een
knoetje of staart doe doe ik een haarband in
zo’n breede wat je over je hoofd kunt trekken
die doe ik een beetje over me oren staat best wel leuk
verder weet ik het ook niet echt sorry ;$

xx

mijn oren zijn ook niet geweldig klein :stuck_out_tongue:

maar uhmm ik heb heel vaak knotje of staartje. dan doe ik het heel los en opvallend dik dan merken ze mijn oren niet en heel veel haren zitten over mijn oren :slightly_smiling_face:

ik had ook flaporen heb me er aan laten opereren.
je kunt natuurlijk plukjes loslaten
ik weet hoe je je voelt,voor mij was de operatie een fijne oplossing

Ik heb 1 (!) flapoor :stuck_out_tongue: Wij mogen in LO kiezen of we ons haar op een staart doen, dus dat is wel leuk :slightly_smiling_face: Maar anders laat je inderdaad een paar plukjes los. En als je er écht last van hebt, kan je nog steeds met je ouders praten en een operatie overwegen. Het is, heb ik horen zeggen, een kleine ingreep, dus heb je er niet veel last van :slightly_smiling_face: Succes!

Ik had flaporen maar heb die laten opereren.
Hoeveel dat gekost heeft weet ik niet, dat is inmiddels jaren geleden.
Ik ben wel blij dat het nu voorbij is, maar goed,
OT : misschien als je je haar in een staart doet kan je je haren zo over je oren aanspannen, als je snapt wat ik bedoel. zo dus dat je haar over je oren ligt naar achter en dan in een staart vastgebonden… haha ik leg dingen moeilijk uit :pensive: verder denk ik niet dat er veel aan te doen is. als het maar tijdens sport ofzo is dan zou ik me er niet druk in maken als je er anders geen last van hebt.

Ik heb het ook , maar niet zo heel erg.
Ik heb het ook meestal los, maar heb er ook een lok bijgeknipt. Dus als ik dan een knot of een staart in doe hangen er nog plukjes voor.

haha ik heb ze ook. In de eerste had ik me er heel erg druk om gemaakt en ze zeikten er ook telkens over maar later boeide het me geen ene fl*kker meer wat ze van me vonden en deed gewoon een staart in. Nu is het meestal gewoonte om los haar te hebben maar in heel warm weer bind ik het dan toch bij elkaar.

Als het je echt dwarszit kun je ermee naar de dokter gaan en het idd laten opereren en anders is het gewoon iets waaraan je je zult moeten aanpassen, net zoals ik.

met een plakbandje vaszetten aan de achterkant :pensive:

Ik had eerst ook flaporen, die heb ik al heel vroeg laten opereren in groep 6.
Bij mij hadden ze een of andere nieuwe methode van: hou je tulband maar 2 dagen om, dat kon echt geen kwaad.
Wel dus, ik zit nu opgescheept met een flapoor en een recht oor.
Maarja, ik ben er wel aan gewend, het hoort bij mij.
Dus opereren is niet altijd de beste manier om het te verhelpen.

Maar even ontopic:
Je zult toch altijd zien dat je flaporen hebt, hoe je je staart/knot ook hebt.
Je kan dus beter proberen het te accepteren.
Het is echt niet zo dat iedereen gaat zeggen: Woooo heb je die mega oren al gezien!!!
Waarschijnlijk let je er zelf veel meer op en zal het de anderen niet eens zo veel boeien!!

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

ik heb ook flaporen, maar gelukkig vrij kleine oren dus zo ‘erg’ is het niet… Maar werd er vroeger wel mee gepest. maar de vriendinnen die ik nu heb die merken het eigenlijk niet eens. ik heb het gewoon geaccepeerd.

Ik heb ze ook, niet heel erg ofzo… Maar wel als ik gezwommen/gedoucht heb lijk ik net een aap xD Als ik mn haar gewoon los heb zie je 't niet…
Maar toch zit ik er best wel mee, ik heb mn haren ook bijna nooit in een staart of iets, maar ik ben al te laat voor een operatie (voor de verzekering, t wordt tot je 12e ofzo verzekerd) En anders moet je 1000 (of zelfs nog meer) voor elk oor gaan betalen.

Mijn beste vriendin had eerst ook flaporen maar dat heeft ze volgens mij al in groep 6 van de basisschool laten opereren en die operatie stelt niet veel voor volgens mij… En als je er echt heel veel last van hebt betaald de verzekering het denk ik ook…

ik had een keer een vriendje met flaporen, maar dat was gewoon te erg!
je kunt bij de kapper vragen dat je eraan kunt doen.
je kunt het ook in laagjes laten knippen, een paar plukken die altijd naast ge gezicht hangen net voor je oren.
suc6 ermee

ik heb zelf ook flaporen (vaak zie je het zelf erger)…
en een hele goede oplossing is een haarband je heb er namelijk aardig wat en niet zo heel duur, bijv bij DA(drogist) of bij sieraden winkels.
ik heb net gehoord van mn moeder dat ik 30 maart naar het ziekenhuis mag nog één laatste keer naar de vrouwelijke dokter moet en langs de nacotiseur en dat ik dan een afspraak kan laten maken om het te laten doen!
onwijs leuk natuurlijk en het word vergoed! alleen ik weet hoe irritant het is dus een oplossing is een haarband! hoop dat iemand íets wijzer is geworden haha

xlau

dat is trouwens niet waar dat dacht ik ook, als je kan aantonen dat je er echt mee zit word het vergoed dat was het geval ook bij mij gewoon zeggen met zwemmen en dat je je haar niet normaal kan doen dat je je vaak onzeker erdoor voelt en dat je ook niet 24/7 met een haarband om je hoofd wilt lopen…

Ik ben geboren met flaporen, toen heeft me moeder ze vast geplakt met plakband, nu heb ik helemaal geen flaporen meer. Misschien kun je dat ook doen, maar dan alleen 's nachts, anders ziet het er zo stom uit. Ik weet alleen niet of het nu nog werkt, maar je kan het op ze minst proberen!

Ik heb het ook een beetje,
en vroeger wou ik ook een operatie omdat ik gewoon nooit m’n haar echt strak naar achter kon ofzo.
Maar als je een staart doet, moet je die gewoon een beetje losjes over je oren laten hangen, dan zie je er niks van : D
En nu draag ik mijn haar toch altijd los, of anders gewoon wat haar over m’n oren, dus heb er geen last van.

ik zou gewoon je haar los laten, dat doe ik ook altijd. als je het saai vind kan je ook gewoon een ander kapsel proberen… je hoeft je haar idd niet strak naar achteren te doen in een staart, wat losser staat ook nog leuker. Maar als je met gym je haar vast moet doen, kan je ook gewoon een haarband in doen dat een stukje over je oren heen komt, zodat ze naar achteren staan. doe ik ook vaak! Of gewoon je haar losjes in een staart, met overal wat clipjes enz. zodat je haar nog een beetje over je oren heen valt.
ik had(heb) ook flaporen, eerst had ik het aan allebij de kanten erg, maar heb me er 1jaar en 3 maanden geleden aan laten opereren. 1 oor was gelukt en stond heel mooi, en 1 was mislukt, en flapte gewoon weer erg. daarna heb ik nog een jaar later(dus nu een maand of 4 geleden) een herhalingsoperatie laten doen voor dat mislukte oor, en die is ook weer half mislukt;p me oor staat nu wel beter, niet echt heel erg flappend, maar nog niet zo mooi.
Dus voordat je aan een operatie zou denken zou ik er goed over na denken, want het kan ook mislukken, dat hoor ik van veel mensen.