fit voor de zomer! (2014) [lees de beginpost]

[size=18pt]dit is geen afvaltopic!

Het is de bedoeling om gewoon wat fitter te worden zowel qua conditie als spieren enzo.

Even een aantal regels:

Om uit te rekenen hoeveel kcal zijn er verschillende formules in omloop en het is voor iedereen verschillend gezien we allemaal een ander gewicht,leeftijd en lengte hebben.

Je moet weten hoeveel je lichaam verbrand daarvoor gebruik je deze formule: van Harris Benedict
Deze site rekent dat perfect uit.
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

Het laat zien wat je rust verbranding is en wat je nodig hebt op een dag. Het is zo dat je ongeveer 500kcal eraf kan halen als je wilt afvallen. Let wel op dat je niet onder je BMR of 1500kcal gaat eten.

Dit is hoeveel je lichaam nodig heeft op een dag als je niks doet.
Hierbij tel je op hoeveel kcal je verbrand met sporten…Ja veel mensen denken ‘dan is het werk voor niks als ik het toch weer eraan eet’ nope. Je lichaam heeft brandstof nodig.

Eten om de 3 – 4 uur
Belangrijk is om regelmatig te eten. Een goed patroon is 6-7 keer eten op een dag. Ongeveer wat je moet eten op een dag is dit. Het aantal is afhankelijk van hoeveel kcal je nodig hebt per dag maar je kan ongeveer kijken dat je in de ochtend meer kcal binnen krijgt dan in de avond gezien je gedurende de dag verbrand

Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]

Een aantal dingen die je kunt doen:

  • yoga
  • hardlopen
  • springtouwen
  • fitness
  • (snel)wandelen
  • spieroefeningen

Verder mag je doen wat je wil, praat over workouts, deel lekkere recepten en motiveer elkaar!

Als beginner is het logisch dat je vaak niet goed weet waar je moet beginnen. Hier een lijstje met een paar leuke challenges:
30 days squat challenge
30 days arm challenge
30 day ab challenge
Om vet te verbranden en vooral een mooi lichaam te krijgen is een combinatie van cardio en spierkracht oefeningen belangrijk.

Cardio

Cardio is alles waardoor je hartslag omhoog gaat en waardoor je lichaam gaat verbranden. Het kan van alles zijn. Touwtje springen, rennen, joggen, hoelahoepen, dansen en nog veel meer. Beweeg je en zweet je? Dan is het bijna 100% zeker cardio. Om af te vallen is cardio belangrijk.

Spierkracht
Naast cardio moet je ook oefeningen doen om spieren te ontwikkelen. Nu heb ik het niet over arnold schwarzenegger gespierd maar over een mooie strakke lichaam zoals een VS model.

Losse oefeningen
Nu is het natuurlijk zo dat iedere oefening voor een ander lichaamsdeel is en om hier nu een hele lijst uit te typen met 8889 oefeningen is ook overdreven. Wel is het zo dat veel meiden werken aan een mooie buik. Een grote ‘fout’ die word gemaakt is dat er situps of crunches worden gedaan, je traint daardoor 1 soort spier en je belast vooral je nek. Veel nadelen voor iets wat weinig effect heeft.

Als je een goede midsectie wilt opbouwen, met sterke onderrugspieren en abdominalsdie een stootje kunnen opvangen, dan kun je de crunch beter vervangen door een oefening als de plank, zeggen de betere trainers al een paar jaar. Een studie van Pennsylvania State University, die binnenkort verschijnt in de Journal of Strength and Conditioning. Bij deze link staat een hele uitleg waarom je beter een plank oefening kan doen.(http://forum.bodynet.nl/oefeningen/54351-bewijs-plank-beter-voor-core-crunch.html)
Planking is niet alleen statisch in 1 positie hanging maar er kunnen ook variaties worden gedaan
Via deze link kan je verschillende variaties zien:
http://fitnessista.com/2012/05/10-ways-to-plank/

Een paar dingen die je moet onthouden:

oh, en
[center][size=45pt]
DRINK WATER

Met dank aan het gezond afvallen topic en de beginpost van Denna!

