Fitnesshorloge/activity tracker

Hee meiden,

Ik ben veel bezig met een actieve levensstijl en de laatste tijd zit ik er aan te denken om bijvoorbeeld een fitbit aan te schaffen. Het lijkt me tof mijn dagelijkse activiteit bij te kunnen houden, mijn aantal gelopen stappen en verbruikte calorieën te kunnen tracken. Ik dacht er eerst aan een fitbit flex te nemen, maar nu komt fitbit met een nieuw model, de alta. Wat echt meer een horloge is en wat uitgebreidere functies heeft. Hij is helaas wel 2x zo duur als de flex.
Nadeel is dat beide modellen geen hartslagmeter hebben. Ik sport wel veel, maar ik ben niet zo’n pro dat ik die functie ga missen heb ik het idee.

Zijn er hier meiden die een soortgelijk horloge gebruiken? Welke heb je en wat vind je de voor- en nadelen?
Gebruik je heb altijd of alleen met het sporten?

Als jullie tips hebben, hoor ik het graag!

Een vriendin van mij heeft de Jawbone Up2 en is daar heel tevreden mee! Zij heeft hem de hele dag om, dus niet alleen met het sporten.

Ik heb de fitbit surge. Moet zeggen dat ik 'm niet zoveel draag omdat ik hem vrij groot vind maar hij doet wel goed zijn werk en je kunt er veel mee!

Wat voor sport doe jij precies en wat wil je dat jouw tracker dan doet? Ik heb de nieuwste Up van Jawbone. En dat is onwijs leuk, maar alleen voor je dagelijkse beweging. Ik loop nogal actief hard en daar heb ik apart een sporthorloge van TomTom voor. Want in dat opzicht heb ik niets aan mijn Up of aan de Fitbit flex van m’n moeder.

Mocht je het ook willen gebruiken voor hardlopen. De Fitbit surge houd dan weer wel alles bij en ook de route waar je hebt gelopen. De versies verschillen dus enorm. Het is inderdaad handig om eerst eens op een rijtje te zetten waar je het horloge precies voor wilt gebruiken.

Bedankt voor de reacties! Ik loop inderdaad ook hard en de alta heeft straks ook geen gpstracker. Dat is wel jammer. Misschien moet ik dan toch maar even naar de surge kijken, hoewel ik die zelf ook best wel groot vond lijken.

De Alta heeft wel dat automatische track systeem, waarbij de fitbit ziet dat je aan het sporten bent.

Jawbone kende ik nog niet! Die is ook echt gaaf! Die met de hartslagmeter waardoor je kan zien wanneer je in je REM slaap zit is ook wel interessant.

Jeetje, wat lastig dit :scream:

Ik wil dus eigenlijk een tracker die je de hele dag om hebt maar die ook bij het sporten nog nut heeft.