flap oor operatie

heee, ik zit best wel erg met me oren en ik zit er over na te denken om het te laten opereren… ik wou alleen eerst wel eventjes wat informatie zien te krijgen en vroeg me af of hier ook meisjes zouden zijn die zich hebben laten opereren…
dus vertel me graag je ervaring ;d
x

vriendin heeft t gedaan, is mooi resultaat, ze heeft eigenlijk nergens last van gehad

vriend van me deed dat … hij moest eerst een tijd rondlopen met zo’n tulband… in het begin heeft hij wel héééél veel pijn gehad. en hij kon daardoor ook moeilijk slapen. maar je ziet niets van dat hij geopereerd is. hij ziet er nu ook een stuk beter uit (niet lullig tegen hem bedoelt maar hij had echt hele erge flaporen en werd er altijd mee gepest.)

Ik heb 't zelf 3 jaar geleden laten doen! Het viel heel erg mee en ik ben er erg blij mee!

Ik heb het ook laten doen, alleen je moet wel weten dat het niet altijd goed gaat. Ik heb anderhalf jaar geleden allebei de oren laten doen, en 1 daarvan is gelukt en 1 mislukt. Een half jaar geleden heb ik dat mislukte oor nog een keer laten doen, en het is nog steeds niet helemaal goed gelukt maar wel al wat beter. Ben toch blij dat ik het heb laten doen, alleen jammer dat dat ene oor nog niet zo is als ik zou willen. Je moet idd een week met een tulband om lopen, en daarna een paar dagen met een haarband. je oren blijven nog wel een tijdje blauw en zeker een half jaar pijnlijk, dus er moet niet tegenaan gestoten worden ofzo! met gym kan je 6 weken ofzo niet mee doen, dat is niet zo erg haha. En slapen is in de periode dat je de tulband om moet wel vreselijk. Je krijgt erg veel jeuk onder die band, maar je kan niet krabben. Maar je moet het er voor over hebben! De operatie is op zich niet heel erg vervelend, ja het is wel vervelend maar de verdovings prikken voel je wel erg, en dat is niet fijn. daarna voel je niks meer, ze trekken alleen erg aan je oren en je hoort ze kraakbeen wegschrapen, de eerste keer vond ik het heel eng, maar de 2e keer al niet meer. Daarna branden ze bloedvaatjes dicht enzo en doen ze die tulband om. als je de operatie zou doen zou ik kiezen voor plaatselijke verdoving en niet voor narcose! en na de operatie goeie pijnstillers meteen innemen, want als je daar te lang mee wacht kan het erg pijn gaan doen. Najaa ik hoop dat ik je beetje informatie heb gegeven wat je nodig had haha succes met je keuze!

Ik heb het ook laten doen :]. Het viel erg mee en ik ben erg blij met het resultaat. Ik werd trouwens onder narcose gebracht en dat beviel prima.

Ja ik heb het ook in het ziekenhuis laten doen, maar je kan kiezen tussen narcose en plaatselijke verdoving. En ik hoorde van de artsen dat narcose beter is als je het laat doen tot rond je 12e(kleine kinderen hebben dan niet die pijnlijke prikken en dat gevoel dat ze aan je oren zitten enzo, want daardoor gaan ze bewegen en kan het fout gaan), maar als je rond de 16 of ouder bent je beter plaatselijke verdoving kan doen omdat je dan toch wel blijft zitten, en omdat narcose minder goed voor je is dan een verdoving, en het is niet een hele grote ingreep daarom.

ik heb het 5 jaar geleden laten doen, omdat ik het heel erg lelijk vond al jaren en toen heb ik besloten om het te laten doen het heeft best lang geduurd voordat ik weer iets kon verdragen aan mijn oren, je blijft wel lang ‘gevoelige’ oren houden wat ik daarmee bedoel is dat als iemand ertegen aan stoot en een klap ertegen geeft dat het erg zeer kan doen. maar ik ben vanaf het begin er super blij mee bij mij is de operatie ook heel goed gelukt en ik zou er niet aan moeten denken om nog flaporen te hebben ik raad het je echt aan alsje het echt wilt!

hey,

ik heb het een jaar geleden ook laten doen. ik vond mijn oren ook verschrikkelijk om aan te zien, achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb.

ik kwam bij het ziekenhuis, waar je je zo’n witte jas aan moest doen. je werd naar de afdeling gebracht, waar je ze je voorbereiden voor de operatie. ik was toen ik daar in die operatiezaal lag erg bang met al die apperatuur om me heen enzo xp.

