Flapoor correctie

Hii,

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat ik mijn oren mag laten corrigeren, en dat de verzekering dat gaan volledig verzekeren. Dat wil ik echt al heel erg lang, maar nu is het dan eindelijk zo ver; ik mag binnenkort via de huisarts naar een plastisch chirurg & anesthesist.

Ik vraag me af of er iemand is die dat hier ook (“recent”) heeft laten doen, of iemand kent die dat heeft laten doen, en wat precies je ervaring was/is.
Ik heb al veel gegoogled, maar zijn vaak toch ouders die over hun 6-jarig kind vertellen. En ik ben ietsje ouder (16).

Dus, mocht er iemand met ervaring zijn, ik wil het graag horen =)

Ik heb dat niet laten doen, maar ik heb wel een flapoor, alleen ik heb lang dik haar en ik heb het vaak los en soms opgestoken met een plukje naar voor dus ik heb er niet zoveel last van… Maar wel een upje voor jou!

Mijn zusje heeft het laten doen, alleen toen was ze wel 5 of 6 volgensmij. Bij haar was het de 1e keer niet goed gelukt, en heeft ze het nog een keer moeten laten doen. En het is nog steeds eigenlijk niet helemaal goed, dus volgensmij wil ze het nog een keer laten doen als ze 18 is, maar dat weet ik niet zeker. Maar ze was heel misselijk na de operatie en ze liep echt met zon heel verband om d’r hoofd rond.

gefeliciteerd zou ik zo zeggen xD
ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus aan mij heb je niet veel :slightly_smiling_face:
onder welke voorwaarden wordt plastische chirurgie eigenlijk verzekerd?

Mijn moeder heeft dat laten doen toen ze ong 18 was, is helemaal prima verlopen en geen last gehad! Alleen heeft ze nu al ruim 20 jaar lang haar dus zie je haar oren nooit xD

Ik heb het vorig jaar laten doen, toen was ik 14. Ik vond het best wel eng, maar ik ben nu zo blij dat ik het heb gedaan! Bij mij is alles goed gegaan :’)

Hoi,
Ik heb het 4 jaar geleden laten doen… Ik heb de operatie en het genezen goed ervaren, enige nadeel vond ik het dragen van de haarband als het verband eraf is. (weet niet of dat nu nog zo is, misschien hebben ze er wel iets anders op verzonnen) Ik moest 2 weken lang dag en nacht een haarband dragen, en daarna 2 weken alleen 's nachts. Ik ben nu nog steeds blij dat ik de ingreep heb laten doen, al zie je wel een beetje verschil tussen mijn oren… het oor dat ik recht heb laten zetten steekt aan de bovenkant nog een heel klein beetje uit maar daar zie je bijna niks van.

Veel succes alvast!
:slightly_smiling_face:

Zo, snel reacties =D Ben d’r blij om ^^

Wij zijn heeeel erg aanvullend verzekerd, dus dan vergoeden ze het al ietsje sneller… Maar ik moest naar de huisarts, en dan moet je vertellen waarom je het wilt… En eigenlijk kreeg ik vrijwel meteen een verwijs briefje mee!
Tot je 18e ben je meeverzekerd, dus moet wel voor m’n 18e gebeuren. Maar de wachtlijst schijnt niet heel erg lang te zijn; dus als ik eenmaal bij de plastische chirurg ben geweest, lig ik hopelijk binnen een maand onder het mes!

ik weet gelukkig van plusminus 2 jaar geleden, dat ik vrij goed reageer op narcose. Was vorige 2 keren binnen anderhalf/2 uur alweer aan het rondwandelen en eten, haha. Dus dat scheelt!

jaja bij mn broertje is dat gedaan toen hij iets van 13 was.

het is heel mooi gelukt, je ziet er niks van. het is aan beide kanten gebeurt.
het was een dagopname en daarna moest hij nog even lopen met een soort verband en snachts met een band om slapen.

succes!

hmm ik weet niet. wil het ook laten doen maar ik weet niet of het eraan ligt dat mn oor een beetje uitsteekt ofdat ie iets groter is dan normaal. maar wat doen ze predies bij zo’n flapoorcorrectie?

Ze “verbuigen” het kraakbeen van je oor(schelp) door een beetje weg te halen, en daardoor komt je oorschelp dichter bij je hoofd= weg flapoor.

Een zus van een vriendin van me heeft het ook laten doen, 2/3 jaar geleden geloof ik, toen was ze 16. Weet niet hoe ze het ervaren heeft verder, maar ze moest wel lang met zo’n soort witte haarband (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen ;p) dragen. Een ding is zeker, staat echt mooi zo!

hihi, ik krijg bijna zin in die operatie… ^^’
Was ook al helemaal hyper op m’n werk, dat ik binnekort een paar weken verlof moest…

• “waarom?”
  • “ik word geopereeeerd!” =)

Tot nu toe alleen postief dus…
Hadden jullie veel napijn?

dubbelpost ^^

Waarom vergoedt de verzekering dat, het is toch niet zo dat je ze om medische redenen wilt corrigeren of wel? Ik heb één licht flappend oor, maar ik ben bang dat ik spijt krijg als ik het goed laat zetten. Ik loop er nu 17 jaar mee rond dus het hoort gewoon bij me.

Ze vergoeden om medische en of psychische redenen.
En ik heb er persoonlijk wel last van. Vind het niet fijn om bijv. op m’n werk al m’n haar in een staart te moeten (wat wel moet), of met sporten (ik dans 5 uur in de week). Ik schaam me er daardoor vrijwel continue voor.
Daarnaast ben ik er ook van groep 4 tot en met groep 7 mee gepest, en ik hoop dat als ik ze heb laten corrigeren, dat de gedachte daaraan ook een beetje minder word.

Mijn ouders lieten mij opereren aan mijn oren toen ik 9-10 jaar was. Ik wou het niet maar had er niks in te zeggen. Ik vond dat mijn ouders niet van mij hielden voor wie ik was…

Uiteindelijk ben ik wel blij. Toch jammer dat ik niks te zeggen had, de keuze moet bij de persoon zelf liggen vind ik.

• Je loopt wel met een gigantische plaaster op je hoofd, dus doe de operatie ergens in het begin van de vakantie.
  • Je oren zullen een tijdje overgevoelig zijn, let op met het kammen van je haar.
  • Als je vragen hebt mag je mij contacteren :slightly_smiling_face: