Fitness

Ik wil graag afvallen. Ongeveer 8 kilo. Mijn plan was als volgt.

Ontbijt: 150ml magere yoghurt (meer krijg ik s’ ochtends sowieso niet weg)
Tussendoor: Appel (of ander fruit)
Lunch: 2 volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas
Tussendoor: Appel (of ander fruit)
Avond: Groente, aardappel en mager vlees.
1,5 tot 2 liter water

En dan iedere dag met uitzondering van zondag (dan is het namelijk gesloten) 1 uur fitnessen (op woensdag 1,5 tot 2 uur)

Zou je hiermee 2 tot 3 kilo in de week kunnen afvallen?
En nee ik eet niet te weinig deze hoeveelheden heb ik altijd gegeten. (het enige wat veranderd is: het magere vlees, 20+ smeerkaas i.p.v hagelsslag en donkerbruin volkorenbrood i.p.v licht bruinbrood.
En nee als ik 8 kilo afval heb ik geen ondergewicht, want als ik 8 kilo afval is mijn BMI 21.

Dat is echt slecht. Je moet ongeveer 3 kilo per maand afvallen als je het echt perfect doet.

Je moet ook niet elke dag fitnessen, maar om de dag. Je moet je spieren rust gunnen.

Ik doe ook niet iedere dag krachttraining dat doe ik 2x per week. Maar cardio moet geen probleem zijn lijkt me aangezien er wordt geadviseerd 1 uur per dag te bewegen.

Je moet de tussendoortjes laten staan, gewoon 3 x per dag eten! en als je het echt goed wilt doen, 6 keer per dag eten in kleine porties !
Heel veel mensen bij ons in de sportschool zijn van 6 keer per dag eten echt heel veel afgevallen !

Ja joh :") lekker advies geef jij. Je moet gewoon 6 keer per dag eten MET tussendoortjes. Je hebt ook gezonde tussendoortjes.

Lekker aardig weer hoor !!!
En ja duhh die tussendoortjes zitten bij die 6x per dag eten!
In ieder geval denk ik toch dat het voor iedereen anders is, want iedereen heeft een ander lichaam!

Ik denk dat je beter een gewoon normaal eetschema aan kan houden, dit kan natuurlijk ook maar ik denk dat je dit niet lang vol gaat houden. Ik zou bijvoorbeeld eerst beginnen met gezonde tussendoortjes en dan kijken naar wat je bij de maaltijden eet. Ga vooral niet overhaasten met afvallen want anders krijg je last van het jojo-effect.

Cardio is ook een soort van krachttraining, Bij elke beweging gebruik je je spieren he.
Dus gewoon om de dag sporten en gezond eten, dan komt het wel goed! Het moet ook niet te snel gaan he. Anders komt het er 2x zo veel weer erbij.

3x per week sporten, gewoon NORMAAL eten (gezond eten) en gezonde tussendoortjes…

Ehm ja iedereen heeft een ander lichaam, maar bijna iedereens stofwisseling (behalve bij mensen met een trage of snelwerkende schildklier, maar dit is een uitzondering) werkt beter als je ‘em bezig houdt :’) Algemeen bekend…

En elke dag sporten is NIET goed. En 2 tot 3 kilo per week afvallen ook niet xD 0,5 per week is goed!

Idd een appel of ander fruit is gezond lijkt me? XD

Iedere dag sporten is echt niet goed vooral niet als je er pas mee begint dan moet je het sowieso opbouwen. Wat je wel kunt doen is gewoon 3x in de week intensief sporten en 1 dag echte rust houden en de rest gewoon thuis wat oefeningen.
En afvallen is vooral het werk van de keuken, sporten is maar om alles strak te houden en krijgen.

Met die laatste zin ben ik het niet helemaal eens. Door spieren op te bouwen verbrand je meer kcal, zeker in rust. Bovendien val je vaak meer af door middel van sporten. De keuken speelt zeker een grote rol, maar bewegen ook!

wat een ongestelde-sfeer hangt er in dit topic.
wil je afvallen? eet dan gezond, niet minder maar gezonder. Ga bewegen. De kilo’s vliegen er dan vanzelf af.