flap van de rits gaat open staan

Hee meiden,
Ik heb vaak een probleem met broeken, namelijk als de broeken wat vaker gedragen heb gaat telkens die vervelende flap bij mijn rits open staan.
Dit ziet er niet mooi uit en is je rits continu zichtbaar :hammer:
Vaak gooi ik die broeken dan weg, maar dat is eigenlijk best wel zonde.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik ze weer mooi afgesloten kan krijgen, zodat je die rits niet ziet? :slightly_smiling_face:

Zit ie dan niet gewon te strak? heb dr zelf namelijk nog nooit last van gehad…

Wat bedoel je precies? Staat je rits dan open of gewoon de bovenkant met de knoop?

En inderdaad, kleding weggooien om iets kleins is zonde, er zijn zat mensen die het kunnen gebruiken dus kan je het liever in de kledingbak gooien oid.

Ahh heeft niemand daar ook last van :frowning_face:
Okay ik ga het proberen uit te leggen:
Als je zeg maar een rits hebt zit daarover heen een flap (om je rits te verbergen). De rits werkt wel gewoon goed, maar die flap gaat zegmaar helemaal naar buiten staan.

Als je het nog niet snapt zal ik even een foto maken :slightly_smiling_face:
Ik kan namelijk echt niet uitleggen volgens mij hahaha.

Ik snap wat je bedoelt en ik heb dat ook met een aantal broeken, maar dat is echt het minste waar ik mij zorgen om zou maken haha.

Oh en mensen, ze bedoelt dat het stukje stof wat de rits verbergt wat meer opzij is ‘gevouwen’ en daardoor kun je dus de rits zien.

Misschien kun je het vastmaken met een klein veiligheidsspeltje?

Oooh zo.
Daar zou ik me niet echt druk om maken, volgens mij is er niemand die daar op let namelijk.
Denk ook niet dat het te voorkomen is…

Veiligheidsspeldje inderdaad? Of aan de onderkant even met een klein steekje vastzetten? Al denk ik ook niet dat een ander er ook maar naar kijkt, maar goed als jij het irritant vind kan dat wel helpen.

Heyy!

Ik had het ook bij een bepaalde broek, goed strijken (met een strijkijzer niet met je handen :stuck_out_tongue:) helpt bij mij!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

xxx

Het strijken van de broek kan inderdaad helpen. =)

Dankjewel dames ik ga het proberen!
Hahaha ja het is zo’n klein probleem, maar ik vind het de laatste tijd zo storend :flushed:

Je kan ook een sleutelhanger ring aan je rits en vervolgens om je knoop heen doen. Dit zorgt ervoor dat zowel de rits als het flapje van de rits dicht blijft. Dit werkt bij mij erg goed.

Ik heb dat echt nog nooit gehad idd! Mss eens een ander merk proberen? En idd: sowieso op een goede manier strijken en als je m wegdoet, doe m in de kledingcontainer, want dat is best zonde.

Dat heb ik ook altijd maar ik heb er toch een shirt ofzo overheen, dan zie je dat niet eens

Klinkt alsof hij een beetj afzakt ofzo en dat die flap daardoor open gaat staan, beetje omhoog trekken helpt niet?