Oke het is ondertussen 2015 en zoals men altijd zegt, driemaal is scheepsrecht! Dit is ondertussen het derde fit voor de zomer topic en idk hoe het met de rest zit maar ik ben absoluut niet fit voor de zomer of voor wel seizoen dan ook :’)
Even een aantal regels:
- We doen niet aan cheaten! Je eet wat je wil eten, wanneer je wil eten. Dit is geen dieet dus cheaten is niet mogelijk. Dus niet aankomen met ‘omg ik heb vandaag gecheat want ik heb chips gehad’ zulke dingen zijn hier niet toegestaan.
- Post geen ongezonde eet lijstjes.
- Zie je iemand dit wel doen? Meld het dan bij iemand (mod, mij of wie je het ook wil melden maar maak het duidelijk)
- Geef geen verkeerde adviezen. Als je iemand wil helpen weet dan zeker dat je ook echt gelijk hebt. Dus geen dingen als ‘niet teveel fruit eten dagelijks want daar zit suiker in’ oid want dat slaat gewoon nergens op.
- Geen thinspo! Workout plaatjes zijn meer dan welkom maar geen foto’s van meisjes die overduidelijk ongezond zijn.
- Motiveer elkaar!
- Het is de bedoeling dat dit een gezellig topic wordt dus kraak elkaar niet af omdat je het oneens bent oid want niemand heeft zin in dat gezeik.
Stel jezelf voor! Het is natuurlijk geen verplichting maar wel zo leuk. Je mag helemaal zelf weten wat je wil vertellen!
Om uit te rekenen hoeveel kcal je dagelijks binnen moet krijgen kun je hier kijken. Deze site rekent je kcal behoefte uit na aanleiding van je lengte, gewicht en de hoeveelheid beweging die je dagelijks hebt. Als je wil afvallen moet je daar 500 kcal vanaf halen. Let er wel op dat je niet onder je BMR of onder de 1500kcal op een dag gaat zitten want dat is niet gezond.
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
Dit is hoeveel je lichaam nodig heeft op een dag als je niks doet.
Hierbij tel je op hoeveel kcal je verbrand met sporten…Ja veel mensen denken ‘dan is het werk voor niks als ik het toch weer eraan eet’ nope. Je lichaam heeft brandstof nodig.
Eten om de 3 – 4 uur
Belangrijk is om regelmatig te eten. Een goed patroon is 6-7 keer eten op een dag. Ongeveer wat je moet eten op een dag is dit. Het aantal is afhankelijk van hoeveel kcal je nodig hebt per dag maar je kan ongeveer kijken dat je in de ochtend meer kcal binnen krijgt dan in de avond gezien je gedurende de dag verbrand
Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]
Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]