Yay, ik ben van de partij! Ik zit altijd te zeuren dat ik m’n lichaam niet mooi genoeg vind, en heb me daarom laatst aangemeld bij een sportschool. Ik probeer nu 4 keer per week te sporten waarbij ik aan conditie -en krachttraining doe en vetverbranding.

:beer: ik ga ervoor

Fit voor zomer? Voor altijd joh.
Maar ik denk dat je beter naar het sixpack topic kan gaan, aangezien het op hetzelfde neer komt.

Im in !

Ga vanaf 2014 heel gezond doen *kuch*
Ik gs t proberen

Nou ik ben verder niet heel specifiek bezig met afvallen, maar ik haal het wel denk ik. Ik drink gewoon continue eigenlijk :’) Altijd flesje mee enzo!

I’m in. Ik hoef eigenlijk niet af te vallen maar ik wil fitter worden. :slightly_smiling_face:

Ik ga iets van een literfles ofzo kopen en dan mezelf verplichtjenommdie 2x tr vullen

ugh ik ben vorige week begonnen met de 30 day yoga challenge maar ik heb zo’n vreselijke rugpijn en nu heb ik t al 2 dagen niet gedaan en ik wil vanavond dag 5 doen maar het doet zoveel pijn :’)

zolang je niet van plan bent om af te vallen is er geen probleem!

push je jezelf niet te veel?
erin is een professional dus je moet niet willen doen wat zij allemaal kan, gewoon de makkelijkste opties kiezen(die geeft ze meestal wel)
zelf zegt ze dat ook in haar filmpjes.

Ja doe ik ook hoor! Ik ga zover dat ik kan en als het niet lukt doe ik een stapje terug daar let ik wel heel erg op. T probleem is dat ik een jaar of 5/6 geleden iedere dag vet fanatiek buikspieroefeningen deed maar in een verkeerde houding waarmee ik m’n onderrug naar de klote heb geholpen :’) Daar zit de pijn nu ook want dag 4 was abs deel 1 en nu ben ik bang voor dag 5 want dat is abs deel 2 :’)
Ik zie vanvond wel gewoon hoe ver ik kom maar ugh ik wil ook alles kunnen wat Erin kan want het ziet er zo geweldig uit allemaal

Ik doe mee :grinning:
Heb hele tijd in project sixpack/strakke buik gezeten maar toen die groep een beetje verwaterde ben ik daar weggegaan.

Ik ben best sportief en dans veel. Heb veel blessures gehad en mag op dit moment niet hardlopen, wat ik 3 keer in de week deed en echt mijn uitlaatklep was. Ik ben bang dat mijn conditie en alles hierdoor achteruit gaat dus wil graag fit blijven en alternatieven zoeken voor het hardlopen, totdat ik weer sterk genoeg ben om het hardlopen op te pakken.

ik doe mee!
denk dat het na december pas echt lukt om serieus te beginnen :flushed:
oliebollen,appelflappen en al het ander lekkers

eh nee want ik wil geen sixpack

maar je kunt wel al sporten! :grinning:

oh ik stel me ook wel even voor
Ik ben Maury, 18 jaar en momenteel ben ik dus bezig met yoga maar ik ga dood van de pijn :’)
Verder wil ik ook 20 kilo afvallen maar ik wil ook gewoon fitter worden want ik heb de conditie van een sloth en de spieren van een zeester dus ja…

Ik doe ook mee :slightly_smiling_face:

Ik ben shinebright, maar zeg maar Ellie, 17 jaar & rechtenstudent.

Ik ben na zes weken rust ivm gebroken tenen weer begonnen met hardlopen en ben dat nu net weer aan het opbouwen, 3/4 keer per week. Ook doe ik de beginnerskalender van blogilates, momenteel week 3. :slightly_smiling_face:

Daar is dat topic ook niet echt voor (: