Fitness

Ik heb me vorig jaar in oktober ingeschreven voor fitness.
Op het begin was het moeilijk om te gaan ik schaamde me nog enz.
Erna vond ik het ook echt leuk en ging ik ook regelmatig zeker 3x in de week.
Toen kwam kerst eraan en ging ik niet meer omdat ik zoveel moest werken na kerst wou ik weer zeker 2x in de week gaan.
Maar ik ben sinds toen nog maar 1x geweest, ik heb nooit zin om erheen te gaan omdat ik geen zin heb om te gaan zweten of daar in mijn eentje te zijn want dat is zo saai.
Mijn vriend zou me wat meer gaan dwingen om erheen te gaan zei die ik vond dat niet erg want dat heb ik wel nodig, maar hij houdt zich er niet aan.

Ik wil vanaf volgende week ook echt weer gaan.
Ik hoop maandag mijn rijbewijs te halen zodat ik ook niet steeds hoef te vragen of iemand me kan brengen.
Omdat het best wel ver weg ligt speelt ook wel mee eigenlijk.
(zeker een half uur met de fiets en dat is ook saai in je eentje)

Hebben jullie misschien tips om mezelf wat meer te dwingen erheen te gaan.
Ik wil namelijk mijn buikje wegwerken voor de zomer (niet dat dat nog zal gaan lukken).

Vergeten erbij te zetten.
Er is niemand die met me mee kan of wil mijn moeder heeft daar geen tijd voor.
Vriendinnen heb ik niet echt, die 1 vriendin die ik heb fitnesst ergens anders wat nog verder weg is. En mijn vriend die voetbalt.

Ik heb echt precies hetzelfde x’)
Ik moest toen van mijn ouders van de sportschool af omdat ik nooit ging, en nu ben ik 15 kilo aangekomen -.- Maar ze willen het niet meer betalen… Dus als ik mn loon krijg ga ik me inschrijven en zelf betalen.
Maarja, ik moet echt nodig afvallen, dus ik ga mezelf maar gewoon dwingen.

Eigenlijk valt er niet heel veel meer te doen dan jezelf te dwingen; het moet echt uit jezelf komen. Wat bij mij altijd heel erg hielp was per week een vaste dag en tijd aan te houden, alsof het een teamsport was o.i.d. waar ik heen moest. Ik ging ook gewoon, want ik móést, omdat het elke week vaste prik was. Misschien een idee om jezelf te belonen als je bent geweest? Ik weet niet precies hoe, maar als je bijvoorbeeld twee weken goed hebt geftinesst dat je dan… uh… iets kleins mag kopen o.i.d.?

Dat is een heel goed idee, dat zal ik vanaf volgende week proberen te gaan doen.

Als je nou van tevoren een tijd inplanned, en je mag/kan dan niks anders gaan doen, lukt het dan ook niet?

up

Je moet niet denken, maar doen. Jij zegt: ik zou graag 3 keer per week naar de sportschool willen. GA dan 3 keer per week! Gewoon doen! Je raakt er vanzelf aan gewend. :slightly_smiling_face:
Ik ben zelf ook lid van de sportschool, en ik ga 5 keer per week. En dat terwijl ik ook best een druk leven daarnaast heb. Dus gun jezelf geen tijd om smoesjes te bedenken waarom je niet gaat, maar ga gewoon :wink: