Fix You. [Verhaal]

“Lights will guide you home and ignite your bones and I will try to fix you.”

http://i1198.photobucket.com/albums/aa448/jessygyllenhaal/fixyoubanner.jpg

May 9, 2012.

‘Dear diary… It’s been a while… ’

Ik kauwde op de achterkant van mijn pen, en ik staarde naar de witte pagina’s. Ken je dat? Een dagboek beginnen en het uiteindelijk vergeten om er vervolgens nooit meer in te schrijven? Tsja, dat had ik dus. Robyn Darcy. Negentien jaar, mijn hele leven al wonende in Los Angeles. En zie je… Nu wist ik al niet eens meer wat ik moest schrijven. Het was ook al laat, maar ik kon niet slapen. Ik zou morgen met Nick een weekendje naar Disney gaan. Ik zette mijn pen weer op het papier, en ik schreef weer een stukje.

‘Morgen vertrek ik voor drie dagen naar Disneyworld in Florida met Nick. Voor het eerst dat ik met hem weg ga. Ergens naar toe voor langer dan een dag. Ik kan niet wachten. Ik heb het hem nog niet verteld… Maar ik houd van hem. Echt heel veel.’

Ik wilde nog verder schrijven, maar ik ontving een smsje. Ik rolde van mijn buik op mijn rug, en ik pakte mijn telefoon van mijn nachtkastje, en ik kon het niet laten maar een griezelig grote glimlach vormde op mijn gezicht. Nick. Ik beet op mijn onderlip toen ik het berichtje opende.

Hey liefje! Heb je je spullen al ingepakt? :wink: Welterusten! Xoxo.

Ik sloot even mijn ogen, en gooide mijn benen even in de lucht. Fuck, ik was zó verliefd. Niks of niemand kon mij dit afpakken. Écht niet. Ik greep weer naar mijn mobieltje, terwijl ik langzaam zelf nog iets intypte.

Curly! Yes, helemaal klaar, settled, done. Alles heb ik. Jij ook? X

Ik plaatste mijn telefoon op mijn nachtkastje, en stapte door de kamer heen. Ik trok even mijn sloffen aan, en liep toen naar beneden waar ik even wat thee dronk met mijn ouders. Toen zette mijn moeder de tv uit, en keek me serieus aan. “Hey!” Zeiden mijn vader en ik tegelijk, toen we opeens het beeld zwart zagen worden. “Oh ja.” Zei mijn vader, en hij stond op. Net zoals mijn moeder.

“We gaan ervan uit dat je het natuurlijk allemaal wel snapt. ” Begon mijn vader, en ik fronste eventjes. “Je bent natuurlijk al een grote meid.” Oh god, als dit naar het onderwerp ging waar ik dacht dat het over ging… Dan was ik nu het liefste weggerend. Mijn vader liep op me af, en ik kreeg een kingsize doos met condooms op mijn schoot geworpen. Oh mijn god. “Pap!” Riep ik een beetje beschaamd uit, terwijl ik gewoon voelde dat mijn wangen knalrood werden. “Ben je serieus?” Mijn moeder schudde haar hoofd terwijl ze me een beetje afkeurend aankeek. “Ik heb geen zin in een baby, Robyn.” Ik trok een wenkbrauw op. “Oh, en ik wel?” Ik stond op, en schudde mijn hoofd. “Ik vind het heel lief van jullie, maar dit was echt niet nodig geweest. Ik had ze zelf al.” Oke, niet waar, maar ik moest er toch op een manier vanaf. “Trusten mam! Dag pap!” Zei ik overdreven vrolijk, en ik rende toen naar boven.

~
Ik was hier al heeeeel lang aan begonnen, dus heb aardig wat stukjes liggen (staan?) Graag zou ik wat feedback willen horen, zowel positief als negatief… en of jullie het natuurlijk leuk vinden. Enjoy! x

ik vind het neit altijd lekker lezen en misschien zou je iets van een samenvatting kunnen geven zodat we een beetje weten waar we aan toe zijn? het begin klinkt wel leuk, maar ik weet het nog niet.

^ Dit is een soort van inleiding, en de foto met de tekst erboven is eigenlijk een soort van ‘samenvatting’ omdat ik nog niet te veel wil verklappen.