Toen het klaar was, had ik erorme hoofdpijn en een groot wit verband om mijn hoofd. dit moest bij mij een week blijven zitten. bij mij was alleen tijdens de operatie heel weinig bloed verloren gegaan. hierdoor kreeg ik een nabloeding. ik zat zo op de bank en mijn hele verband was rood! mijn moeder en ik dus snel naar het ziekenhuis, nieuw verband gekregen, maar eenmaal thuis begon het weer! dus gingen we weer terug naar het ziekenhuis. Gelukkig kreeg een geweldige dokter het voor elkaar de bloeding te stoppen.

ik heb niet echt pijn gehad de rest van de week, maar wel erge jeuk. dat is ook erg irritant, vooral omdat je niet mag krabben haha. toen mijn verband er af ging, was ik zo bang dat er iets mis zou gaan, komt voornamelijk door dat hele bloedingsdrama xp, dat ik niet eens wou kijken of mijn oren mooi stonden.

je moet de komende maanden dan ook nog een soort haarband om bij het slapen. natuurlijk had ik een heel fasionable gekocht xp

maar als ik er nu op terugkijk doe ik het zo weer, ik ben erg blij, mijn oren staan nu perfect, en ik hoef me niet meer te schamen om mijn oren te laten zien. wel is het zo dat er ook minder leuke dingen aan zitten. ik ben af en toe nog wel steeds bang dat mijn oren weer verkeerd gaan staan als bijv. de kapper hard over het haar kamt van mijn oren.

succes ermee ! :wink:

ik wil ook een oor correctie ondergaan =O maar ik ben altijd zo tegen plastische chrirugie geweest dat het een beetje tegen mijn principes ingaat :S en als je die verhalen hoort, ook al is dat van andere soort operaties…
ik ga iedegeval wachten totdat ik van school afben… (dit jaar en nog een jaar) weet niet waarom. miss omdat ik dan een jaar ga werken en alle tijd heb. kan ik als ik met een nieuwe studie begin met een hele schone lei beginnen. er zit niet echt logica in in hetgene wat ik nue vertel XS nou ja xD

oke heel erg bedankt iedereen! ben echt blij met die informatie!

ik ga het ook laten doen :grinning: heb al een afspraak, alleen nog geen afspraak van waneer het gaat gebeuren, en ik ga wss onder narcose gewoon.

Ik heb het ook laten doen, toen ik 8 was ofzo al (ben nu 17). Bij mij ist niet goed gegaan, mijn “randje” van mijn oor is niet compleet, & ik heb er een gigantisch litteken zitten… Wanneer het koud wordt & iemand er per ongeluk tegenaan stoot, doet dat dan ontzettend zeer doet. Maar alsnog ben ik er wel blij mee :stuck_out_tongue:. Dat van dat randje ziet btw niemand, totdat ik het zelf aan ze vertel.

Mn moeder heeft het onder plaatselijke verdoving gedaan, het is een erg mooi resultaat. Het oor blijft alleen erg lang gevoelig bij haar.

Ik heb één flapoor :’). Maar die valt niet op, alleen als ik het vertel en laat zien. Maar daar heb je niks aan. Een jongen die ooit bij mij op de basisschool zat heeft het laten doen, maar dat is al jaaaaren geleden en ik weet alleen nog dat ie met een verband om z’n hoofd liep.

Hoeveel kost 'dat ongeveer?

ik heb me ook laten opereren, ik vond het echt irritant toen ik zo’n ding om m’n hoofd moest in het begin jeukte en alles kon er niet bij.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/oorcorrectie-121214.msg3559749.html#msg3559749

Verhaal van een meisje op girlscene hier.
Ik heb 't zelf ook gedaan.