Fit voor de zomer 2015!! [lees de beginpost]

[center][size=18pt]dit is geen afvaltopic!

Het is de bedoeling om gewoon wat fitter te worden zowel qua conditie als spieren enzo.

Even een aantal regels:

Stel jezelf voor! Het is natuurlijk geen verplichting maar wel zo leuk. Je mag helemaal zelf weten wat je wil vertellen maar again, het gaat niet om afvallen.

Om uit te rekenen hoeveel kcal je dagelijks binnen moet krijgen kun je hier kijken. Deze site rekent je kcal behoefte uit na aanleiding van je lengte, gewicht en de hoeveelheid beweging die je dagelijks hebt. Als je wil afvallen moet je daar 500 kcal vanaf halen. Let er wel op dat je niet onder je BMR of onder de 1500kcal op een dag gaat zitten want dat is niet gezond.
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

Dit is hoeveel je lichaam nodig heeft op een dag als je niks doet.
Hierbij tel je op hoeveel kcal je verbrand met sporten…Ja veel mensen denken ‘dan is het werk voor niks als ik het toch weer eraan eet’ nope. Je lichaam heeft brandstof nodig.

Eten om de 3 – 4 uur
Belangrijk is om regelmatig te eten. Een goed patroon is 6-7 keer eten op een dag. Ongeveer wat je moet eten op een dag is dit. Het aantal is afhankelijk van hoeveel kcal je nodig hebt per dag maar je kan ongeveer kijken dat je in de ochtend meer kcal binnen krijgt dan in de avond gezien je gedurende de dag verbrand

Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]
Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]

Een aantal dingen die je kunt doen:

• yoga
  • hardlopen
  • springtouwen
  • fitness
  • (snel)wandelen
  • spieroefeningen

Verder mag je doen wat je wil, praat over workouts, deel lekkere recepten en motiveer elkaar!

Als beginner is het logisch dat je vaak niet goed weet waar je moet beginnen. Hier een lijstje met een paar leuke challenges:
30 days squat challenge
30 days arm challenge
30 day ab challenge
Om vet te verbranden en vooral een mooi lichaam te krijgen is een combinatie van cardio en spierkracht oefeningen belangrijk.

Cardio

Cardio is alles waardoor je hartslag omhoog gaat en waardoor je lichaam gaat verbranden. Het kan van alles zijn. Touwtje springen, rennen, joggen, hoelahoepen, dansen en nog veel meer. Beweeg je en zweet je? Dan is het bijna 100% zeker cardio. Om af te vallen is cardio belangrijk.

Spierkracht
Naast cardio moet je ook oefeningen doen om spieren te ontwikkelen. Mensen denken aan spierkracht/krachttraining vaak aan bodybuilding, anabolen en spierbundels maar dat is absoluut niet waar. Krachttraining helpt je om spieren te ontwikkelen zodat je een strak lichaam krijgt.

Losse oefeningen
Nu is het natuurlijk zo dat iedere oefening voor een ander lichaamsdeel is en om hier nu een hele lijst uit te typen met 8889 oefeningen is ook overdreven. Wel is het zo dat veel meiden werken aan een mooie buik. Een grote ‘fout’ die word gemaakt is dat er situps of crunches worden gedaan, je traint daardoor 1 soort spier en je belast vooral je nek. Veel nadelen voor iets wat weinig effect heeft.

Als je een goede midsectie wilt opbouwen, met sterke onderrugspieren en abdominalsdie een stootje kunnen opvangen, dan kun je de crunch beter vervangen door een oefening als de plank, zeggen de betere trainers al een paar jaar. Een studie van Pennsylvania State University, die binnenkort verschijnt in de Journal of Strength and Conditioning. Bij deze link staat een hele uitleg waarom je beter een plank oefening kan doen.(http://forum.bodynet.nl/oefeningen/54351-bewijs-plank-beter-voor-core-crunch.html)
Planking is niet alleen statisch in 1 positie hanging maar er kunnen ook variaties worden gedaan
Via deze link kan je verschillende variaties zien:
http://fitnessista.com/2012/05/10-ways-to-plank/

YAAAAAAAS nieuwe topic
en ook dit jaar doe ik weer mee

hoi

IK WIL EEN NIEUW TOPIC IK WOU HEM OM 00:00:00 OPENEN

Ik meld me
Hoi, ik ben Fire maar je mag me ook wel Daan noemen (afkorting van mn naam), ik ben 15 jaar en ik wil absoluut niet afvallen maar ik sport al heel lang niet dus wil ik me misschien inschrijven bij een sportschool om me wat fitter te voelen.

GROOTSTE FAIL EVER

Hahahaha Maury moet pijn doen :") wat een tijd, lach me dood.

Ik meld me ook!

Maar ik doe mee en alles, alleen jammer dat je niet over ‘cheatmeals’ mag praten :’)

kan een mod de tijd niet veranderen i swear ik klikte op 00:00:00 :’)

het mag wel
maar je mag het niet cheatmeals noemen want een keer chips eten is geen cheaten. het is meer dat je de term cheaten niet mag gebruiken want dan krijg je ‘omg gecheat vandaag want ik at een half koekje!!’

Wauw 59:59
Hoe krijg je het voor elkaar :grinning_face_with_smiling_eyes:

+dat je dan zegt ‘omg ik voel me er echt kut over’

Ik wil me hier wel melden want ik ben dan wel slank maar ik ben echt een luie flikker en wil weer fit worden, want dat was ik ooit wel.

Eerst nu nog een paar examens maken en even vakantie hebben, but then I’m back!

ik ben kim en ik doe ook mee

Gezellig ik doe ook mee! Ik ben Nikki en 16 jaar. Heb er zin in hahah :slightly_smiling_face:

Ik doe mee ! Ik ben dewi & 14 jaar, oh en kort pleaaassseee me naam niet af want daar heb ik echt een hekel aan :slightly_smiling_face:

ik meld me ook!

Ik doe mee :grinning: Hier heb ik echt lang op gewacht :grinning:
Hopelijk kan ik het volhouden om een beetje gezond te leven

Ik moet wat vaker gaan sporten. Dat is mijn grootste probleem, ik ben nogal lui :’) Maar daar ga ik dus aan werken.

Het lijkt mij ook wel gezellig om mee te praten, waar ik voornamelijk op zoek ben is tips/steun/etc over sporten, dat is wat er voornamelijk moeizaam gaat bij mij.

En mn suikerverslaving maar dat is iets waar ik zelf aan moet werken :slightly_smiling_face:

Ik twijfel of ik een abonnement zal nemen bij de sportschool. Nu heb ik nog 3 weken veel tijd om te gaan sporten, maar daarna begint school weer voor me, dus dan zal het niet meer zo evident zijn om vaak naar de sportschool te gaan. En dan is het misschien wel wat verspilling van mijn geld. Ik ga er nog een dagje over nadenken :slightly_smiling_face: