Fitness, aankomen?

hee,
Ik fitness nu ongeveer een maand. Ik ga 3 keer per week.
Verder eet ik gezond, eerder te weinig dan te veel.
Bij fitness doe ik geen krachttrainingen ik ga alleen hoog niveau op de loopband en op de crosstrainer.

Ik verbrand per avondje fitness 800 kcal (Volgens die apparaten).
Verder ben ik niet dik of zo, ben behoorlijk slank.
Alleen ik kom aan, in plaats van dat ik af val!

Hoe komt dat? En gaat dat weg?

liefss

Je kweekt spieren denk ik. Tja gaan weer weg na een tijd dat je gestopt bent…

Ik denk inderdaad dat je spieren zwaarder worden. Maar dat maakt niet uit toch? Als je maar gezond bent en tevreden ben over je uiterlijk :wink:

^Maar ik probeer juist alleen vetverbranding te doen, spieren train ik extra niet. (Hoop ik)

^Dat maakt niet uit, als je zoveel verbrand (en je verbrand echt een hoop) dan kom je echt wel aan in spieren!

Spieren zijn zwaarder dan vet. En die kweek je sowieso als je meer beweegt dan eerder.
Denk dat je de boel ff moet opmeten, want als het goed is zit daar geen verschil tussen.
Kan ook aan het koude weer liggen, dan kom je sowieso wat aan.

Spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel. Omdat je fitnesst kweek je spieren. Deze spieren zijn natuurlijk wel belangrijk om uiteindelijk goed af te kunnen vallen maar je moet wel fitness met cardio combineren om goed af te kunnen vallen.

dus conclusie, niet naar de weegschaal kijken maar naar je lichaamsveranderingen, en idd ook fitness erbij doen !

Ik ben altijd bang dat als ik spieren kweek dat het dan onder het vet komt en dat mijn benen of buik alleen maar dikker lijken.
Dus ik moet gewoon mijn maten telkens opmeten ipv de weegschaal?

Tuurlijk is het logisch dat je aankomt. Het vet wordt ‘‘omgezet’’ in spieren. Je wordt gewoon sterker, jij beweegt meer dus je spieren worden meer getraint.

Maar even een vraagje. Als je zelf zegt dat je dun bent, waarom zeg je dan; ik kom aan inplaats van dat ik afval. Is je doel dan om af te vallen? Want als je al dun bent is dat niet nodig hé.

Waarschijnlijk was je gewoon enorm skinnyfat. Met zo’n 0% spiermassa. En dan krijg je van elke beweging spieren, ja.

Zijn gewoon spieren die je aanmaakt.

Nou ik ben niet dun, maar gewoon slank. Er mogen wel wat centimeters van af.

Kan wel kloppen, ik ben van mezelf (door minder te eten) afgevallen. En deed hiervoor niks aan sport.

Je lichaam wordt strakker als je sport, je lijkt daarom juist dunner ook al zit er een laagje vet overheen. Dus maak je daar maar geen zorgen over. Zoals al gezegd wordt: kijk naar je lichaam, niet de weegschaal.

Dat is idd gewoon spier. Je verbrand vet, maar er komt spier voor in de plaats. Spier weegt meer dan vet. Maak je niet druk over hoeveel je weegt maar let eens op hoeveel je lichaam veranderd.

Ik fitnes ook en ben onlangs bijna 3 kilo aangekomen, maar ik zie wel aan mn lichaam dat mn vet eraf gaat. Mag niet klagen dus

Meet jezelf, is echt een aanrader!

Op het moment dat je veel sport kun je je beter meten met meetlint en het vetpercentage opmeten. Dan zul je zien dat je wél slanker word :wink:

Er zijn ook speciale weegschalen die meten hoeveel vet, water en spieren je hebt. Volgens mij zijn die niet eens veel duurder dan gewone weegschalen.