Flapoorcorrectie

Hoi meiden,

Ik heb een probleempje. Ik heb namelijk flaporen en die zou ik graag willen laten corrigeren, nu word dit alleen door de verzekering betaald als het voor medische klachten zorgt, dus niet bij ‘emotionele’ schade. Ik zou zo graag willen dat ik geopereerd zou kunnen worden, want ik zit er erg mee. Heeft één van jullie enig idee wat ik tegen de dokter zou kunnen zeggen zodat ik een verwijsbrief krijg, ik heb namelijk geen idee…

Hopelijk kan één van jullie mij helpen,
Thanks

Hoe kunnen flaporen dan zorgen voor medische klachten?

Ja… Dat begrijp ik dus ook niet helemaal, maar dit is wat er werd verteld aan de telefoon

Ik googelde net eventjes, en ik las dat dat ligt aan bij welke verzekeraar je loopt. Vaak word het wel voorgoed bij kinderen tot 13 jaar, (omdat je dan blijkbaar het meest vatbaar bent voor pesterijen) en als je ouder bent heb je vaak een psychologisch rapport ervoor nodig.

Jij zit dus helaas net bij een verzekering die dat niet doet helaas, ik kan je niet verder helpen.

Oh, en als je echt niet in aanmerking komt voor zo’n operatie, kan je altijd nog van die flapoorstickers kopen, schijnen goed te werken!

of je moet zeggen dat je een slaapstoornis krijgt omdat je niet kan slapen op je oren omdat ze zover uitsteken dat het pijn doet.
maar dat gaat wel heel erg ver.

Ik heb ook een flapoorcorrectie gehad en deze werd wel vergoed door de verzekering. Ik moest toen foto’s opsturen en op basis daarvan en mijn leeftijd is het vergoed. Ik was toen twee maanden dertien. Het klopt volgens mij wel met dat het maar tot dertien vergoed wordt of iets dergelijks. Ik had trouwens maar aan één kant een flapoor (was groter dan de ander, stond iets verder van mijn hoofd af) maar het grootste ‘probleem’ eraan was dat er geen vouw in zat. Dus gewoon plat.
Het andere oor is gewoon zo gelaten zoals het was. Ik wilde niet dat die veranderd werd.

Hoe oud ben je?

Nu las ik toevallig laatst dit http://www.beautylab.nl/sharing-saturday-deel-2/ even naar onder scrollen, misschien dat je er wat aan hebt? (voor nu tijdelijk, zou dit niet voor altijd doen gaat ook veel geld kosten natuurlijk)

Ik ben 17, tot mijn 18e worden de kosten (met verwijsbrief van een arts) volledig gedekt. Ik heb al met de verzekeringsmaatschappij gesproken

Die stickers ken ik en zijn inderdaad handig! Maar juist omdat dit het laatste jaar is dat het verzekerd zal worden, wil ik die operatie zo snel mogelijk… Anders moet ik het zelf gaan betalen en het is echt heel duur.

Vooral als het niet waar is. Ik zou echt nooit kunnen liegen tegen een dokter. Zeker omdat die alles ook willen onderzoeken natuurlijk.

Hmm ik zou het niet weten eigenlijk. Ik heb anderhalfjaar geleden mijn oren laten corrigeren en alles werd vergoed. Mocht het ook nog eens bij een privékliniek laten doen :cold_sweat:
Medische klachten van flaporen heb ik echt nog nooit van gehoord… Dus vind dat helemaal wel een beetje een raar verhaal.

Ik zou geen verhaaltje op gaan hangen bij de dokter. Als het echt zo belangrijk voor je is zou je het wel zelf betalen. Dus wss moet je gaan sparen.

flapoor stickers?? wat moet ik me daarbij voorstellen…

Een doorzichtige stixker die vastplakt aan je hoofd, dan een klein 'bruggetje heeft en dan vastzit aan je oor. Dat bruggetje is kleiner dan normaal waardoor het het oor iets dichter naar het hoofd trekt. Haren erover en klaar.

Ik kan je verder niet helpen, maar ik heb wel ervaring met het om cosmetische redenen verwijderen van een moedervlek. De huisarts stuurde me door naar de dermatoloog, deze zei tegen mij dat ik tot mn 18e moest wachten, kosten moet ik zelf betalen. Zal bij jou ook wel zo zijn, ik denk niet dat je eraf komt met een smoesje.

Ik zou niet gaan liegen. Je bent 17, ik zou er zelf voor gaan sparen als het niet wordt verzekerd. Verder kun je niet veel doen.

Sws niet gaan liegen tegen je huisarts

Doet dat niet pijn zo’n sticker. Ik heb al last van mijn oren met zo’n koptelefoon omdat het tegen mijn hoofd wordt aangedrukt…

Zo’n operatie kost +/- 3000 euro, ik ben zeventien… Dat geld krijg ik nooit bij elkaar

mocht je je er beter door voelen of niet, ik heb flaporen altijd onwijs leuk gevonden en wilde het vroeger zelf ook waardoor ik elke avond aan mijn oren aan het treken was :hammer:

Nee met zo’n instelling al helemaal niet.

Via de dokter gaat dus niet (al zou je het alsnog kunnen proberen - zonder liegen) Hoe wilde je het anders doen? Binnenlopen en ze bedreigen met een pistool ofzo?