Fit voor de zomer 2016!

Oke het is ondertussen 2015 en zoals men altijd zegt, driemaal is scheepsrecht! Dit is ondertussen het derde fit voor de zomer topic en idk hoe het met de rest zit maar ik ben absoluut niet fit voor de zomer of voor wel seizoen dan ook :’)

Even een aantal regels:

• We doen niet aan cheaten! Je eet wat je wil eten, wanneer je wil eten. Dit is geen dieet dus cheaten is niet mogelijk. Dus niet aankomen met ‘omg ik heb vandaag gecheat want ik heb chips gehad’ zulke dingen zijn hier niet toegestaan.
  • Post geen ongezonde eet lijstjes.
  • Zie je iemand dit wel doen? Meld het dan bij iemand (mod, mij of wie je het ook wil melden maar maak het duidelijk)
  • Geef geen verkeerde adviezen. Als je iemand wil helpen weet dan zeker dat je ook echt gelijk hebt. Dus geen dingen als ‘niet teveel fruit eten dagelijks want daar zit suiker in’ oid want dat slaat gewoon nergens op.
  • Geen thinspo! Workout plaatjes zijn meer dan welkom maar geen foto’s van meisjes die overduidelijk ongezond zijn.
  • Motiveer elkaar!
  • Het is de bedoeling dat dit een gezellig topic wordt dus kraak elkaar niet af omdat je het oneens bent oid want niemand heeft zin in dat gezeik.

Stel jezelf voor! Het is natuurlijk geen verplichting maar wel zo leuk. Je mag helemaal zelf weten wat je wil vertellen!

Om uit te rekenen hoeveel kcal je dagelijks binnen moet krijgen kun je hier kijken. Deze site rekent je kcal behoefte uit na aanleiding van je lengte, gewicht en de hoeveelheid beweging die je dagelijks hebt. Als je wil afvallen moet je daar 500 kcal vanaf halen. Let er wel op dat je niet onder je BMR of onder de 1500kcal op een dag gaat zitten want dat is niet gezond.
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

Dit is hoeveel je lichaam nodig heeft op een dag als je niks doet.
Hierbij tel je op hoeveel kcal je verbrand met sporten…Ja veel mensen denken ‘dan is het werk voor niks als ik het toch weer eraan eet’ nope. Je lichaam heeft brandstof nodig.

Eten om de 3 – 4 uur
Belangrijk is om regelmatig te eten. Een goed patroon is 6-7 keer eten op een dag. Ongeveer wat je moet eten op een dag is dit. Het aantal is afhankelijk van hoeveel kcal je nodig hebt per dag maar je kan ongeveer kijken dat je in de ochtend meer kcal binnen krijgt dan in de avond gezien je gedurende de dag verbrand

Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]
Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]

Misschien pas ik morgen ofzo de beginpost nog wel ff aan maar daar ben ik nu te moe voor :’)

yaaaaaasss
zo lang niet meer in dat andere topic gereageerd :’)

anywayssss ik doe weer mee, mijn 3e keer al :’)
mijn doel is om fitter te worden en niet perse af te vallen
ik denk dat ik vandaag een rondje ga hardlopen! ik ben bezig met een schema voor 5k haha.

Ik doe mee!

Yes, ik ben er weer bij!
Al ben ik best trots op het resultaat dat ik deze zomer heb gehaald, is het nog niet mijn einddoel. Hopelijk volgende zomer wel :slightly_smiling_face:

Ik ben altijd van de partij. Hoewel voor mij fit geen einddoel (bv zomer) heeft maar vooral lekker werken aan mijn lichaam en gezond zijn hetgeen is wat ik wil :slightly_smiling_face:

Vanaf deze week ook weer begonnen met een fitnessschema dat ik naar mijn eigen wensen/doelen aanpas (http://www.guydroog.com/2010/11/08/de-ultieme-strak-en-sexy-gids-voor-vrouwen/ , is een upper/lower body schema maar heb soms niet genoeg tijd voor zoiets dan combineer ik oefenen voor een lowbody schema, en ik vervang sommige oefeningen of doe wat oefeningen erbij).

Doel deze maand:
2/3x in de week fitness.
2/3x in de week hardlopen.

Ben op maandag naar de fitness geweest, vandaag hardlopen, en morgen even fullbody trainen.

Iemand ervaring met het verminderen van cellulite nadat je bent gaan trainen? Ik weet dat het grotendeels genetisch bepaald is en dat ook slanke vrouwen cellulite hebben, toch is dat vrijwel het enige wat mij nu stoort aan mijn lichaam. Ik heb flinke dijen en billen (typische peervorm) en dat is waar het vet zich echt het meest concentreert (ik ben verder erg rank en slank gebouwd). Ben benieuwd of daar iets aan verandert als ik wat vet verlies en spieren ontwikkel.

I’m in. Ik vind dat ik best een mooi figuur heb maar het gebrek aan ook maar enige vorm van spieren verpest het wel een beetje

Ja, ik heb precies hetzelfde, dus daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik ben nog steeds bezig :stuck_out_tongue: Wel altijd met ups en downs helaas :’)

ik ben ook weer van de partij! :dancing_women:

Ben sinds deze week begonnen met gezond eten en fitnessen.
Mijn doel is vooral spieren te kweken en strakke buik, benen etc.

Ik vind het vooral erg moeilijk om te bedenken wat ik tussendoor eet omdat ik merk dat ik veel te weinig eet. Ik hou het bij via een app en houd constant 800 kcal ongeveer over.

Heeft iemand hier misschien tips voor?

Yes, leuk nieuw topic :slightly_smiling_face:

Ik probeer al een jaar of 21 fit voor elke zomer te worden en afgelopen jaar is me dat voor het eerst gelukt, dus nu wil ik dat vasthouden voor alle zomers die nog gaan komen. Over het algemeen heb ik vrij strakke voedings- en trainingsschema’s die verder niet zo relevant zijn voor dit topic, maar qua motivatie/elkaar steunen lijkt het me leuk om mee te praten!

Ik ben verslaafd aan fitness en obstacle running en heb daar ook aardig wat doelen voor. Ooit wil ik ook meedoen aan bikini- of bodyfitness competities, maar omdat ik nu nog veel bezig ben met obstacle running en een studentenbudget heb houd ik het voorlopig nog even bij ‘gewoon’ een mooi lichaam :grinning:

@Isfet, mijn cellulite is wel verminderd sinds ik wat meer cardio toe ben gaan voegen (2 keer per week HIIT en één keer steady state van ongeveer 40 minuten) en héél veel water drink. Maar het zit er helaas nog steeds een beetje…

Ik volg trouwens ook graag inspiratie-instagrams, dus als je een insta hebt: let me know!

Ik ben 1,5 jaar geleden (in het eerste topic) 10kg afgevallen en er is alweer 8kg bij aan fml :’)

Oeh ik ga proberen dit topic ook weer te volgen. Elke keer meld ik me aan of volg ik het topic, maar dan laat ik het een beetje verwateren.

Ik ben sinds vorige week bezig met extra sporten. 3x per week probeer ik een workout te doen met bijvoorbeeld gewichten. Daarnaast dans ik 2x per week.

Ik probeer ook wat gezonder te eten, maar ik ga niet over op een dieet, want ik weet van mezelf dat ik het dan niet vol kan houden. Die lekkere koekjes en snoepjes moet ik af en toe blijven eten.

ja maar dit jaar gaan we het gewoon halen
we kunnen dit ok
en we gaan elkaar weer motiveren en shit

Yay wat leuk dat er weer zo’n nieuw topic is! Ik was echt een hele tijd van girlscene af maar ik lees nu toch af en toe weer mee en een beetje extra motivatie om fit te worden kan nooit kwaad! Toen dit topic er twee jaar geleden was heeft het mij echt heel erg geholpen!

Om maar meteen te beginnen haha. Ik heb net even een kleine workout met wat stretchen en buik/billen oefeningen gedaan, eerste keer na de zomer haha! Ik heb alleen n probleem… Woon namelijk in een studentenhuis en dat is supergehorig, ik kan echt thuis alleen maar ‘rustige’ workouts doen (niks met springen/cardio etc.) want dat kan ik mijn huisgenoten echt niet aandoen haha. Dus ik probeer hier nog een oplossing voor te vinden! Iemand haha?

^ Naar buiten toe! Al ben je dan wel weer-afhankelijk.

Ik begin volgende week met hardlooptrainingen bij een vereniging. Ik weet nog niet precies hoe het daar werkt; ik heb me eerst opgegeven voor de introductieperiode en dan zie ik het wel. Het is iig 2 keer per week en ik ga dan in de groep voor lange afstandlopers vanaf 5 km.
Daarnaast wil ik af en toe circuittraining (kracht en uithoudingsvermogen) en (power)yoga gaan doen en thuis voor mezelf oefeningen doen. Heb voor en in de zomer gebruik gemaakt van Kayla Itsines, dus misschien ga ik dat wel weer doen.

Qua gezond eten gaat het meestal ook wel prima. In de zomer wel wat meer gezondigd dan normaal haha, maar dat wordt nu wel weer beter.

Edit: Ik wil trouwens niet afvallen. Ik ben vorig jaar wel afgevallen, maar ik heb nu (en toen eigenlijk ook al) echt een prima gewicht. Het enige wat ik wil is sterker en fitter worden en dat wil ik ook graag aan mijn lichaam terugzien door strakker te worden en een plattere buik.

Ja heb ik ook al over nagedacht! Dat ik dan een soort van kan hardlopen en dan tussendoor nog een paar andere cardio oefeningen doe. Ik woon alleen midden in de stad dus ik vind het altijd zo lelijk om daar te hardlopen/oefeningen te doen. Ik kan wel naar een parkje maar dan moet ik alsnog eerst de halve stad door. Ik ga het wel een keer proberen en dan zie ik wel of ik het fijn vind haha. Sport jij vaak buiten? Wat doe je dan haha?

Omg ja beter word ik fit voor volgende zomer, heb nu een abbo op de sportschool dus ehhh
motiveer me.

run bitch run