Klinkt leuk! Verder :slightly_smiling_face:

Oh eerste stukje vind ik al leuk en leest fijn! (: Ben benieuwd naar meer!

Klinkt leuk, en de foto maakt mij vooral heel benieuwd.
Af en toe lopen de zinnen niet zo lekker, maar dat verbeterd nog wel denk ik. Over het algemeen vind ik het heel goed en fijn geschreven! :slightly_smiling_face:

leukleuk!

Woah, zoveel reacties al! Bedankt, ladies. Lief! Hier nog een stukje! (: xx
~~

“Deden ze dat serieus?!”
Hoorde ik Nick door m’n telefoon zeggen. Ik vond het eigenlijk wel grappig. Ik had hem toch nog maar even gebeld omdat ik niet kon slapen. “Jep, dat deden ze… Ze zijn gek.” Ik schoot in de lach terwijl ik weer op mijn buik rolde, en ik naar een foto van mij en mijn ouders keek dat op mijn nachtkastje stond. “Ik heb ze wel… trouwens.” Oh. Ik viel even stil, en beet op mijn onderlip. “Oké…” Wat moest ik nou zeggen? “Maar het hoeft natuurlijk niet… Ik bedoel, ik kan best begrijpen dat je het niet wilt want we zijn net twee maanden samen, en…” - “Nick. Shh. We zien wel, oké. Zo niet, maken we er ballondieren van.” Ik hoorde mijn vriendje lachen aan de andere kant van de lijn. “Deal.” Ik stond op van mijn bed, en rolde alvast mijn donkergrijze rolgordijnen naar beneden, en ik liep toen naar de aangrenzende badkamer, en pakte even wat douchespulletjes bij elkaar. “Ik ga slapen, Curly.” Hij grinnikte, en ik wist gewoon dat hij zijn hoofd schudde en op zijn bed ging liggen. “Welterusten, lady. Ik zie je morgen.” – “Bye!” Ik hing op, en ik zuchtte even diep. Yep, ik was gek op hem. Ik zette mijn wekker, en kroop toen lekker onder mijn dekens.

Ik werd wakker van zachte vingers die me over mijn buik kietelden. Ik zuchtte diep. Het was nog niet eens tijd. Dat wist ik zeker. “Mam, rot op.” Ik draaide me ruw om, en trok mijn dekens wat verder over mijn hoofd. “Mam? Really? Heb ik echt zulke vrouwelijke handjes?” Ik ging rechtop zitten. “Nick… Hey! Sorry… Hebben ze je binnen gelaten?” Een grinnik verliet mijn mond, en ik gaapte even. “Ja, wat een verassing, hé?” Nick leunde even naar me toe, en kuste me. “Goedemorgen, lady.” – “Goedemorgen, Curly.” En toen moest ik gapen, wat echt totaal niet charmant was, dus ik draaide even mijn gezicht weg. “Kom je even knuffelen?” Vroeg Nick toen, en zonder nog maar iets te zeggen wierp ik mezelf in zijn armen. We waren hartstikke cheesy, maar dat kon me vrij weinig schelen. Nick ging rechtop tegen de achterkant van m’n bed zitten, en ik kroop gewoon even tegen hem aan. Heerlijk, vond ik dat. Toen Nick zijn vingers zacht door mijn haar streelde, viel ik eigenlijk zowat weer in slaap. “Wakker blijven, lady. We moeten nog achtbanen in vandaag.” Ik schoot even in de lach, en draaide me nogmaals naar hem, om hem een klein kusje te geven. “Ik wil ook in het reuzenrad.” Nick grinnikte even kort, terwijl hij zijn armen om me heen sloeg, en me nét even iets dichterbij trok. Zijn handen lagen op mijn buik, en zijn vingers streelde het kleine stukje huid dat net boven mijn pyjamabroek, en net onder mijn topje piepte. “Wat is dit?” Vroeg hij toen, en ik ging even overeind zitten. “Oh, da’s zo’n vetbultje. Als het volgende week nog niet weg is, ga ik even naar de huisarts.”

“Wel doen hé?” Zei Nick toen, en ik grinnikte even kort. “Yes dad.” Ik leunde naar hem toe om hem weer eens uitgebreid te zoenen, toen mijn moeder de kamer binnenwandelde. “Ach, jonge liefde. Ik weet nog dat je vader en ik zeventien waren en de liefde bedreven in het stro in de schuur van opa.” Ik keek haar aan met een opgetrokken wenkbrauw. “Dat zal voor eeuwig door mijn hoofd heen spoken wanneer we daar op bezoek zijn. Thanks mom.” Mijn moeder giechelde, en gooide een grote zak snoep op ’t bed. “Voor jullie!” Ik schudde mijn hoofd. “Mam, ik heb je al duizend keer verteld dat ik wil afvallen.” Nick kuchte. “Je bent perfect, Robyn… Je hoeft niet af te vallen.” Ik glimlachte wat vaagjes, en drukte mijn lippen op die van hem. “Ik ga even douchen. Kijk maar even wat TV of zo.” Mijn moeder stond weer op, en propte de zak in mijn handtas. “Ik maak wat ontbijt. Nicholas, wil je ook wat?” Ik keek even naar Nick die alweer in een of ander autoprogramma verdiept zat. “Nee, dank u wel, mevrouw Darcy. Ik heb thuis gegeten.” Ik sloot de deur van de badkamer, en kleedde me uit. Ik bekeek even het kleine knobbeltje dat op mijn onderbuik zat. Het zag er niet slecht uit, maar het was wel groter dan de vorige keer… Maar het stoorde me niet. Hmm, toch maar even naar de dokter volgende week. Ik nam een snelle douche, en ik draaide een tulband van mijn handdoek, en wikkelde een grote handdoek om mijn lichaam heen, en stapte toen weer mijn kamer in. Ik trok een BH en een boxer uit de kast, en liep toen weer naar de badkamer. Ik kende Nick al een tijdje, maar ik was nog niet in staat mezelf om te kleden voor zijn neus… En nu zouden we drie dagen alleen op een kamer slapen. Ik moest maar een beetje meer zelfverzekerd worden. Ik kamde m’n haar, en stapte toen –in lingerie- mijn slaapkamer binnen. Nick keek niet eens op. “Hey!” Riep ik toen, en hij draaide zijn hoofd naar me toe. Een kleine glimlacht verscheen op zijn gezicht. “Is nieuw.” Zei ik alleen, toen ik mijn schouders ophaalde en ik mijn kleding van mijn stoel pakte. “Je bent echt prachtig, Robs.” Ik blies hem een kusje, en trok mijn strakke spijkerbroek over mijn heupen. Ook trok ik een simpel zwart shirtje met korte mouwen aan.

Ik zette mijn TV uit, en Nick klom van mijn bed af. Hij trok me even naar zich toe, en ik drukte een kus op zijn lippen. “Ik ben echt gek op je, Robs.” Zei hij toen, en ik keek even naar beneden, terwijl er een grote grijns op mijn lippen verscheen. “Ik hou van je, Nick.” Zei ik toen maar. Dit lag al een aantal dagen op mijn lippen. Nick knikte, en zoende me weer. “Ik ook van jou. Heel veel. “

Oeh! Snel verder please :slightly_smiling_face:

Upje!

nieuwe lezer <3
verderr! x

upperdepup.

Ik heb alles even gelezen en het klinkt heel leuk! Wel een paar opmerkingen.
Voor het woordje ‘en’ hoeft geen komma. Ik zie je dat heel erg veel doen, maar die komma’s moeten er niet staan, omdat het woordje ‘en’ eigenlijk al een soort van komma is!
Nog een opmerking is dat sommige zinnen heel erg lang zijn en steeds het woordje ‘en’ weer gebruikt wordt. Voorbeeldje: ‘Ik stond op van mijn bed, en rolde alvast mijn donkergrijze rolgordijnen naar beneden, en ik liep toen naar de aangrenzende badkamer, en pakte even wat douchespulletjes bij elkaar.’
Daar zou ik bijvoorbeeld van maken: ‘Ik stond op van mijn bed om mijn donkergrijze rolgordijnen alvast naar beneden te rollen. Daarna liep ik naar de aangrenzende badkamer en pakte wat douchespulletjes bij elkaar.’
Je hebt namelijk heel veel zinnen die ‘en, en, en’ erin hebben zitten en dat leest niet zo lekker!

^ thanks! Aan zo’n reactie heb ik iets :grinning: Ik zal er op letten.

Leukk! Snel verder :grinning:

I like it! Heb verder niet heel veel commentaar. Al denk ik dat ik al weet wat er gaat gebeuren, en ik hoop dat dit niet gebeurd. Surprise me! :grinning:
Snel verder aub. C:

Ahh, echt leuk! Snel verder. :grin:

Hoi ladies! Hier nog een stukje. Have a nice weekend, xo.

“Nee.” Zei ik resoluut toen we voor een gigantisch grote rollercoaster stonden. “Nooit van mijn leven.” Nick stampte eens als een kleine kleuter op de grond met zijn rechtervoet. “Kom op nou! Het is écht niet eng.” Ik haalde mijn schouders op. “Als je me er echt in wil hebben, moet je me maar slepen.” Dat bracht Nick waarschijnlijk op ’n idee. Hij tilde me op, en hield me vast bij mijn middel toen hij me over zijn schouder heen hing. “Oh mijn god, en hij neemt het nog serieus ook.” Nick tilde me richting de rij, en toen we daar eenmaal stonden zette hij me weer op de grond. “Ik haat je.” Zei ik ietwat lacherig, en ik zoende hem toen. Ik was nogal klein, dus ik moest op mijn tenen gaan staan. “Ik ook van jou, Robs.” Hij grijnsde, en pakte toen mijn hand, en hij verstrengelde zijn vingers met de mijne.

“Er is vanavond zo’n vuurwerkshow.” Zei ik toen ik een foldertje tevoorschijn trok. Ik bestudeerde het even voordat Nick zijn lippen in mijn nek drukte. “We kunnen zelf ook vuurwerk maken.” Ik schoot in de lach, en schudde mijn hoofd. “Subtiel.” Ik zette even een stap opzij. “Of zo’n disneyfiguren parade!” Ik wist niet of ik het al wel wilde. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de ballondieren gaan. Niet voor het zogenaamde ‘vuurwerk.’ De rij begon langzaam te bewegen, en ik stopte het foldertje weer weg, en zuchtte. “Ik vind het leuk hier.” Ik glimlachte naar Nick, en hij zoende me gewoon weer. “Weet je…” begon hij, terwijl hij een paar plukken van mijn donkere haar achter mijn oor duwde. “Ik ga naar de zelfde school als jou na de zomer.” Wat?! Dat had hij me nooit verteld! “Echt?” Ik sprong in zijn armen, en sloeg mijn armen als een chimpansee om zijn nek heen. “Dus… We zitten samen op campus? Oh my god!” Schreeuwde ik weer, en ik drukte verschillende kleine kusjes op zijn mond.

“Hey, het is geen dierentuin hier!” Kwam er een opmerking van achter ons, en ik trok mijn wenkbrauwen op. “Nee, inderdaad. Maar toen ik jouw gezicht zag dacht ik toch even twee seconden dat we er wel waren.” Beet ik van me af, naar het zestien jarig ogende meisje. Nick schoot in de lach, en hij schudde zijn hoofd. “Doe is lief!” ik haalde mijn schouders op. “Ik ben lief voor de mensen die lief voor mij zijn.” Nick knikte. “Oke, je hebt een punt.” Het was niet druk in de rij, en voordat ik het wist konden we de karretjes in. “Ik vind dit fucking eng, Nick.” Hij schudde zijn hoofd. “Gewoon mijn hand vasthouden.” Fluisterde hij in mijn oor, toen de beugels vastgeklikt werden. Ik werd helemaal gek, en greep naar zijn hand net voordat het karretje wegreed.

“Oh my god, dat was eigenlijk hartstikke leuk!” Riep ik toen we er weer uit liepen, en Nick grijnsde. “Wist ik wel… Met mij kan je ook zo’n spannend ritje maken.” Ik schoot in de lach, en gaf hem een duw. “Klaar nou.” Hij moest ook lachen, en ik gaf hem een kus op zijn wang, maar ik begon te gillen zodra ik Mickey zag. “Maak een foto, Nick!” Ik poseerde naast ‘Mickey’ terwijl Nick een foto maakte, en toen rende ik terug naar Nick. “Nu jij!” Nick schudde zijn hoofd. “Nee joh.” – “Nu!” Nick liep hoofdschuddend naar de pop, en ik maakte er een foto van. “Dan kunnen we zo’n leuk fotoboekje maken!” Hij kwam op me afgerend nadat de foto gemaakt was, en hij tilde me over zijn schouder naar de volgende attractie.